• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Vargen070918
    Sofiiakarin skrev 2018-03-11 13:32:01 följande:

Men vad jag förstått så spelar de ingen roll om bebis är fixerad eller ej! Det har jag hört från både barnmorska o här på nätet? :)

Min andra var inte fixerad och han kom i 38+4. Den här är fullt rörlig på 41+2. Så det spelar nog ingen roll.
  • Sofiiakarin

Hur mår ni? Jag mår såååå konstigt.. Mår illa. Igår var jag på toa säkert 4 ggr (sorry för info) var inte dålig i magen men lixom... Magen tömde ordentligt..

Idag på morgonen var jag också.. O kom återigen ordentligt. Jag är så trött idag så jag bara ligger här o orkar knappt titta på tv. Ingen aptit... Mår illa. Halsbränna som jag inte haft på veckor. O känner mig typ sjuk.. Orkar inte ens duscha.

Undra vad detta betyder. Min mamma tror att de är på g.. Men jag orkar inte spekulera.

• Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-03-13 10:10:20 följande:

Hur mår ni? Jag mår såååå konstigt.. Mår illa. Igår var jag på toa säkert 4 ggr (sorry för info) var inte dålig i magen men lixom... Magen tömde ordentligt..

Idag på morgonen var jag också.. O kom återigen ordentligt. Jag är så trött idag så jag bara ligger här o orkar knappt titta på tv. Ingen aptit... Mår illa. Halsbränna som jag inte haft på veckor. O känner mig typ sjuk.. Orkar inte ens duscha.

Undra vad detta betyder. Min mamma tror att de är på g.. Men jag orkar inte spekulera.

Jag är inte heller på topp, fick ögonflimmer igår och blev jätte yr och sen världens migränanfall... har fortfarande ont i huvudet idag och känner mig överkörd.. va så nära att ringa förlossningen och rådfråga igår då en kompis till mig fick precis samma migrän och det visade sig vara svår havandeskapsförgiftning men jag har en blodtrycksmätare hemma och prövade igår och blodtrycket va bra så jag tror nog det ska vara lugnt men börjar vara sååå less nu speciellt när man inte alls får må bra :(
  • Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2018-03-13 10:24:09 följande:

Jag är inte heller på topp, fick ögonflimmer igår och blev jätte yr och sen världens migränanfall... har fortfarande ont i huvudet idag och känner mig överkörd.. va så nära att ringa förlossningen och rådfråga igår då en kompis till mig fick precis samma migrän och det visade sig vara svår havandeskapsförgiftning men jag har en blodtrycksmätare hemma och prövade igår och blodtrycket va bra så jag tror nog det ska vara lugnt men börjar vara sååå less nu speciellt när man inte alls får må bra :(

Usch då... :( känns jobbigt att må såhär nu. Vill njuta de sista... O känna mig pigg! Du får vila om de är möjligt.. Känns som min kropp typ förbereder sig. Men samtidigt vill jag inte analysera varenda liten detalj o tro att de är på g.... Men på ngt sätt känns de så. Vi får se.
  • änglarsmå

Haft molande värk sedan jag steg upp idag.... hoppas hoppas att undersökningen visar nåt!! Ska gå på toa nu och är så glad av att känna att man behöver göra nr 2 =) hur mår resten av alla otåliga blivande här inne??? Trevlig fråga eller hur

• Johlit

Jag har också mått riktigt dåligt sista dagarna. Igår mådde jag så illa så jag vet inte vad. Har också fått springa en massa på toa :/ Idag mår jag bättre men är fruktansvärt trött, som att jag skulle kunna sova hela dagen. Vi får väl hoppas att det är på g för oss alla :)

• Johlit

Jag har också mått riktigt dåligt sista dagarna. Igår mådde jag så illa så jag vet inte vad. Har också fått springa en massa på toa :/ Idag mår jag bättre men är fruktansvärt trött, som att jag skulle kunna sova hela dagen. Vi får väl hoppas att det är på g för oss alla :)

• faglin

Hur också otroligt trött idag. Halsbränna har jag varje dag, den började inte på riktigt förrän i v 36 typ. Är nu 38+0. Ska till läkaren idag för undersökning o få veta när jag ska sättas igång. Spännande. :)

• Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-03-13 10:29:05 följande:

Usch då... :( känns jobbigt att må såhär nu. Vill njuta de sista... O känna mig pigg! Du får vila om de är möjligt.. Känns som min kropp typ förbereder sig. Men samtidigt vill jag inte analysera varenda liten detalj o tro att de är på g.... Men på ngt sätt känns de så. Vi får se.

Jo man vill ju verkligen njuta nu men det är ju bara att bita ihop snart ska dom ju dyka upp alla mars bebisarna :) men spännande om det känns som det närmar sig för dig håller tummarna att du känner rätt :)
  • Starlights

Verkar vara kämpigt sista biten för många.. Har också fått fruktansvärd halsbränna, kan inte ligga ned alls för då blir det bara ännu värre, vilket är sjukt jobbigt när man är trött och bara vill vila. Lite huvudvärk också, som jag annars aldrig brukar ha. Har 6 dagar kvar till bf och ska förhoppningsvis på sista besöket hos bm nu!  

Men det där med att magen tömmer sig kan väl vara ett tecken att något är på gång? Magen brukar väl tömma ordentligt innan förlossningen? Håller tummarna för er!  

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?