• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • FiaLottaPäronkvist
    Kadde90 skrev 2017-08-08 15:56:40 följande:

Hej alla fina blivande mammor,

Jag ligger just nu inne på sjukhuset och ska opereras för utomkvedshavandeskap :( är i vecka 6 (5+3) . Började med att det högg till mitt i fikat på jobbet igår. Kunde knappt ställ mig upp och ännu mindre gå. När jag väl kom till en toalett trodde jag att jag skulle avlida. Tröck som bara den där nere och när jag torkade mig var det en 1-1,5 cm klump på pappret. Mina föräldrar kom direkt och körde in mig då min sambo jobbar i en annan stad. Undersöktes, lämnade prover och skickades hem. Sen ringde dom nu imorse och ville ha in mig så snart som möjligt. Är nu inlagd å har väntat på operation hela dagen men det blir först på morgonen fick jag vet för en stund sen. Är så himla rädd och orolig. Första gången jag ligger inne och första gången jag ska sövas. Dom kommer plocka bort hela vänster äggledare också. Hoppas verkligen att jag kan bli gravid igen med bara en och att det inte blir så här igen.

Jag hoppas ni alla får fina graviditeter och fina och friska barn i april ? :)

Men fy! Stackars dig :'(

Hopps allt går bra, och att du blir gravid snart igen! <3
  • JTo

Jag ligger just nu inne på sjukhuset och ska opereras för utomkvedshavandeskap :( är i vecka 6 (5+3) . Började med att det högg till mitt i fikat på jobbet igår. Kunde knappt ställ mig upp och ännu mindre gå. När jag väl kom till en toalett trodde jag att jag skulle avlida. Tröck som bara den där nere och när jag torkade mig var det en 1-1,5 cm klump på pappret. Mina föräldrar kom direkt och körde in mig då min sambo jobbar i en annan stad. Undersöktes, lämnade prover och skickades hem. Sen ringde dom nu imorse och ville ha in mig så snart som möjligt. Är nu inlagd å har väntat på operation hela dagen men det blir först på morgonen fick jag vet för en stund sen. Är så himla rädd och orolig. Första gången jag ligger inne och första gången jag ska sövas. Dom kommer plocka bort hela vänster äggledare också. Hoppas verkligen att jag kan bli gravid igen med bara en och att det inte blir så här igen.

Nej huvva, beklagar verkligen :(
  • Hoppas7910

Så väldigt tråkigt att höra! :( Hoppas op går bra och att du snart mår bättre igen!!
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-07 20:13:04 följande:

Javisst, har varit så orolig en vecka nu att jag är utmattad.. usch!

Okej, vad var de det kollade då under studien?

Jag fick veta att jag om så är fallet att jag skulle få ta massa blodprover och eventuellt få någon medicin, och planera med läkaren nästa graviditet så de känns så bra, men nu hoppas jag att de håller den här fången och att kroppen vara lurar mig, de var någon som berättade för mig att symptom kan försvinna för att sen helt plötsligt komma tillbaka och allt är okej, så de håller jag mina tummar på :)

Jag förstår dig!

Skönt du kan slappna av lite nu!

Också skönt att du känner dig trygg i att du får hjälp om det värsta händer! Men jag hoppas såklart att detta går vägen!! April bebis ska det bli :)

Idag har oron stigit väldigt mkt för mig.. tog ett CB digitalt med veckoindikator imorse och det hade inte slagit om till 3+ :(

Känns inte bra alls.. ger det en ny chans imorgon! Då måste det slå över.

Den studien vi var med i bestod av en kontrollgrupp och en grupp som fick läkemedel. Kommer inte ihåg om det heter inhohep.. iaf är det för att förebygga proppar i moderkaka och navelsträng. Sen hade vi kontroller väldigt ofta vilket var väldigt skönt!
  • Strandhem

Hoppas 7910,
    Håller tummarna för att det slår om imorgon.
    Betyder 79 att du är född -79? Det är jag nämligen.
    Plussade nyligen 4+6 idag

• Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-08 21:35:52 följande:

Jag förstår dig!

Skönt du kan slappna av lite nu!

