• goaround

BF Vinter/vår 2018 i Uppsala

Hej, jag bor i Uppsala och har precis plussat och är så glad! Undrar om det är fler i Uppsala som ska ha barn i början av 2018?

Jag har BF 28feb/1mars, ska ringa mödravården imorgon och boka inskrivningssamtal.

Om vi blir ett gäng så kanske vi i vår/sommar kan ses med våra bebisar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-18 10:02
    OBS!!
    En hemlig facebookgrupp finns för oss som har BF i början av 2018 i UPPSALA.

Gör såhär för att bli medlem:
    Skriv ett meddelande till mig här på familjeliv genom att trycka på mitt namn och sen "nytt meddelande"
    Skriv vad du heter på facebook och hur din profilbild ser ut Så lägger jag till dig i hemliga gruppen för vi som har BF i början av 2018 i UPPSALA

• Svar på tråden BF Vinter/vår 2018 i Uppsala
  • Isvattenis
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-07-15 18:31:52 följande:
    vecka 6+4 och har stundvis ömma bröstvårtor. Annars inget.
    Skönt att höra att man inte är ensam. Tyckte de strama o att jag va svullen som fanken i v 5-6 men nu i vecka 7 känner jag inte det.
    Har bokat tidigt ultraljud 3/8 :)
  • goaround
    MiieRO skrev 2017-07-16 08:58:49 följande:

Det tycker jag.. jag e gärna med i en sån grupp..

Millagrstrom skrev 2017-07-16 21:58:12 följande:
    Är gärna med jag oxå i en fb grupp :)
    Millagrstrom skrev 2017-07-16 21:58:12 följande:
    Är gärna med jag oxå i en fb grupp :)
    swiker skrev 2017-07-17 09:20:51 följande:
    Jag skulle gärna se en grop för oss i Uppsala, skulle det vara möjligt för mig med bf vinter-februari att få vara med isåfall? :) så vitt jag vet så finns ingen alls för oss i Uppsala än.
    Vad roligt!! Nu har jag gjort en hemlig grupp för oss med BF vinter/vår  i uppsala 2018.
    Skriv ett meddelande till mig på familjeliv, där ni skriver vad ni heter på facebook och hur er profilbild ser ut så lägger jag till er. !!

• Dropdeadgorgeous
    Isvattenis skrev 2017-07-17 23:25:42 följande:

Skönt att höra att man inte är ensam. Tyckte de strama o att jag va svullen som fanken i v 5-6 men nu i vecka 7 känner jag inte det.

Har bokat tidigt ultraljud 3/8 :)

Tycker det är lite läskigt att inte känna något, man hoppas allt står rätt till där inne :) Har du bokat privat då eller hur har du gått tillväga med att få till tidigt ultraljud? Är lite sugen själv, mest för att stilla oron.
  • Isvattenis
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-07-18 14:22:44 följande:
    Tycker det är lite läskigt att inte känna något, man hoppas allt står rätt till där inne :) Har du bokat privat då eller hur har du gått tillväga med att få till tidigt ultraljud? Är lite sugen själv, mest för att stilla oron.
    Precis. Min barnmorska rekommenderade mig att söka tidigt ultraljud på Gynhälsan i Uppsala så de gjorde jag. Dom hade dock väldigt fullt nu fram tills jag fick tid men min tid va precis lagom för mig. Är då i vecka 9 :)
  • Dropdeadgorgeous

Påväg mot förlossningen i Visby (semestrar i på fårö) nu efter samråd med BM där. Blödit i fyra dagar nu och haft stora blodklumpar i 2dagar ???? sry för beskrivande text!

• alade
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-12 10:03:12 följande:

Påväg mot förlossningen i Visby (semestrar i på fårö) nu efter samråd med BM där. Blödit i fyra dagar nu och haft stora blodklumpar i 2dagar ???? sry för beskrivande text!

