• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • efterfest
    Starlights skrev 2018-02-19 17:49:49 följande:

Ja okej, är det ditt första barn eller har du fött tidigare? Men skönt med ett datum då man väljer snitt i alla fall. :) Jag har faktiskt inte riktigt bestämt än hur vi skulle göra om vändningen misslyckas, lutar nog mest åt snitt då det är första barnet och jag är lite rätt för komplikationer att föda i säte. Både jag och syrran föddes med kort navelsträng runt halsen, och det känns ju extra riskabelt om det skulle strula med något liknande om man har en bebis som kommer ut i säte.. Men men, vi får väl först se hur det går i morgon.  

Det är mitt första barn. Jag valde snitt också för den anledningen, då riskerna är lite större. Plus att jag har fått graviditetsdiabetes så risken är att han är åt det större hållet.. så det kändes säkrast helt enkelt. Egentlien hade jag velat föda vaginalt.. men då med huvudet först. Nu blev det som det blev. Der med navelsträngen lät ju inte som en hit och kan ju helt klart vara ärftligt. Du får se vad dom säger imorgon då!
  • Starlights

Hemma från ?vändningsförsöket?, som bara blev ett ultraljud! Bebis hade nämligen vänt sig själv i natt! TJOHO!!

Var ju på mvc igår där två barnmorskor bekräftade att den låg i säte. Men vaknade i natt av att jag hade jätteont på ena sidan, så det måste ju varit pga bebis som bökat runt i magen? För under dagen har jag då inte kännt något speciellt i alla fall. Så det känns som en enorm lättnad nu!

• KarinIngrid

[quote=78486725][quote-nick]Starlights skrev 2018-02-20 14:42:35 följande:[/quote-nick]Hemma från ?vändningsförsöket?, som bara blev ett ultraljud! Bebis hade nämligen vänt sig själv i natt! TJOHO!!

Var ju på mvc igår där två barnmorskor bekräftade att den låg i säte. Men vaknade i natt av att jag hade jätteont på ena sidan, så det måste ju varit pga bebis som bökat runt i magen? För under dagen har jag då inte kännt något speciellt i alla fall. Så det känns som en enorm lättnad nu! [/

Åh vad skönt!!

Jag ska in på kontroll imorgon då min lilla filur låg lite på sniskan.

• Krusbärskompott
    Starlights skrev 2018-02-20 14:42:35 följande:

Hemma från ?vändningsförsöket?, som bara blev ett ultraljud! Bebis hade nämligen vänt sig själv i natt! TJOHO!!

Var ju på mvc igår där två barnmorskor bekräftade att den låg i säte. Men vaknade i natt av att jag hade jätteont på ena sidan, så det måste ju varit pga bebis som bökat runt i magen? För under dagen har jag då inte kännt något speciellt i alla fall. Så det känns som en enorm lättnad nu!

Åh så himla skönt! Grattis!
  • efterfest
    Starlights skrev 2018-02-20 14:42:35 följande:

Åh vad skönt att det nu är som det ska! Då är det bara vänta in att den lille vill komma :) Själv blev jag uppringd av sjukhuset idag, fick tid för snitt den 26 feb. På måndag!! Så spännande:)
  • Sofiiakarin
    efterfest skrev 2018-02-20 15:59:43 följande:

Åh vad skönt att det nu är som det ska! Då är det bara vänta in att den lille vill komma :) Själv blev jag uppringd av sjukhuset idag, fick tid för snitt den 26 feb. På måndag!! Så spännande:)

Oj!!!! Spännande! Första barnet?? :D
  • efterfest
    Sofiiakarin skrev 2018-02-20 19:00:49 följande:

Oj!!!! Spännande! Första barnet?? :D

Jaaa första barnet, snitt pga sätesbjudning. Är både nervös och längtar på samma gång! Ut ska han ju! Ååh äntligen haha!!
  • Sofiiakarin
    efterfest skrev 2018-02-20 19:57:22 följande:

Jaaa första barnet, snitt pga sätesbjudning. Är både nervös och längtar på samma gång! Ut ska han ju! Ååh äntligen haha!!

Häftig känsla!!! :)
  • Vargen070918

Finns det fler än jag som börjar få dåligt tålamod?

Såååå rastlös men ändå för låg energi för att ta mig för saker. Pust.

7 dagar till BF.

• Sofiiakarin
    Vargen070918 skrev 2018-02-22 20:28:23 följande:

Finns det fler än jag som börjar få dåligt tålamod?

Såååå rastlös men ändå för låg energi för att ta mig för saker. Pust.

7 dagar till BF.

Jag har inte tyckt att vara gravid vart jobbigt alls.. Utan njutit mycket av de.. Förutom den hemska foglossningen... Men den har faktiskt blivit MYCKET bättre sen ca 3 veckor tillbaka... Jag känner att jag så gärna träffa min bus nu! Men har fler dagar kvar än dig... Har 22 dagar..

Förstår ditt tålamod.. Jag kommer säkert också känna så när jag är så nära som dig..
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?