Också skönt att du känner dig trygg i att du får hjälp om det värsta händer! Men jag hoppas såklart att detta går vägen!! April bebis ska det bli :)

Idag har oron stigit väldigt mkt för mig.. tog ett CB digitalt med veckoindikator imorse och det hade inte slagit om till 3+ :(

Känns inte bra alls.. ger det en ny chans imorgon! Då måste det slå över.

Den studien vi var med i bestod av en kontrollgrupp och en grupp som fick läkemedel. Kommer inte ihåg om det heter inhohep.. iaf är det för att förebygga proppar i moderkaka och navelsträng. Sen hade vi kontroller väldigt ofta vilket var väldigt skönt!

Ja de hoppas jag med :)

Men du, jag tror det är svårt att lita på CB testen när de gäller stigning. Ibland tar de lite längre för hormonerna att stiga.

Jag var med om de förutom o vart direkt livrädd, men fick då Veta att CB digital inte kan skilja så bra på när man blivit befruktad.

De beror på att hormonnivån är lägre på missa o höre på andra, och när man gått längre in i graviditeten kan de visa mindre än vad man egentligen har, så ta det med en nypa salt ;)

Aha, fick du ta några tester innan som visade någon brist på något el blev ni bara givna läkemedel ändå?
  • Thezz

Hej på er alla! En till som plussat (men vågar inte riktigt vara glad ännu..)

Fick missfall förra månaden och min kropp har verkligen bettet sig lustigt på senaste små blödningar/spottings hit och dit o ja jag förstår mig inte alls på den.

Den 15 juli var gravtesten iallafall negativa men igår kom det fram ett tydligt nytt streck på testen. Fattar ingenting. Haha. Måste ju såklart vara något nytt där inne? Nu är jag ju dock i vanlig ordning väldigt orolig. Börjat få bruna spottings aktigt idag på morgonen har en ganska jobbig mensvärk o nee, fan är jätteorolig. Jag hoopas verkligen.så att detta ska gå...

Förlåt för långt inlägg, ville bara skriva av mig.

• Sahlina
    Thezz skrev 2017-08-09 08:25:15 följande:

Hej på er alla! En till som plussat (men vågar inte riktigt vara glad ännu..)

Fick missfall förra månaden och min kropp har verkligen bettet sig lustigt på senaste små blödningar/spottings hit och dit o ja jag förstår mig inte alls på den.

Den 15 juli var gravtesten iallafall negativa men igår kom det fram ett tydligt nytt streck på testen. Fattar ingenting. Haha. Måste ju såklart vara något nytt där inne? Nu är jag ju dock i vanlig ordning väldigt orolig. Börjat få bruna spottings aktigt idag på morgonen har en ganska jobbig mensvärk o nee, fan är jätteorolig. Jag hoopas verkligen.så att detta ska gå...

Förlåt för långt inlägg, ville bara skriva av mig.

Hej grattis!

Samma som mig, dock aldrig missfall men försökt i 1,5 år! Har också fått några ljusbruna flytningar. Vill bara att tiden ska gå så allt blir säkert!! Känns som man kollar trosorna hela tiden. Jag håller tummarna för dig också :)
  • Hoppas7910
    Strandhem skrev 2017-08-08 22:17:41 följande:

Hoppas 7910,

Håller tummarna för att det slår om imorgon.

Betyder 79 att du är född -79? Det är jag nämligen.

Plussade nyligen 4+6 idag

Tack! Det gjorde det inte :( känner mig konstigt tom i kroppen på något sätt så det känns som allt mitt hopp försvunnit..

har läst att det inte alltid är att veckoindikatorn stämmer men jag fick 2-3 veckor förra onsdagen så rent logiskt borde det slagit om. Sen blir det inte bättre av att brösten ff inte är ömma. Fasen :(

Ja, det betyder det! Vad kul med en av samma årgång :) man känner sig lätt lite gammal ;)

Jag är 5+1 idag! Så vi är nästan lika där med :)
  • Thezz
    Sahlina skrev 2017-08-09 09:25:21 följande:

Hej grattis!

Samma som mig, dock aldrig missfall men försökt i 1,5 år! Har också fått några ljusbruna flytningar. Vill bara att tiden ska gå så allt blir säkert!! Känns som man kollar trosorna hela tiden. Jag håller tummarna för dig också :)

Tack snälla, Jag håller tummarna för dig också. Hur långt gången är du?
Svar på tråden BF april 2018