• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • EnLitenTrea

Vi hade ett MA i v 12 i somras så jag är väldigt försiktigt med här, försök till nr 3. Vi har en 6 & 7 åring här hemma :) är 39 år så känns lite extra nervöst med tanke på att riskerna för missfall ökar med åren. Men håller tummarna såklart. Har ett tidigt VuL på tisdag är då i v 7.

BF 2 maj :)

• pandoraDiem
    EnLitenTrea skrev 2017-09-09 12:23:02 följande:

Vi hade ett MA i v 12 i somras så jag är väldigt försiktigt med här, försök till nr 3. Vi har en 6 & 7 åring här hemma :) är 39 år så känns lite extra nervöst med tanke på att riskerna för missfall ökar med åren. Men håller tummarna såklart. Har ett tidigt VuL på tisdag är då i v 7.

BF 2 maj :)

Åh, lycka till på tisdag! Och grattis till graviditeten:) håller tummarna för att det ska gå vägen denna gång
  • Charlieellerså
    Edalia skrev 2017-09-09 11:15:46 följande:

Vi väntar också fjärde barnet på ett halvhjärtat första försök ;) jag vart väldigt förvånad .

Grattis till er med : )
  • Edalia

Grattis till alla här inne ? hur har ni det med syskonen,

Vilka åldrar ?

Någon mer som har småbarn som redan när man precis plussat bestämt att det ligger en bebis i mammas mage? Haha

Min fyraåring tog på min magen och sa här i växer det en lilla syster till oss ... Inte alls creepy timing.

• EnLitenTrea
    pandoraDiem skrev 2017-09-09 12:34:19 följande:

Åh, lycka till på tisdag! Och grattis till graviditeten:) håller tummarna för att det ska gå vägen denna gång

Tack :)
  • Charlieellerså
    Edalia skrev 2017-09-09 14:32:18 följande:

Grattis till alla här inne ? hur har ni det med syskonen,

Vilka åldrar ?

Någon mer som har småbarn som redan när man precis plussat bestämt att det ligger en bebis i mammas mage? Haha

Min fyraåring tog på min magen och sa här i växer det en lilla syster till oss ... Inte alls creepy timing.

Jag fick en smärre chock häromdagen när min 7-åring sa till våra grannar som var och hälsade på att " mamma har en bebis i magen". Vi har inte sagt ett knyst, jag har ingen mage och vi har inte pratat om fler barn framför dem. Det har jag väl inte alls det blev mitt svar. De andra är 7,6 och 14 månader. Har BF 13 maj om allt går vägen.
  • pandoraDiem

Vad gulligt ändå att era barn har gissat sig till att det ligger ett syskon i magen <3

Min son är 10 månader så vi får se vad han kommer att tycka om ett syskon om det nu går vägen.

• Charlieellerså
    pandoraDiem skrev 2017-09-09 21:04:14 följande:

Vad gulligt ändå att era barn har gissat sig till att det ligger ett syskon i magen <3

Min son är 10 månader så vi får se vad han kommer att tycka om ett syskon om det nu går vägen.

Mina äldsta skiljer det bara 17 månader mellan och där fanns inte ett uns av svartsjuka. Storasyskonet at nog för liten för att ha vant sug vid att ha mig själv är min teori. Jag tycker det var jättebra att få barnen tätt. Hoppas det blir detsamma för dig
  • Anonym (Nr 2)

Har en 3,5 åring. Hon pratade mycket några dagar innan jag testa mig om att hennes syster ligger i magen. Säger samma här, timeing???????????

Är i v 7 (6+0) illamående från helvetet :(

• pandoraDiem
    Charlieellerså skrev 2017-09-09 22:26:38 följande:
    Mina äldsta skiljer det bara 17 månader mellan och där fanns inte ett uns av svartsjuka. Storasyskonet at nog för liten för att ha vant sug vid att ha mig själv är min teori. Jag tycker det var jättebra att få barnen tätt. Hoppas det blir detsamma för dig
    Ja, jag tror nog det ska bli bra :) Det skiljer bara 13 månader mellan mig och min syrra och vi har alltid (förutom i tonåren) varit tajta. 
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL