• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • PuLoha
    efterfest skrev 2018-02-26 16:19:56 följande:

Idag kom vår lille son till världen, kejsarsnitt. Allt har gått bra, och han är helt perfekt! Jag är uppe på benen och känner mig ganska bra nu efter op :)

Grattis till pojken! :)
  • PuLoha
    KarinIngrid skrev 2018-02-28 06:15:45 följande:

Välkommen Julians lillasyster Ingrid såå efterlängtad 51 Cm 3730 gram

27 feb 22:39

Grattis till er lillasyster! :)
  • PuLoha
    Starlights skrev 2018-02-28 11:18:34 följande:

När har era bebisar fixerat sig? Är i v 37+1 och bebis har inte sjunkit ner än. Men den vände sig för knappt en vecka sedan och det var ju rätt sent, skulle ju precis på vändningsförsök. Och jag har knappt känt av en endaste liten sammandragning, än mindre någon förvärk, så känner på mig att det i alla fall inte blir någon bebis före bf i den här snigelfarten... ;)

Min bebis fixerade sig tidigt, var fixerad redan i V.31. Jag känner knappt av några sammandragningar eller förvärkar. Nu ligger jag en vecka efter dig 36+2 men känner som du att här blir det nog ingen bebis förs bf.. Men bebis får gärna ligga kvar där inne en stund till, vill gärna bli frisk från influensan först!
  • Johlit
    Starlights skrev 2018-02-28 11:18:34 följande:

När har era bebisar fixerat sig? Är i v 37+1 och bebis har inte sjunkit ner än. Men den vände sig för knappt en vecka sedan och det var ju rätt sent, skulle ju precis på vändningsförsök. Och jag har knappt känt av en endaste liten sammandragning, än mindre någon förvärk, så känner på mig att det i alla fall inte blir någon bebis före bf i den här snigelfarten... ;)

Är i v 36+3 och bebis är inte fixerad. Det är väl vanligt att första barnet fixerar sig, men inte säkert. Är man omföderska så finns det mer utrymme i bäckenet. Så det kan lika gärna bli så att den fixerar sig precis innan eller under förlossningen :)
  • VickanK

Stort grattis till er som fått bebis!! :)

Kommer ej ihåg om jag skrivit här tidigare men har bf 25 mars. Bebis är fixerad så det är skönt. Andra barnet, längtar. Inga förvärkar ännu.

• Vargen070918

BF idag. Inga förhoppningar på att bebis ska vilja komma ut i kylan. Får väl försöka glädjas åt att h*n trivs hos mamman. Ska till Bm idag, får se vad hon säger. Är så less nu.

• Starlights
    Johlit skrev 2018-02-28 15:19:40 följande:
    Är i v 36+3 och bebis är inte fixerad. Det är väl vanligt att första barnet fixerar sig, men inte säkert. Är man omföderska så finns det mer utrymme i bäckenet. Så det kan lika gärna bli så att den fixerar sig precis innan eller under förlossningen :)
    Ja det är ju mitt första barn, så då borde den ju fixera sig.. Är ju bra om den hinner sjunka ner det lite i alla fall innan förlossningen tänker jag  
  • Linkaa

14 dagar till bf, men jag håller mina tummar och tår att bebis vill komma tidigare! Sover jätte dåligt och bebis var enligt BM igår fixerad och ligger och trycker ner mot bäckenbenet och hon tyckte inte alls att det va konstigt att jag hade svårt att gå och typ kroniskt ont av trycket men det va skönt att höra BM säga att bebis var startklar och att nu var den färdig bakad och redo att komma vilken dag som helst :) nu är det våran månad och snart får vi träffa våra småttingar! :)

• Sofiamy

Hej alla! Igår kom vår son till världen en förlossning som slutade i urakut snitt, men allt är väl med oss men känns som jag har en del att bearbeta! Kram på er!

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?