• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • PuLoha
    Krusbärskompott skrev 2017-12-02 12:14:17 följande:

Har ej köpt än men funderat mycket. Kommer nog köpa en full-size tjock åkpåse som barnet kan ha även nästa vinter.

Det som talar för miniåkpåsen är att den går i babyskyddet (med hål på baksidan som man trär bältet genom).

Men jag vet inte.

Jag velar så mycket fram och tillbaka, har bf på slutet av mars. Vädret kan ju verkligen skifta i mars/april.

Är också lite inne på din idé om att köpa en full-size påse just för att man ska kunna ha den till nästa vinter.

Men tror du inte full-size påsarna går i babyskyddet? Visst dom kanske blir lite långa men borde väl gå att trä igenom bältet?
  • Starlights
    PuLoha skrev 2017-12-02 11:59:35 följande:

Ni som har/ tänker köpa åkpåse är det tjocka vinteråkpåse då eller?

Bor i norra Norrland så kommer nog köpa åkpåse för vintern, men har bf i slutet av mars så kan ju lika gärna bli början på april. Så vi kanske inte köper allra dyraste/största sorten utan en liten varm åkpåse som funkar i några månader, så köper vi en mer ordentlig till nästa vinter.
  • Linkaa

Vi bor också i norra Norrland och vi ha köpt en full-size vinteråkpåse, här är det ju full vinter när vi har bf 16 mars men sen så ser man väl hur mycket man hinner använda den den här vintern, funderar på en miniåkpåse till babyskyddet men vi tänkte pröva utan först och känner vi att vi behöver en så får man handla en då :)

• Sofiiakarin

Är hemma idag pga min foglossning.... Vecka 26 nu. Vart hemma många dagar nu. Känner mig värdelös o på Så dåligt humör :( är så ledsen att jag inte kan jobba (har ett väldigt tungt jobb. Ngn mer som har såhär.. Känner mig så ensam. Ska träffa min BM imorgon..

Kramar till er alla <3

• Sara2017
    Sofiiakarin skrev 2017-12-04 15:52:44 följande:

Är hemma idag pga min foglossning.... Vecka 26 nu. Vart hemma många dagar nu. Känner mig värdelös o på Så dåligt humör :( är så ledsen att jag inte kan jobba (har ett väldigt tungt jobb. Ngn mer som har såhär.. Känner mig så ensam. Ska träffa min BM imorgon..

Kramar till er alla <3

Me! Går in i v 28 imorgon... jobbar bara 50% och gjort det i en månad nu, ungefär... har också tungt jobb, men nu har jag fått lindrigare uppgifter och går bara inne och stöttar kollegorna i olika uppgifter. Visst, foglossningen är bara smärta och påverkar inte barnet. Men kan inte träna med mina hundar som jag tänkt, jag inget blev som jag tänkt.

Har kryckor jag kan använda vid behov, men skäms för att använda dem... känner mig så löjlig...
  • Pion83

Hej! Här är en som är fortsatt sjukskriven 100 % sen i somras pga hyperemesis (extremt illamående). Inte droppläge längre men jag kämpar fortfarande med varje frukost, clementin och att få i mig 1/3 middag och tillräckligt med vätska. Gör jag något, t ex julmarknad eller besök på MVC blir jag sämre. Vab heldag och kväll var en pärs förra veckan. Väldigt inträngd i ett hörn och börjar deppa totalt nu över att komma tillbaka till jobbet överhuvudtaget. Dock! Jag är så otroligt tacksam över att jag vet att det kommer ta slut. Tänk de med någon sjukdom eller funktionsvariation som liksom alltid har det såhär. Så fokuserar på att det kommer ta slut, vilken lyx! Mitt andra barn också så vet lite mer om vad som väntar med bebis i positiv bemärkelse.

