• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Kadde90

Hej alla fina tjejer :)

Jag skrev för ett tag sen att jag också hade plussat men att jag hade små blödningar. Dom försvann förra onsdagen men nu har jag börjat blöda lite igen. Blir så himla nojjig. Får ångest varje gång jag måste gå och kissa. Ringde barnmorskan och fick en tid för tidigt ultraljud i vecka 8 (om 3 veckor). Hon lugnade mig dock med att så länge jag inte blöder mycket och det inte är några klumpar eller att jag har ont så kan jag vara lugn. Är det någon annan som blöder? Jag är i vecka 5 (4+4) nu.

Så psykiskt jobbigt det är att blöda när man är gravid. Man tror ju det värsta hela tiden. Har ni nå tips på hur jag ska lugna min oror?

• Snorhyveln

Hej!

Jag har "precis plussat" men är så otroligt nojig och rädd.

Har varit gravid 2 gånger det senaste halvåret som båda slutat i missfall :(

Nu har jag alltså plussat igen och är skraj då jag känt av ömma bröst, molande, svullen mage och trötthet men som nu lugnat sig gansk mkt och gör mig nervös.

Man blir lite skadad av upprepade missfall och tror det värsta hela tiden.

Här är testet jag tog i lördags (BIM+2) och ett CB som jag tog idag på morgonen (BIM+4)

Kan testen se ut så här och man är gravid utan problem?

Tänkte på CB:t som är starkare på ena sidan av sträcket? :S

• my2girls

Hej!

Har precis plussat (eller förra veckan). Oplanerad 4:a. Mycket tankar och känslor än så länge, har även haft flera MF så jag försöker ha is i magen ett tag. Hänger gärna här med er andra dock :)

• JTo

Någon annan som har svårt att sova?

Några dagar innan och efter jag plussade gick jag runt som en zombie och somnade så fort jag satte mig ned men nu är det stört omöjligt, jag är småtrött innan jag går och lägger mig men så fort jag kommer i säng så blir jag pigg och ligger bara och vänder och vrider mig..

Som tur var är jag ledig idag för jag somnade inte förrän vid 6 på morgonen, vaknade igen vid 10 och kunde inte sova mer.

När jag väl somnar på natten vaknar jag efter en liten stund igen och så börjar det om, vända, vrida och till slut somna :( det hade inte varit ett så stort problem (för jag är inte trött på dagen efter att jag sovit dåligt) om inte sömnbristen hade gett mig sådan huvudvärk!

• MrsGalotti
    Snorhyveln skrev 2017-08-02 11:37:44 följande:

Hej!

Jag har "precis plussat" men är så otroligt nojig och rädd.

Har varit gravid 2 gånger det senaste halvåret som båda slutat i missfall :(

Nu har jag alltså plussat igen och är skraj då jag känt av ömma bröst, molande, svullen mage och trötthet men som nu lugnat sig gansk mkt och gör mig nervös.

Man blir lite skadad av upprepade missfall och tror det värsta hela tiden.

Här är testet jag tog i lördags (BIM+2) och ett CB som jag tog idag på morgonen (BIM+4)

Kan testen se ut så här och man är gravid utan problem?

Tänkte på CB:t som är starkare på ena sidan av sträcket? :S

Beklagar missfallen och förstår att du känner dig orolig. Dina tester är båda otroligt starkt positiva så du är klart gravid.
    Att ena sträcket eller sidan blir starkare är ganska vanligt. Beror lite på hur kisset har "spridit ut sig" på stickan kan jag tänka mig samt testet i sig!
  • Stenbock7

Jag fick också plus idag :D så glad efter missfall i maj (vecka 6). BF 15 april så jag testade tidigt, innan BIM :) Hur många är med i FB-gruppen nu? Finns det plats för en till? :) Kram

• MrsGalotti
    JTo skrev 2017-08-02 12:04:27 följande:

Någon annan som har svårt att sova?

Några dagar innan och efter jag plussade gick jag runt som en zombie och somnade så fort jag satte mig ned men nu är det stört omöjligt, jag är småtrött innan jag går och lägger mig men så fort jag kommer i säng så blir jag pigg och ligger bara och vänder och vrider mig..

Som tur var är jag ledig idag för jag somnade inte förrän vid 6 på morgonen, vaknade igen vid 10 och kunde inte sova mer.

När jag väl somnar på natten vaknar jag efter en liten stund igen och så börjar det om, vända, vrida och till slut somna :( det hade inte varit ett så stort problem (för jag är inte trött på dagen efter att jag sovit dåligt) om inte sömnbristen hade gett mig sådan huvudvärk!

Jepp, jag. Det var samma förra graviditeten och är samma strax före varje mens. Jag vaknar många gånger och så vrider på mig och vänder och kan ej sova. Och är otroligt lättväckt från ca 2 på natten framåt...
  • MrsGalotti
    Stenbock7 skrev 2017-08-02 12:10:49 följande:

Jag fick också plus idag :D så glad efter missfall i maj (vecka 6). BF 15 april så jag testade tidigt, innan BIM :) Hur många är med i FB-gruppen nu? Finns det plats för en till? :) Kram

inboxa mig mejladressen så fixar jag inbjudan
  • mjka17
    MrsGalotti skrev 2017-08-02 12:28:16 följande:

inboxa mig mejladressen så fixar jag inbjudan

Jag går gärna med om ett par veckor:)
  • Stuttan

Hej alla blivande aprilmammor!
    Här har ni en till. Jag är 37! år gammal. Trodde inte jag kunde bli gravid igen. Men på 6:e försöket lyckades det. Har en dotter sedan förut som är 4 år. Jag vill gärna vara med i Facebookgruppen. Enligt beräkningarna bör bf vara 6/4.
    Min epostadress är: madelene@home.se

Svar på tråden BF april 2018