Vi med BIM September 2017
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Så är de verkligen. Men som du säger man ska va glad för att man fått ett barn iaf. De är en gåva. Å jag tror med på de där att "sluta" försöka. Kroppen känner av stressen. Jag har verkligen försökt den taktiken senaste månadena men kanske inte helt lyckats..
Jag har en tid hos Gyn 13 september. Har så oregelbunden mens (25-36 dagar) så jag hoppas de kan hjälpa mig på något sätt. Bara att få veta om jag kan bli gravid igen liksom.. man blir ju så nojig. Å få mer regelbundet så kanske de blir lättare att pricka in ÄL osv..
Absolut, hört många som haft d under sin graviditet!
Oj, ja men precis...vet att en kompis åt nåt som startade om hela cykeln o gjorde den regelbunden igen. Tog en ÄL så va hon gravid
Här får vi väl iallafall kämpa på ett tag till innan d blir aktuellt, men nu är även sambon med o räknar o har sig *hahaha* så kanske gr lättare då
Men så tidigt?
Börjar fundera på om det är min förkylning som spökar... och sen är det tyvärr så att jag känner lite lite illamående och har haft problem med det i våras...gjorde gastroskopin o dr hittade inget i magsäcken men är laktosintolerant så kanske är därför...min mage är allmänt känslig med.
Jaaa men precis! Hoppas så himla mkt att jag är gravid!
Tänk att bara några dagar kan kännas som en evighet. Man vill ju bara se de där pluset på stickan haha
Imorse när jag vaknade och gick upp för att börja dagen så hade jag jättemycket molvärk, mer än igår, det var som att mensen skulle komma. Det gjorde liksom inte jätteont som det gör första dagen på mensen, men det var en intensiv molvärk...superkonstigt! Ingen mens i sikte, men det vore ju konstigt om jag fick mens nu, bara 4-5 dagar efter ÄL!!? Har aldrig hänt förr. Har inga andra symtom, eller jo jag är supertrött på eftermiddagarna, redan vid kl 17, det brukar jag inte vara...och så huvudvärk på det. Hhmm..man undrar ju vad det kan vara!
Ja, första o andra försöket m andra barnet hade jag som du beskriver.. Och var övertygad om att jag var gravid men icke! Dock, e d första gången för dig så håller tummarna att det betyder gravid!!!
Okej, tack för svaret! Jag försöker att inte få förhoppningar, då blir jag bara besviken sen när mensen kommer...allt kan ju vara inbillning :/ Det värker dock i slidmusklerna, eller hur man ska beskriva det, som att dem kniper och det gör att jag känner mig kissnödig fast jag inte är det.
Hoppar in här från augustitråden då mensen kom idag :( Det blir dock bara andra försöket nu efter uttag av spiral men man hoppades ändå så mycket att de skulle ta sig direkt så blev så besviken idag när mensen kom :(
Jag hade ÄL flytningar den 7/8 men nu efter att min cykel räknades om till 31 dagar så skulle jag haft ÄL 9/8 enligt flo appen.. nästa ÄL enligt flo är 9/9 och bim 24/9.
Jag har 2 döttrar sen tidigare men de blir sambons första. Första tjejen blev till 3 månader efter uttag av spiral och andra första månaden efter piller stopp, båda utan någon koll på ÄL så hoppas verkligen det kan gå lika fort nu när jag/vi ändå försöker ha koll när ÄL sker :) stora tjejen blir 5 i december och yngsta är drygt 3 så vill helst inte att de ska bli allt för stort glapp mellan :)
Äl i dag verkar det som då stickorna var starka i går och svag i dag. Första försöket att få till en liten fyra. Har bim den 7/9. Ver inte vad vi ger oss in på med fyra barn men känner att vi vill ha ett syskon som är nära i ålder med vår yngsta.