• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Sara2017
    Linkaa skrev 2017-12-22 09:33:31 följande:

Var till BM igår, är i vecka 28 (27+6) och blev lite orolig... mitt SF mått har inte stigit något sedan vecka 24, låg väldigt högt i kurvan då var precis på gränsen men känns endå lite konstigt att det har stått still... låg nu precis mitt på nu så jag ligger ju perfekt enligt kurvan men undrar fortfarande varför jag stått still :( har sedan sist hos BM tänkt efter betydligt mer på kosten, då jg hade gått upp rätt mycket (12kg) och nu hade jag gått upp 2 kg till..

BM var inte orolig men vad tror ni? Är det normalt att stå still i SF mått? Är första barnet och är orolig för det mesta:(

God jul på er alla blivande mammor!

Tror inte heller du behöver vara orolig, väntar också första... men allt växer ju i olika takt. Hade det varit något hade din bm sagt det...

Dessutom tror jag inte du ska tycka 12 kg är mycket. Ät det du känner för, så nyttigt som möjligt såklart och inte äta för två. Rör på dig, sen går du upp det du går upp... så försöker jag tänka iaf. Finns så många anledningar till att man går upp så det behöver inte va pga kosten... ät, må bra, försök njuta av din graviditet så får vi ta vikten sen :)
  • Linkaa
    Krusbärskompott skrev 2017-12-22 10:22:35 följande:

SF-mått är väldigt ospecifikt och eg ett dålig mått.

Om din BM inte är orolig så försök ta det lugnt. Jag vet att det är svårt.

Fortsätter det att stå stilla kommer du att få göra ett extra UL för att se att bebis växer bra.

Lucka till o God jul!

Tack för lugnande svar, var inte orolig då jag var där utan grubblade på det under dagen och så blir man orolig att nått ska va tokigt då det stått still så länge :)
  • Linkaa
    Sara2017 skrev 2017-12-22 10:53:11 följande:

Tror inte heller du behöver vara orolig, väntar också första... men allt växer ju i olika takt. Hade det varit något hade din bm sagt det...

Dessutom tror jag inte du ska tycka 12 kg är mycket. Ät det du känner för, så nyttigt som möjligt såklart och inte äta för två. Rör på dig, sen går du upp det du går upp... så försöker jag tänka iaf. Finns så många anledningar till att man går upp så det behöver inte va pga kosten... ät, må bra, försök njuta av din graviditet så får vi ta vikten sen :)

Ja jag hoppas att hon hade sagt om det va nått man måste vara uppmärksam på nu, varför jag tänkt på vad jag ätit va för att sist hos BM så tyckte hon att jag gått upp nog och borde tänka på att äta bättre fastän jag ha känt att jag ätit bra hela tiden, självklart inte felfritt men inte tryckt onyttigheter hela dagarna iallafall :) nu längtar jag bara till nästa besök hos BM och att magen växt och allt ser bra ut, men 3 veckor kvar drygt tills dess.. hoppas tiden går fort:) tur att bebis sparkar på i magen och håller igång :)
  • Sara2017
    Linkaa skrev 2017-12-23 10:13:09 följande:

Ja jag hoppas att hon hade sagt om det va nått man måste vara uppmärksam på nu, varför jag tänkt på vad jag ätit va för att sist hos BM så tyckte hon att jag gått upp nog och borde tänka på att äta bättre fastän jag ha känt att jag ätit bra hela tiden, självklart inte felfritt men inte tryckt onyttigheter hela dagarna iallafall :) nu längtar jag bara till nästa besök hos BM och att magen växt och allt ser bra ut, men 3 veckor kvar drygt tills dess.. hoppas tiden går fort:) tur att bebis sparkar på i magen och håller igång :)

Så olika det kan va, ligger i samma uppgång som dig, runt 12 kg. Startade på 72kg. Men min bm bryr sig inte ens om jag väger mig...
  • Linkaa
    Sara2017 skrev 2017-12-23 13:11:29 följande:

Så olika det kan va, ligger i samma uppgång som dig, runt 12 kg. Startade på 72kg. Men min bm bryr sig inte ens om jag väger mig...

Ja det verkar vara väldigt olika, min BM förklarade redan vid inskrivningen att man ska gå upp mellan 6-9 kg vilket jag tyckte va jättelite... jag började på 60 kg vid inskrivningen i vecka 12, har en jätte bra BM men hon pratar varje gång om vikten och jag väger mig varje besök :)
  • Sara2017
    Linkaa skrev 2017-12-23 14:54:25 följande:

Ja det verkar vara väldigt olika, min BM förklarade redan vid inskrivningen att man ska gå upp mellan 6-9 kg vilket jag tyckte va jättelite... jag började på 60 kg vid inskrivningen i vecka 12, har en jätte bra BM men hon pratar varje gång om vikten och jag väger mig varje besök :)

Oj! 6-9 kg är ju ingenting! :O jag väger mig också vid varje tillfälle, men frivilligt. De har vågen på toa... sen frågar hon om jag vägt mig och sen inte mer med det... super skönt! Vikten är ju så individuell och jag tycker det är synd att vissa är så strikta med det. Vikt kan vara så känsligt för många och vi bakar trots allt ett liv i våra magar... tycker man borde prata mer kost, vad man kanske ska äta lite extra av osv...
  • Nessie84

God fortsättning på er!!!! Undrar om det fortfarande går att hoppa in i Facebook-gruppen för mars bebisar? :)

• Sara2017
    Krusbärskompott skrev 2017-12-27 10:39:49 följande:

Yes! Godkänd glukosbelastning!

Så jäkla skönt.

Woho! Grattis!! :D
  • Sara2017

Usch! Så hemskt att vara sjuk och gravid... har redan börjat räkna ner dagarna till BF. 66 dagar kvar...

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?