• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Krusbärskompott
    Sara2017 skrev 2017-12-05 14:31:31 följande:

Vad skulle du göra när du rår om dig själv?

Jag känner mig bara lite allmänt svullen, seg, långsam, öm, trött och ynklig.

Men! Jag har faktiskt köpt en paketkalender till mig själv i år, från rituals. Så sjukt mysigt att få en liten kräm eller nåt varje dag som luktar gott. Nyttigare än lösgodis men nästan samma effekt på mig. Sjukt härligt! (Fast jag köpt den till mig själv.)

Tips till alla.
  • Pion83

Ja, det är tufft när det känns som kroppen inte alls är så pigg som huvudet vill vara.

Jag försöker unna mig mycket vila men också sätta små mål jag kan klara av varje dag för att inte deppa ihop totalt. Typ fixa med tvätten, eller hämta på dagis, eller baka något. Samt sätter typ ett större mål för veckan, typ orka med en julmarknad med mitt barn. Lägger mitt ev välmående på henne, övrig familj, vänner och omgivning får tyvärr stå tillbaka denna tid.

Sen är jag också orolig för förlossningen. Min förra gick fel på de flesta sätt man kan tänka sig och jag var helt slut i ca 3 veckor, kanske för att jag hade hyperemesis hela graviditeten då också men körde på stenhårt ändå. Denna gång är H än värre så ska därför till spec-MVC och diskutera förlossningen. Jag är inte rädd för smärtan, utan mer de medicinska sakerna som kan hända när jag inte är på topp nu. Vi får se vad de säger.

• Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2017-12-05 14:31:31 följande:

Precis! Önskar jag hade badkar, då hade jag haft spa mys osv... unnar mig smink, tittar på youtube, ja, försöker mysa så mycket som möjligt :) lite tråkigt bara när det är fint väder och man vill gå lång promenad.

Vad skulle du göra när du rår om dig själv?

Jaa jag har turen som har badkar. Unnar mig med ett varmt bad, en ansiktsmask o lite tända ljus.. Eller nu när jag är hemma från jobbet dricker jag kaffe i sängen på morgonen o tar det lugnt o stressar inte på morgonen. Det är lyxigt.. Idag tog jag en lite längre promenad.. Behövde luft.. Nu ligger jag här med världens smärta i ryggen (får skylla mig själv) var hos barnmorskan idag med.. Lyssnade på bebis hjärta för första gången.. Spelade in på mobilen o bara ligger o njuter av ljudet

<3 mamma älskar dig så mycket!
  • Sara2017
    Krusbärskompott skrev 2017-12-05 16:49:31 följande:

Jag känner mig bara lite allmänt svullen, seg, långsam, öm, trött och ynklig.

Men! Jag har faktiskt köpt en paketkalender till mig själv i år, från rituals. Så sjukt mysigt att få en liten kräm eller nåt varje dag som luktar gott. Nyttigare än lösgodis men nästan samma effekt på mig. Sjukt härligt! (Fast jag köpt den till mig själv.)

Tips till alla.

Åh! Hade också tänkt köpa en paketkalender, men lade pengarna på annat, haha :)
  • Sara2017
    Pion83 skrev 2017-12-05 18:26:22 följande:

Ja, det är tufft när det känns som kroppen inte alls är så pigg som huvudet vill vara.

Jag försöker unna mig mycket vila men också sätta små mål jag kan klara av varje dag för att inte deppa ihop totalt. Typ fixa med tvätten, eller hämta på dagis, eller baka något. Samt sätter typ ett större mål för veckan, typ orka med en julmarknad med mitt barn. Lägger mitt ev välmående på henne, övrig familj, vänner och omgivning får tyvärr stå tillbaka denna tid.

Sen är jag också orolig för förlossningen. Min förra gick fel på de flesta sätt man kan tänka sig och jag var helt slut i ca 3 veckor, kanske för att jag hade hyperemesis hela graviditeten då också men körde på stenhårt ändå. Denna gång är H än värre så ska därför till spec-MVC och diskutera förlossningen. Jag är inte rädd för smärtan, utan mer de medicinska sakerna som kan hända när jag inte är på topp nu. Vi får se vad de säger.

Är förstföderska så vet inte om jag oroar mig så mycket för sånt. Mest tänker jag att det är ett marathon som jag inte orkar ladda upp för fysiskt :P men man får väl ladda mentalt :)

Tycker det låter som att du prioriterar rätt! Det är ju som du själv sagt, en begränsad tid. Hoppas spec mvc kan hjälpa dig!
  • Sara2017
    Sofiiakarin skrev 2017-12-05 18:40:18 följande:

Jaa jag har turen som har badkar. Unnar mig med ett varmt bad, en ansiktsmask o lite tända ljus.. Eller nu när jag är hemma från jobbet dricker jag kaffe i sängen på morgonen o tar det lugnt o stressar inte på morgonen. Det är lyxigt.. Idag tog jag en lite längre promenad.. Behövde luft.. Nu ligger jag här med världens smärta i ryggen (får skylla mig själv) var hos barnmorskan idag med.. Lyssnade på bebis hjärta för första gången.. Spelade in på mobilen o bara ligger o njuter av ljudet

<3 mamma älskar dig så mycket!

Haha! Ja, ibland behöver man verkligen den promenaden så får man hellre ligga ner dagen efter. Det gör så mycket för huvudet att få komma ut, spec om det är fint väder!

Grattis att du fick höra hjärtljudet! Vi har fått lyssna 3 ggr nu :) snart dags för glucosbelastningen! Fasar lite! Tänk att få grav diabetes nu, lagom till jul... ingen mer julmust :( eller annat gott :(

Lyckost med badkar :D
  • Nessie84

Gör alla glukosbelastning? Runt vilken vecka i så fall? Jag har inte gjort det under mina andra graviditeter och barnmorskan har inte sagt något om det nu heller.

• Krusbärskompott
    Nessie84 skrev 2017-12-06 10:51:05 följande:

Gör alla glukosbelastning? Runt vilken vecka i så fall? Jag har inte gjort det under mina andra graviditeter och barnmorskan har inte sagt något om det nu heller.

Tror det är olika i olika landsting. I Skåne erbjuds det till alla, runt vecka 29, och har man vissa riskfaktorer erbjuds man göra en tidig också, runt v12.
  • Sara2017
    Nessie84 skrev 2017-12-06 10:51:05 följande:

Ah, är skåning och är nog i v 30 när jag gör min... tycker det är bra, men ve och fasa om jag inte får äta socker :(
  • Nessie84

Ah ok, visste inte. Bor själv i Stockholm och som sagt ej blivit erbjuden något sådant test.

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?