• goaround

BF Vinter/vår 2018 i Uppsala

Hej, jag bor i Uppsala och har precis plussat och är så glad! Undrar om det är fler i Uppsala som ska ha barn i början av 2018?

Jag har BF 28feb/1mars, ska ringa mödravården imorgon och boka inskrivningssamtal.

Om vi blir ett gäng så kanske vi i vår/sommar kan ses med våra bebisar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-18 10:02
    OBS!!
    En hemlig facebookgrupp finns för oss som har BF i början av 2018 i UPPSALA.

Gör såhär för att bli medlem:
    Skriv ett meddelande till mig här på familjeliv genom att trycka på mitt namn och sen "nytt meddelande"
    Skriv vad du heter på facebook och hur din profilbild ser ut Så lägger jag till dig i hemliga gruppen för vi som har BF i början av 2018 i UPPSALA

• Svar på tråden BF Vinter/vår 2018 i Uppsala
  • Dropdeadgorgeous
    Millagrstrom skrev 2017-07-12 14:39:01 följande:

Hej och välkommen.

Grattis till plusset.

Jag plussade förra helgen,och är i v 5+2 idag.

Halsbränna har jag oxå kännt av,men det var som sagt värre innan jag insåg att jag var gravid. Precis som med illamåendet.

Mina bröst har börjat ömma en del och vuxit nån strl.

Hur gammal är du och din sambo?

Vilken bm ska ni besöka? (:

Jag är 25 och han är 29 :) Hur ser det ut för dig o din partner? Om du har nån det vill säga :)

Är det ditt första barn?

Jag har varit på infomöte hos en Hanna på samariterhemmet, känns bra än sålänge. Du då?
  • Millagrstrom
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-07-13 08:08:54 följande:

Jag är 25 och han är 29 :) Hur ser det ut för dig o din partner? Om du har nån det vill säga :)

Är det ditt första barn?

Jag har varit på infomöte hos en Hanna på samariterhemmet, känns bra än sålänge. Du då?

Jag är 29 och min sambo 26.

Detta blir hans första barn,jag har. En grabb som är 7 år från tidigare förhålllande..

Jag ska på inskrivning nästa vecka på hjärtat. (:
  • swiker

Vad kul att se lite liv i denna grupp igen!

Jag mår äntligen bättre! Har haft illamående, egentligen inte mycket men då att må illa/kräkas (har inte kräkts något alls dock, tack och lov!) är det absolut värsta jag vet har jag stressat upp mig mycket och det tog liksom psykiskt. Men nu är det bra! Jag är i v 11 och på måndag åker vi in till Stockholm på ultraljud ?? och på tisdag har vi äntligen inskrivning, kommer gå på mvc Hjärtat inne i stan ???? funderar också på att gå på infoträff på måndag då vi tyvärr inte kunnat gå tidigare, är det på morgonen eller eftermiddagen denna gång?

• ABbf2018

Hej!

Hoppas jag får vara med här, bor utanför Enköping, är 23 år och gravid med mitt första. Bf 28/2. Jag är överlycklig, sambon är överlycklig, våra närmsta som vi berättar för är överlyckliga. Längtar tills v 12 så jag kan andas ut lite, är så nojig! Hue mår ni?

• Millagrstrom
    swiker skrev 2017-07-14 10:46:03 följande:

Vad kul att se lite liv i denna grupp igen!

Jag mår äntligen bättre! Har haft illamående, egentligen inte mycket men då att må illa/kräkas (har inte kräkts något alls dock, tack och lov!) är det absolut värsta jag vet har jag stressat upp mig mycket och det tog liksom psykiskt. Men nu är det bra! Jag är i v 11 och på måndag åker vi in till Stockholm på ultraljud ?? och på tisdag har vi äntligen inskrivning, kommer gå på mvc Hjärtat inne i stan ???? funderar också på att gå på infoträff på måndag då vi tyvärr inte kunnat gå tidigare, är det på morgonen eller eftermiddagen denna gång?

Kl 8.00 ska vi dit på infoträff (:
  • Millagrstrom
    ABbf2018 skrev 2017-07-14 11:26:11 följande:

Hej!

Hoppas jag får vara med här, bor utanför Enköping, är 23 år och gravid med mitt första. Bf 28/2. Jag är överlycklig, sambon är överlycklig, våra närmsta som vi berättar för är överlyckliga. Längtar tills v 12 så jag kan andas ut lite, är så nojig! Hue mår ni?

Grattis (:

Jag är oxå nojjig,men försöker att inte tänka på det och bara njuta av att vara gravid (:

Jag mår förvånansvärt bra,illamåendet kommer mest när jag är övertrött och ätit dåligt,Var värst innan plusset med illamåendet faktiskt. Molvärk då och då,lite dov molvärk men ändå skrämmande.

Trött hela tiden i stort sett,längtar till den 26:e då vi ska göra vul så att man får veta att allt förhoppningsvis är bra med lilla myran <3

Hur mår du?
  • Millagrstrom
    alade skrev 2017-07-13 07:39:13 följande:

Jag mår bra! Är extremt trött och känner mig illamående vissa kvällar, men på det stora hela är det bra med mig. Tyvärr har jag fått flera blödningar, senast i förrgår hade jag både blödning och smärta. Så igår var vi till gynakuten och gjorde VUL och såg vår lilla, med hjärtslag och allt! Det var fint <3

Hur mår du?

Oroande med blödningar,men vad skönt att ha fått sett att allt ser bra ut, vilken vecka är du i?
  • swiker
    Millagrstrom skrev 2017-07-14 11:45:10 följande:

Kl 8.00 ska vi dit på infoträff (:

Okej tack! För visst är det den allmänna träffen du menar? :)
  • Hedda85

Jag hoppar in här också så att jag kan följa tråden :)

Första barnet, sambon och jag är båda 32, bor i Uppsala och har gynhälsan som mottagning (passar bra då vi båda jobbar i närheten). Bf 17 feb, jag är i 8+6 idag! För två dagar sedan fick vi göra Vul inför nipt, och där fanns en liten böna med fladdrande hjärta och rätt storlek <3. Stort!

Bf 17 feb, första barnet
  • Millagrstrom
    swiker skrev 2017-07-14 11:59:31 följande:

Okej tack! För visst är det den allmänna träffen du menar? :)

Ja d tror jag.

Dom bokade in oss på denna träff när jag ringde för inskrivning
Svar på tråden BF Vinter/vår 2018 i Uppsala