• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • MollyBuz
    Amanda87 skrev 2017-08-04 17:52:46 följande:

^ det är 3 st _ direkt efter varandra i bloodstar-mailen.

Skickat en inbjudan
  • caroliiineee

Hej allihopa! Här är ännu en som har plussat som gärna vill hänga på i denna grupp:) Är enligt appen i vecka 4+3 och beräknad 11/4.
    Är 27 år, min sambo 30 och detta blir (om allt går som planerat) vårt första barn. Är jättenervöst, kul men samtidigt skrämmande.. Så många tankar just nu. 
    Mina symptom än så länge är, spända bröst, blodsockerfall om jag reser mig för snabbt, kissar oftare och är väldigt trött och känner mig åksjuk.. Ska till BM den 17augusti, ska bli väldigt spännande:) Vad kul det ska bli att få följa er alla:)

• Amanda87
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-04 21:50:12 följande:

Vilket datum blev Bf för dig Amanda? :)

13/4 ! Du? :)
  • Lady Ponyo

Hej! Jag är också en förväntansfull plussare :) (enligt app 5+0)

Ser att många ber om en inbjudan till en hemlig grupp på facebook och jag skulle gärna vilja Vara med. --> Annika84karlsson@hotmail.se

Det var runt tio år sedan jag var här på familjeliv så jag är ganska ringrostig ;)

• Lovelife 73

Hej här är en till som plussat med bf 6/4 enl mina beräkningar. Är 43 år med tre tonåringar födda 04 00 och 99. Har bokat tid för tidigt ultraljud den15/8 pga MF i januari. Min sambo har inga barn sen tidigare så nu håller jag tummarna stenhårt att det går vägen. Symtom som kändes innan jag plussade i måndags är ömma bröst molvärk lätt illamående vid hunger och trötthet.

• FiaLottaPäronkvist

Stor blödning idag i ca 10 min, som avtog ganska snabbt med färskt blod. Inga klumpar. Hemskickad från gynakuten, tillbaka på måndag för VUL.
    Gravid 7+2.
    Livet känns hopplöst. :'(

• Varathjärta

Hej alla! Är gravid med vårat första barn, enligt appen så är beräknas den lilla i magen komma 6/4.

Hur går man tillväga nu när man har fått ett plus? :)

Vill gärna vara med i fb gruppen om den är sluten!

/Ida

Svar på tråden BF april 2018