• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • tjejuå86
    knivskrik skrev 2017-08-23 09:02:55 följande:

Jag har precis börjat! Känner att det passar mig bättre än en massa test. Ska bli kul att se om jag kan hitta något mönster sen.

Ja så kände jag oxå, ska bli intressant att se hur kroppen fungerar:) hoppas bara att tempen håller sig nu :)
  • knivskrik
    tjejuå86 skrev 2017-08-23 09:07:59 följande:
    Ja så kände jag oxå, ska bli intressant att se hur kroppen fungerar:) hoppas bara att tempen håller sig nu :)
    Ja, jag hade en dipp i helgen så får se om temperaturen håller i sig :)
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • knivskrik
    Lucia1987 skrev 2017-08-23 11:22:43 följande:

Kan någon förklara det här med att tempa? :)

Tempar man varje dag efter mensens slut eller vad är det man ska göra. Hihi

Man mäter varje dag, även under mensen! :) Precis när man vaknat, ungefär samma tid varje dag och efter minst 4-5 timmar sammanhängande sömn.
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Victoria K

Det här är lite konstigt...hade positivt på ägglossningstestet i söndags, och idag har jag världens molvärk i tjejmagen. Har aldrig haft så tidigare, oftast har jag molvärk dagen innan ägglossning och vid ägglossning....

Är det någon som brukar ha molvärk EFTER ägglossningen är över?

Jag vet att min är över, (typ 99% säker) för i måndags eftermiddag tog jag test igen o då var det negativt.

För det kan väl inte vara ev. graviditetssymtom redan nu??!!! Näää va!

• Bellabelle
    Victoria K skrev 2017-08-23 13:25:43 följande:

Det här är lite konstigt...hade positivt på ägglossningstestet i söndags, och idag har jag världens molvärk i tjejmagen. Har aldrig haft så tidigare, oftast har jag molvärk dagen innan ägglossning och vid ägglossning....

Jag vet att min är över, (typ 99% säker) för i måndags eftermiddag tog jag test igen o då var det negativt.

Molvärk hade jag från äl till plus (även efter) när jag blev gravid sist! Hade också ägglossning i söndags och har haft molande värk i magen sedan dess! Även i ryggen till o från och stickningar. De första symtomen är pga östrogen o progresteron sedan kmr de från hcg så man kan känna symtom redan direkt efter ägglossning :D
  • lyckligast80

Hej!

Hade ägglossning i torsdags och har sen i söndags haft stickningar i tjejmagen och värk i svanken. Känns ju mycket konstigt att man skulle känna av något redan.... kroppen spelar väl oss ett spratt! Men hoppas inte!! Tredje försöket nu så hoppas verkligen på plus denna månaden!
  • evve88

Hej tjejer! Hoppar in här med. Fick tyvärr missfall förra veckan och blöder lite fortfarande, :(

vill vänta in en mens och sedan försöka (har hört att det är bäst?) men vet inte alls när den kommer att komma men hoppar in här så ser vi när den dyker upp. Blir väl anatagligen BIM oktober istället men kan va kul att ha en sida att följa och tänka lite på annat! (Går det?) lycka till alla!

• lyckligast80
    evve88 skrev 2017-08-23 14:25:29 följande:

Hej tjejer! Hoppar in här med. Fick tyvärr missfall förra veckan och blöder lite fortfarande, :(

vill vänta in en mens och sedan försöka (har hört att det är bäst?) men vet inte alls när den kommer att komma men hoppar in här så ser vi när den dyker upp. Blir väl anatagligen BIM oktober istället men kan va kul att ha en sida att följa och tänka lite på annat! (Går det?) lycka till alla!

Tråkigt och ledsamt! Men om man ska försöka tänka något positivt och tröstande så händer det för att kroppen gör sig av med något som inte var bra... oavsett jobbigt såklart!

Vi håller tummarna för att det går nästa gång!

Ja det kan nog vara skönt att få tänka på annat, häng du med här. : )
  • Katten18
    lyckligast80 skrev 2017-08-23 14:11:06 följande:
    Hej!

Hade ägglossning i torsdags och har sen i söndags haft stickningar i tjejmagen och värk i svanken. Känns ju mycket konstigt att man skulle känna av något redan.... kroppen spelar väl oss ett spratt! Men hoppas inte!! Tredje försöket nu så hoppas verkligen på plus denna månaden!

Även jag hade ägglossning fredag/lördag, negativt test måndag eftermiddag.

Sen igår förmiddag har jag haft molvärk i magen, ilningar på vä. sida av svanken, ilningar vä äggstock (eller ja, vä sida där någonstans..)

9e försöket för vår del, slutade med p-piller 4/12-16 och har inte hänt något sen dess.. MEN, tänk om något hänt nu!?

Svar på tråden Vi med BIM September 2017