• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Stellan11

Samma här, andra barnet, 2missfall de senaste halvåret (senaste i maj i v13). Mensen har varit konstig sen senaste MF så inget riktigt bim att gå på. Men troligen bf runt 17/3. Hoppas de är vår tur nu, man önskar ingen att behöva gå igenom MF!

idisslaren skrev 2017-07-06 22:39:40 följande:

Här är en till. Plussade igår på BIM-2 :) Andra barnet och håller tummarna att det går vägen den här gången efter två missfall de senaste sex månaderna :) BF 20/3 ungefär :)

• jamka

Samma här, 3 MA mellan v.10-12 under mina 8 år av försök att få syskon till min son som fyller 10 i augusti. Nu är jag i v. 5+3 och bara känner efter symptom. Men vid de tidigare MA hade jag symptom i alla veckor, även då när embryot var dött men kroppen kunde inte släppa det. Mitt sätt är nu att försöka vara glad så länge jag inte blöder. Vem vet, kanske det lyckas den här gången.

• pugsnotdrugs
    Skrutt 83 skrev 2017-07-07 00:47:00 följande:

Hej tjejer!

Jag plussade idag på vad jag tror är äl+9 och BIM-5. Äntligen visade testet positivt efter mf/utomkveds som vi hade i december. Om allt går vägen så kommer det en liten med BF runt 18-20 mars. Det blir då vårt tredje barn. Är väldigt orolig att det som hände sist ska hända igen, då ökade testen i stryka för att sen bli svagare och jag började blöda. Trodde först det var ett vanligt mf men sen började testen öka igen och blodprov visade att hcg steg och sjönk om vartannat.

Läkaren kunde inte lokalisera vart graviditeten satt men misstänkte därför utomkveds. Som tur var tog kroppen hand om det själv men tog ungefär en månad. Därför ska jag bokas in på tidigt vul runt v 7 för att se att det sitter där det ska. Så nervös att det inte ska gå vägen denna gång heller men hoppas av hela mitt hjärta.

Har redan börjat må lite små illa, har kommit först vecka 7-8 tidigare graviditeter men hållit i sig till över v 20, hua!

Välkommen skrutt! Känner igen dig från tempartråden, hoppas allt går vägen för oss allihopa!
  • Wunja

Grattis till alla plus! :)

Plussade idag efter 2a riktiga försök :) mensen har kommit lite senare i några månader än vanligt sen vi började försöka men jag tror bim var igår. Har bf omkring 13 mars :D

Har lite illamående, yrsel när jag reser mig upp och värk i livmoders trakterna.

Hua nu måste man sluta snusa också... nån annan som snusar eller håller på att sluta? Jag slutade direkt när jag var gravid med sonen.. men hua. :|

• Skrutt 83
    Gluttan1981 skrev 2017-07-07 07:42:24 följande:

Haha, ja det kanske är bäst att vänta till BIM iallafall

Har haft den här tiden bokad sen BIM Plussade BIM -3. Hon som tog emot mitt samtal lät högst snarstucken när jag ville boka en tid men bokade snällt in mig efter återberättande av min problematik

Vet hur det är med testandet, likadan, testtokig! Tog ett senast i förrgår och jo, fortfarande GRAVID

Haha ja det tycks vara lite känsligt det där med att boka för tidigt. Var hos gyn den 26/6 för att kolla status på slemhinna/ägglossning och läkaren sa då att jag skulle ringa när jag testat positivt så la hon till "och gått över tiden ett par dagar" men ska nog ringa idag ändå. Det enda som kan hända är att jag får avboka tiden i värsta fall, känns svårt att få en tid i sommartider och eftersom de vill kolla så det sitter där det ska pga det ev Utomkvedshavandeskapet sist. Haha ja det är galet att vara testgalen, man kan ju inte sluta. Har du mkt symtom?
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-07 10:05:28 följande:

Välkommen skrutt! Känner igen dig från tempartråden, hoppas allt går vägen för oss allihopa!

Stort tack och stort grattis till dig med!! Ja jag hoppas så att det går väl för oss alla
  • Skrutt 83
    Wunja skrev 2017-07-07 10:27:48 följande:

Grattis till alla plus! :)

Plussade idag efter 2a riktiga försök :) mensen har kommit lite senare i några månader än vanligt sen vi började försöka men jag tror bim var igår. Har bf omkring 13 mars :D

Har lite illamående, yrsel när jag reser mig upp och värk i livmoders trakterna.

Hua nu måste man sluta snusa också... nån annan som snusar eller håller på att sluta? Jag slutade direkt när jag var gravid med sonen.. men hua. :|

Grattis!!!
  • KarinIngrid

Varit på vul nu
    V 6 bekräftat. 5+5
    Man såg en liten fläck :)
    På rätt ställe o allt såg bra ut
    Så 3/3 beräknat :)

• Skrutt 83
    KarinIngrid skrev 2017-07-07 12:54:51 följande:

Varit på vul nu

V 6 bekräftat. 5+5

Man såg en liten fläck :)

På rätt ställe o allt såg bra ut

Så 3/3 beräknat :)

Vad underbart!! Stort grattis!! Kunde man se hjärtat eller är det först i vecka 7 man kan se det på vul va?
  • Sofiamy

hej Alla! Hoppar in här med efter en minst sagt skakig start... Är nu idag  i v7 6+0 och har under hela tiden haft spottings och fruktansvärt magont. I måndags sökte jag på akuten och efter flera prover och ett vul såg man en liten hinnsäck 5+3 var det då, inget utomkveds som jag själv trodde och som läkaren ett tag med trodde. Men jag har ingen aning om om jag fortfarande är gravid, har inga symptom alls och efter vul i måndags blödde jag lite och mina spottings fortsätter, magont har minskat men kommer och går. Är såklart väldigt orolig men min BM säger att det inte finns något att göra utan bara se tiden an, en dag i taget. Inskrivning 8/8 och KUB 23/8........

kram på er

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?