• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • svartafåret
    Starlights skrev 2018-01-02 17:41:26 följande:

Nu efter jul så tillåter jag mig själv äntligen att börja handla lite mer babykläder! Men tycker det är så svårt att veta hur mycket man behöver i varje storlek.. Vissa säger ju att det inte är någon idé att köpa kläder i storlek 50, de växer ur dem på en vecka.. samtidigt hör man andra vars bebis kan ha storlek 50 i typ 8 veckor, och som typ även drunknat i storlek 44... Hur tänker ni andra? Ni som har barn sedan tidigare, hur länge hade de de minsta storlekarna?

Beror helt på hur stort barnet är. Min första vägde 4200 och min andra 3200 men båda hade strl 50, minns dock ej hur länge.

Begagnat är att rekommendera den första tiden.
  • Sara2017

Nu efter jul så tillåter jag mig själv äntligen att börja handla lite mer babykläder! Men tycker det är så svårt att veta hur mycket man behöver i varje storlek.. Vissa säger ju att det inte är någon idé att köpa kläder i storlek 50, de växer ur dem på en vecka.. samtidigt hör man andra vars bebis kan ha storlek 50 i typ 8 veckor, och som typ även drunknat i storlek 44... Hur tänker ni andra? Ni som har barn sedan tidigare, hur länge hade de de minsta storlekarna?

Vi har någon body i storlek 50, sen har vi några i 56, 62 osv... men vi har köpt ytterst lite. Dels för att vi inte vet vad det är för kön, så vi kommer köpa mer efter födelsen. Sen om det blir nytt eller begagnat ver jag inte. Men oavsett så får man hem det ganska fort när man klickar hem det...

Sen tänker jag att man kommer få en del av släkt och vänner kanske...

Kan dock tycka det är lite jobbigt att passa BB väskan. Hur mycket kläder behöver man till barnet? Tänk om man bara packar för stora eller för små kläder... haha :P
  • Vargen070918

Vi fick 1:20000 och gick aldrig vidare med NIPT. Var vid tillfället 35 år.

Vi har köpt en del i strl 50 men mest hittills i strl 56. 
    Nu var det ju ett tag sedan jag fick mina övriga barn men de hade 50 ett tag men inte så länge - skulle tippa på runt 2-3 veckor. 56 däremot var lite längre.
  • Sara2017
    Linkaa skrev 2017-12-22 09:33:31 följande:

Var till BM igår, är i vecka 28 (27+6) och blev lite orolig... mitt SF mått har inte stigit något sedan vecka 24, låg väldigt högt i kurvan då var precis på gränsen men känns endå lite konstigt att det har stått still... låg nu precis mitt på nu så jag ligger ju perfekt enligt kurvan men undrar fortfarande varför jag stått still :( har sedan sist hos BM tänkt efter betydligt mer på kosten, då jg hade gått upp rätt mycket (12kg) och nu hade jag gått upp 2 kg till..

BM var inte orolig men vad tror ni? Är det normalt att stå still i SF mått? Är första barnet och är orolig för det mesta:(

God jul på er alla blivande mammor!

Nu har min mage också stått still... sist vi mätte va 18de december, då låg jag mitt på kurvan. Tror jag va i vecka 27 och mätte 27 cm... nu är jag iaf i v 31 och mätte 27 cm. Jag själv har bara gått upp 1 kg. Jag har förvisso varit sjuk och levt på rostbröd och nyponsoppa i 1,5 vecka. Det jag tyckte va jobbigast va att hjärtljudet hade lägre antal slag. Inte extremt kanske, men vill minnas att vi låg på 155, igår va vi nere på 139-145 typ...

Men vi fick en ny tid den 16de för att mäta mage och hjärta igen... så hoppas på det bästa...
  • Linkaa
    Sara2017 skrev 2018-01-05 10:13:00 följande:

Nu har min mage också stått still... sist vi mätte va 18de december, då låg jag mitt på kurvan. Tror jag va i vecka 27 och mätte 27 cm... nu är jag iaf i v 31 och mätte 27 cm. Jag själv har bara gått upp 1 kg. Jag har förvisso varit sjuk och levt på rostbröd och nyponsoppa i 1,5 vecka. Det jag tyckte va jobbigast va att hjärtljudet hade lägre antal slag. Inte extremt kanske, men vill minnas att vi låg på 155, igår va vi nere på 139-145 typ...

Men vi fick en ny tid den 16de för att mäta mage och hjärta igen... så hoppas på det bästa...

