• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Linkaa
    efterfest skrev 2018-02-19 14:38:52 följande:

Uppdatering från mig :) Vi var iväg för att kontrollera sätet hos bebisen, och yes han sitter fortfarande upp. Är i v 39. Dom frågade om vi tänkt på att föda i säte eller hellre snitt, och vi valde snitt. Helt ok enligt dom! De skulle ringa upp mig under veckan med en tid. Känns så sjukt!! Snart är han här.. :)

Så härligt, förstår att det måste kännas sjukt med att få ett datum och en tid men så himla roligt att ni snart får träffa eran bebis! :)
  • efterfest
    Linkaa skrev 2018-02-19 14:42:59 följande:

Så härligt, förstår att det måste kännas sjukt med att få ett datum och en tid men så himla roligt att ni snart får träffa eran bebis! :)

Ja precis så!! Nu är det rätt hem och förbereda det sista.. vi har inte ens köpt blöjor än! Haha Gud..
  • Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2018-02-19 13:43:31 följande:

180218 föddes en liten flicka :) 50 cm och 2846 gram? hon skulle egentligen kommit 5 mars :)

Men stort grattis!!!! :D
  • Vargen070918
    Sara2017 skrev 2018-02-19 13:43:31 följande:

180218 föddes en liten flicka :) 50 cm och 2846 gram? hon skulle egentligen kommit 5 mars :)

Stort grattis!!
  • Sofiiakarin

Såg idag att min mage sjunkit såååå mycket. Alltså sen igår haha. Förvärkar vissa kvällar. Molande osv. 25 dagar kvar.... O kanske några fler :D

• Starlights
    efterfest skrev 2018-02-19 14:38:52 följande:

Uppdatering från mig :) Vi var iväg för att kontrollera sätet hos bebisen, och yes han sitter fortfarande upp. Är i v 39. Dom frågade om vi tänkt på att föda i säte eller hellre snitt, och vi valde snitt. Helt ok enligt dom! De skulle ringa upp mig under veckan med en tid. Känns så sjukt!! Snart är han här.. :)

Har du varit på något vändningsförsök? Vill minnas att du skrev här tidigare och att du då också var rätt "sent" in i graviditeten då endast barnmorskan hade bekräftat säte? Jag ska ju på vändning i morgon, är då i vecka 36+0 och de ville göra det så tidigt som möjligt sa de.
  • efterfest
    Starlights skrev 2018-02-19 17:06:21 följande:

Har du varit på något vändningsförsök? Vill minnas att du skrev här tidigare och att du då också var rätt "sent" in i graviditeten då endast barnmorskan hade bekräftat säte? Jag ska ju på vändning i morgon, är då i vecka 36+0 och de ville göra det så tidigt som möjligt sa de.

Ja precis det stämmer. Har inte ens erbjudande om vändningsförsök, kanske för att jag är så långt gången redan..

Lycka till imorgon, hoppas den vill vända på sig :)
  • Starlights
    efterfest skrev 2018-02-19 17:41:36 följande:
    Ja precis det stämmer. Har inte ens erbjudande om vändningsförsök, kanske för att jag är så långt gången redan..

Ja okej, är det ditt första barn eller har du fött tidigare? Men skönt med ett datum då man väljer snitt i alla fall. :) Jag har faktiskt inte riktigt bestämt än hur vi skulle göra om vändningen misslyckas, lutar nog mest åt snitt då det är första barnet och jag är lite rätt för komplikationer att föda i säte. Både jag och syrran föddes med kort navelsträng runt halsen, och det känns ju extra riskabelt om det skulle strula med något liknande om man har en bebis som kommer ut i säte.. Men men, vi får väl först se hur det går i morgon.  
  • Starlights
    efterfest skrev 2018-02-19 17:41:36 följande:

Ja okej, är det ditt första barn eller har du fött tidigare? Men skönt med ett datum då man väljer snitt i alla fall. :) Jag har faktiskt inte riktigt bestämt än hur vi skulle göra om vändningen misslyckas, lutar nog mest åt snitt då det är första barnet och jag är lite rätt för komplikationer att föda i säte. Både jag och syrran föddes med kort navelsträng runt halsen, och det känns ju extra riskabelt om det skulle strula med något liknande om man har en bebis som kommer ut i säte.. Men men, vi får väl först se hur det går i morgon.  
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?