• Sara2017
    Pion83 skrev 2017-12-04 17:28:35 följande:

Hej! Här är en som är fortsatt sjukskriven 100 % sen i somras pga hyperemesis (extremt illamående). Inte droppläge längre men jag kämpar fortfarande med varje frukost, clementin och att få i mig 1/3 middag och tillräckligt med vätska. Gör jag något, t ex julmarknad eller besök på MVC blir jag sämre. Vab heldag och kväll var en pärs förra veckan. Väldigt inträngd i ett hörn och börjar deppa totalt nu över att komma tillbaka till jobbet överhuvudtaget. Dock! Jag är så otroligt tacksam över att jag vet att det kommer ta slut. Tänk de med någon sjukdom eller funktionsvariation som liksom alltid har det såhär. Så fokuserar på att det kommer ta slut, vilken lyx! Mitt andra barn också så vet lite mer om vad som väntar med bebis i positiv bemärkelse.

Usch! Tar hellre min smärta än ditt illamående :( men precis som du säger, det finns ett slut. Om ett par, tre månader så har vi förhoppningsvis blivit av med det och håller världens vackraste barn i famnen...

Något som dock kan ?oroa? mig lite. Det är, hur mycket orkar man ladda för en förlossning? Smärta eller ditt illamående tar ju på krafter mentalt och fysiskt. Hur orkar man då ladda upp för en så påfrestande grej som att föda ett barn?
  • Nessie84
    Sofiiakarin skrev 2017-12-04 15:52:44 följande:

Kramar till er alla <3

Jag är också hemma idag av samma anledning, jobbade hela helgen och kände att jag inte klarade av en dag till. Jobbar fortfarande 100% men har läkartid på torsdag och kommer ev. att gå ner i tid. Får en del sammandragningar också ffa på jobbet så det känns som att det är dags att dra ner på tempot lite.
  • Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2017-12-04 17:10:08 följande:

Me! Går in i v 28 imorgon... jobbar bara 50% och gjort det i en månad nu, ungefär... har också tungt jobb, men nu har jag fått lindrigare uppgifter och går bara inne och stöttar kollegorna i olika uppgifter. Visst, foglossningen är bara smärta och påverkar inte barnet. Men kan inte träna med mina hundar som jag tänkt, jag inget blev som jag tänkt.

Har kryckor jag kan använda vid behov, men skäms för att använda dem... känner mig så löjlig...

Det är absolut inte löjligt. Har man ont så har man..... Det är tur det inte påverkar bebis... <3 man trodde kanske inte man skulle ha såhär ont.. Var hos BM idag. Hon fick mig på andra tankar. Inget man kan göra åt. Försök njut av denna tid o tänk på dig o din bebis. Det är lättare för mig att säga till ngn annan än mig själv. Men försöker. Vill inte känna mig värdelös. Vill känna att jag har en jävligt grym kropp som tar hand om mig o min kropp. O att foglossning är det man får ta.. O man ska unna sig att vila o rå om sig själv. Du är värd det. Alla vi är det. Vi ska bli mammor. O behöver all kraft både fysiskt p psykiskt just nu. Alla styrkekramar!! Till er alla här!!
  • Sara2017
    Sofiiakarin skrev 2017-12-05 14:04:42 följande:

Det är absolut inte löjligt. Har man ont så har man..... Det är tur det inte påverkar bebis... <3 man trodde kanske inte man skulle ha såhär ont.. Var hos BM idag. Hon fick mig på andra tankar. Inget man kan göra åt. Försök njut av denna tid o tänk på dig o din bebis. Det är lättare för mig att säga till ngn annan än mig själv. Men försöker. Vill inte känna mig värdelös. Vill känna att jag har en jävligt grym kropp som tar hand om mig o min kropp. O att foglossning är det man får ta.. O man ska unna sig att vila o rå om sig själv. Du är värd det. Alla vi är det. Vi ska bli mammor. O behöver all kraft både fysiskt p psykiskt just nu. Alla styrkekramar!! Till er alla här!!

Precis! Önskar jag hade badkar, då hade jag haft spa mys osv... unnar mig smink, tittar på youtube, ja, försöker mysa så mycket som möjligt :) lite tråkigt bara när det är fint väder och man vill gå lång promenad.

Vad skulle du göra när du rår om dig själv?
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?