Min lilla i magen sov tydligen sist då vi kollade hjärt ljuden enligt BM, då va slagen lägre men sen verkade det som att bebis vaknade och började sparka och böka på och då steg slagen till vad de brukar ligga på så din lilla kanske bara sov? :)

Jag ska till BM nästa gång den 16e och då hoppas jag verkligen att mitt mått ha ökat, vet iallafall att jag ökat med 2 kg sen sist, visst är det jobbigt att känna sig så orolig över minsta lilla grej! Men mest troligt är ju allt precis som det ska och om bara nån månad har vi våra småttingar hos oss :)
  • Sara2017
    Linkaa skrev 2018-01-05 11:48:41 följande:

Min lilla i magen sov tydligen sist då vi kollade hjärt ljuden enligt BM, då va slagen lägre men sen verkade det som att bebis vaknade och började sparka och böka på och då steg slagen till vad de brukar ligga på så din lilla kanske bara sov? :)

Jag ska till BM nästa gång den 16e och då hoppas jag verkligen att mitt mått ha ökat, vet iallafall att jag ökat med 2 kg sen sist, visst är det jobbigt att känna sig så orolig över minsta lilla grej! Men mest troligt är ju allt precis som det ska och om bara nån månad har vi våra småttingar hos oss :)

Ja, inte helt omöjligt att hen sov. Jag vet ju iaf att den lever eftersom den bökar runt om dagarna :)

Ja, som jag längtar... 59 dagar kvar till BF...
  • Starlights

Bebis hade hicka i magen senast vi skulle mäta hjärtslagen, så det blev lite dubbla ljudvågor där haha! 

Igår tyckte jag att det var så länge sen bebis hade sparkat och rört på sig där inne, blev nästan lite orolig. Så satte mig på kvällen och strök med händerna på magen för att se om det var lika stilla. Men det är som att bebis förstod min oro, och började ha disco där inne. Hela kvällen igår och hela dagen idag har det varit full rörelse och liv där inne. :)  

Har ni känt när bebis vänt sig neråt i livmodern? Min ligger fortfarande uppåt med huvudet, eller ja lite huller om buller just nu, men känner ofta huvudet vid min navel. Och känner ni skillnad i rörelserna när bebis ligger nedåt? Mer hårda sparkar uppåt eller liknande, eller om bebis blir mer stillsam när den är vänd?

• svartafåret
    Starlights skrev 2018-01-05 21:08:14 följande:

Bebis hade hicka i magen senast vi skulle mäta hjärtslagen, så det blev lite dubbla ljudvågor där haha! 

Igår tyckte jag att det var så länge sen bebis hade sparkat och rört på sig där inne, blev nästan lite orolig. Så satte mig på kvällen och strök med händerna på magen för att se om det var lika stilla. Men det är som att bebis förstod min oro, och började ha disco där inne. Hela kvällen igår och hela dagen idag har det varit full rörelse och liv där inne. :)  

Har ni känt när bebis vänt sig neråt i livmodern? Min ligger fortfarande uppåt med huvudet, eller ja lite huller om buller just nu, men känner ofta huvudet vid min navel. Och känner ni skillnad i rörelserna när bebis ligger nedåt? Mer hårda sparkar uppåt eller liknande, eller om bebis blir mer stillsam när den är vänd?

Min ligger neråt och väldigt långt också enligt tul och bm. Det känns också kan jag lova, speciellt när man sitter ner. Känner mer "åkande" än sparkar även om jag får en kick lite då och då alldeles under revbenen. Ska på nytt tul igen om 4 veckor då mitt sf mått låg på 36 nu i tisdags (var då i vecka 31+0)
  • faglin

Bf 27 mars med nr 3. Sjukskriven 50 % pga foglossning med falsk ischias sen mitten av november. Smått jobbigt och nu har det blivit värre. Med de andra mådde jag fint förutom foglossning sista månaden med första. Ischiasen är värst. De små trollen har nu dessutom smittat mig med någon monsterförkylning så i två veckor har jag varit sjuk. Går på antibiotika eftersom jag hade början till lunginflammation. Kortisonspray mot bihåleinflammation.

Men annars är allt super! ;) Bf börjar närma sig så det är skönt! Inte vågat köpa något tidigare för att inte jinxa nått men nu har jag iaf köpt barnvagn och lillens första kläder.

Mvc nu i veckan. Sist hade jag inte gått upp nått utan vägde istället nått kilo mindre än vid inskrivningen. Mätningen av magen visade dock att lillen ligger lite över kurvan. Var exakt likadant med nr 2 så det oroar mig inte, han vägde 4,2 kg när han föddes. :) Tror det beror på att jag väger 10 kg för mycket ( kvar från första barnet då jag gick upp 20 kg) samt att man aldrig för sitta stilla med en 6 åring och en 4 åring i huset. :)

• Sara2017

Någon mer än jag som börjar bli lite trött på graviditeten nu? (51 dagar kvar till BF)...

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?