Jag hoppas att det är okej med dig och graviditeten! Vilken vecka är du i?
  • Dropdeadgorgeous
    alade skrev 2017-08-12 10:11:27 följande:

Jag hoppas att det är okej med dig och graviditeten! Vilken vecka är du i?

v.10+4 och BM sa att såhär ska det definitivt inte vara i v.10 så hon sa att det bara vara att åka in...är en bit till sjukhuset så tankarna snurrar. Så glad att sambon följer med.
  • alade
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-12 10:24:44 följande:

v.10+4 och BM sa att såhär ska det definitivt inte vara i v.10 så hon sa att det bara vara att åka in...är en bit till sjukhuset så tankarna snurrar. Så glad att sambon följer med.

Kram!
  • goaround
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-12 10:24:44 följande:

Åh vad jobbigt. Hur gick det?
  • alade
    ABbf2018 skrev 2017-08-24 17:10:08 följande:

Nån som vare på gynakuten för flytningar/blödningar?

Jag var in för blödningar och smärta i v 9. De var så snälla så och gjorde VUL som visade en nöjd med hjärtslag.
  • ABbf2018
    alade skrev 2017-08-24 17:19:39 följande:
    Jag var in för blödningar och smärta i v 9. De var så snälla så och gjorde VUL som visade en nöjd med hjärtslag.
    Ringde du först? Står på ackis hemsida att man ska ringa deras rådgivningsnr först eller 1177 om man är gravid och har problem med blödningar. Men känns knepigt, spec när den telefonen bara är öppen mellan 7.30-15.00
    Jag skulle så gärna vilja få ett ultraljud för o se om min lilla bebis hjärta slår eller intr.... men har en tid bokad på måndag (förinbokat ul i tillväxtstudien) så vet inte om jag får nån tid innan det....
  • alade
    ABbf2018 skrev 2017-08-25 08:20:08 följande:

Ringde du först? Står på ackis hemsida att man ska ringa deras rådgivningsnr först eller 1177 om man är gravid och har problem med blödningar. Men känns knepigt, spec när den telefonen bara är öppen mellan 7.30-15.00

Jag skulle så gärna vilja få ett ultraljud för o se om min lilla bebis hjärta slår eller intr.... men har en tid bokad på måndag (förinbokat ul i tillväxtstudien) så vet inte om jag får nån tid innan det....

Jag ringde 1177. De sa åt mig att inte åka in. Jag väntade ert dygn och sen åkte jag in ändå, eftersom nästa UL var bokat först fem veckor senare. Orkade inte gå med oro i fem veckor kände jag... Hade jag haft tid några dagar senare tror jag att jag hade väntat, men antagligen inte pallat jobba. Det tär att oroa sig!
  • ABbf2018
    alade skrev 2017-08-25 09:27:05 följande:
    Jag ringde 1177. De sa åt mig att inte åka in. Jag väntade ert dygn och sen åkte jag in ändå, eftersom nästa UL var bokat först fem veckor senare. Orkade inte gå med oro i fem veckor kände jag... Hade jag haft tid några dagar senare tror jag att jag hade väntat, men antagligen inte pallat jobba. Det tär att oroa sig!
    Okej, Näe, gick hem igår em, jag orkade inte mer. Och är hemma idag med sambon. Har längtat så länge efter bebis och nu känns de som att allt skiter sig iallafall. Har skickat till bm på 1177 så få se va hon säger.
    Roligt att det gick bra för er!
  • AishaK

Hej tjejer! Ligger lite efter er här inne, är i vecka 7 nu (6+3) och väntar första barnet. Bor i Uppsala tillsammans med min man och vi är 24 och 25 år :) ni som har gjort tidigt vul på gynhälsan har ni haft någon speciell anledning till det? Eller är det bara att ringa och be om en tid? Jag har inte haft några blödningar eller så utan är bara extremt sugen på att kolla på den lilla pricken där inne och orkar inte vänta tills kub :)

Svar på tråden BF Vinter/vår 2018 i Uppsala