• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • Zanda

Hej tjejer!

Blödde lite igår, några droppar brunrött och blev livrädd! Kom dock inte mer och har inte fått nån smärta så hoppas verkligen inte att det är missfall på gång... Har hört att det är vanligt att blöda lite när man egentligen skulle haft mens, men har aldrig varit med om det själv innan. Hoppas så att lilla bönan vill stana! <3

• Eliluc
    Zanda skrev 2017-09-17 15:15:41 följande:

Hej Eliluc, kul att se dig här!

Detsamma till dig !!
  • Charlieellerså
    Zanda skrev 2017-09-17 15:18:04 följande:

Hej tjejer!

Blödde lite igår, några droppar brunrött och blev livrädd! Kom dock inte mer och har inte fått nån smärta så hoppas verkligen inte att det är missfall på gång... Har hört att det är vanligt att blöda lite när man egentligen skulle haft mens, men har aldrig varit med om det själv innan. Hoppas så att lilla bönan vill stana! <3

Jag förstår din oro. Jag har bara reflekterat över hur många det är som blöder lite under första trimestern och att det ändå leder till en liten bebis i slutändan. Har ju hängt på familjeliv i mååånga år och tänkt på det. Såklart har vi ju ingen garanti men det verkar vara jättevanligt. Lycka till
  • Trea2018
    Zanda skrev 2017-09-17 15:18:04 följande:

Hej tjejer!

Det behöver säkert inte vara någon fara, har för mig att de brukar säga att det inte är något att oroa sig för om blödningen är mindre än en femkrona (den gamla varianten ????). Jag hade ett tidigt missfall i Juni, då avtog alla symptom, hcg sjönk, samtidigt som jag fick mensvärk och det blödde som en rejäl mens. Ingen tvekan vad det handlade om!
  • Zanda

Verkar ha blivit ett missfall här tyvärr... Blödde stora klumpar inatt så nu är det väl bara att ge upp hoppet och invänta nästa ÄL...

• pandoraDiem
    Zanda skrev 2017-09-18 14:51:20 följande:

Verkar ha blivit ett missfall här tyvärr... Blödde stora klumpar inatt så nu är det väl bara att ge upp hoppet och invänta nästa ÄL...

Så tråkigt att höra, beklagar. Har du haft ont också? Kram
  • Zanda
    pandoraDiem skrev 2017-09-18 15:08:28 följande:

Så tråkigt att höra, beklagar. Har du haft ont också? Kram

Tack för omtanken. Inte så ont, lite molvärk en kort stund imorse bara. Nu blöder det knappt mer heller, skumt!
  • Echinacea

Vi väntar också barn i maj, har en dotter sedan tidigare. Är i vecka 6 och mår fortfarande bra. Föra graviditeten var väldigt jobbig, både psykiskt och fysiskt så hoppas jag kommer må bättre denna gången.

• pandoraDiem
    Zanda skrev 2017-09-18 15:14:24 följande:

Tack för omtanken. Inte så ont, lite molvärk en kort stund imorse bara. Nu blöder det knappt mer heller, skumt!

Ja skumt. Jag kan nog för lite om det här för att uttala mig. Är själv väldigt förvirrad över min blödning i fredags. Antar att det bara är att vänta och se vad som händer. Jobbigt att inte veta dock.
  • Trea2018
    Zanda skrev 2017-09-18 15:14:24 följande:

Hur har det gått för dig Zanda?
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL