Bim oktober 2017
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Känns ju inte som att det händer något... suck
Hej på er :) Jag behöver lite råd eller ja era tankar kring detta. Jag har sen i torsdags haft små värk i magen,molnade som blivit mer och mer för varje dag. Känner igen det som äl smärta, men tyckte de kom lite tidigt då jag tror jag skall ha äl på onsdag och min app säger tidsdag men tyckte det ändå var lite tidigt. Men men. Värken har blivit mer och igår hade jag riktigt ont även i höfterna och i ljumskarna. Mådde smått illa och yr också,men de kan ha bero på att jag drack och åt dåligt igår. Men på kvällen när jag satt i soffan, så kände jag typ 2-3 små stick nertill och sen som små ilningar en kort stund sen försvann det. Gjorde inte alls ont men lite märklig och lustig känsla. Fick lite mer ont eller att de drog i ena ljumsken och låret, blev lite full i skratt då jag inte kände ingen denna känslan sen innan. Har även haft mer flyttningar men vanliga så att säga. Men imorse så hade jag ännu mer flyttningar och tjocka genomskinliga som liksom "fastnade" och vart svåra och få bort. Ber om ursäkt för infon. Men de kände som typiska äl flytningar och som de faktiskt är äl. Men jag är ju bara på dag 11. Kan de vara äl ändå? Och blir de att min äldag är imorgon då eller hur blir det? Eftersom man säger 24-48 timmar hur hade ni tänkt? Och hur hade ni då tänkt sen med bim? när skulle man isåfall våga testa? Vad jag räknar så är min bim den 11/10 och enligt min app den 10/10 och jag hade tänkt testa tidigast den 8/10 om jag klarar och hålla mig. Men absolut absolut tidigast den 7/10. Hur hade ni tänkt gjort? Myste i fredags och skall mysa igår. Hade ni myst sen imorgon också och sen onsdag eller hur hade ni lagt upp det? Vi har nämligen grundtanken att köra varannan dag till var 3. man är ju så sjukt otålig och vill ju bara veta :)
Hej på er :) Jag behöver lite råd eller ja era tankar kring detta. Jag har sen i torsdags haft små värk i magen,molnade som blivit mer och mer för varje dag. Känner igen det som äl smärta, men tyckte de kom lite tidigt då jag tror jag skall ha äl på onsdag och min app säger tidsdag men tyckte det ändå var lite tidigt. Men men. Värken har blivit mer och igår hade jag riktigt ont även i höfterna och i ljumskarna. Mådde smått illa och yr också,men de kan ha bero på att jag drack och åt dåligt igår. Men på kvällen när jag satt i soffan, så kände jag typ 2-3 små stick nertill och sen som små ilningar en kort stund sen försvann det. Gjorde inte alls ont men lite märklig och lustig känsla. Fick lite mer ont eller att de drog i ena ljumsken och låret, blev lite full i skratt då jag inte kände ingen denna känslan sen innan. Har även haft mer flyttningar men vanliga så att säga. Men imorse så hade jag ännu mer flyttningar och tjocka genomskinliga som liksom "fastnade" och vart svåra och få bort. Ber om ursäkt för infon. Men de kände som typiska äl flytningar och som de faktiskt är äl. Men jag är ju bara på dag 11. Kan de vara äl ändå? Och blir de att min äldag är imorgon då eller hur blir det? Eftersom man säger 24-48 timmar hur hade ni tänkt? Och hur hade ni då tänkt sen med bim? när skulle man isåfall våga testa? Vad jag räknar så är min bim den 11/10 och enligt min app den 10/10 och jag hade tänkt testa tidigast den 8/10 om jag klarar och hålla mig. Men absolut absolut tidigast den 7/10. Hur hade ni tänkt gjort? Myste i fredags och skall mysa igår. Hade ni myst sen imorgon också och sen onsdag eller hur hade ni lagt upp det? Vi har nämligen grundtanken att köra varannan dag till var 3. man är ju så sjukt otålig och vill ju bara veta :)
Min förra äl så trodde jag att jag var gravid. Hade stickningar molvärk ömma bröst illamående typ alla tecken. Men det var bara äl. Jag trodde jag hade äl så som min app visade men nu körde jag äl tester och det visade sig att jag har äl nu på dag 17-18. Så ta test. Och ligg som bara den haha! Det har vi gjort nu. Lycka till : )
Vart tydligen sjuk nu så yrsel och illamående var inga tidiga symtom i alla fall. Kan bli jobbigt för ägget art fästa i dagarna nu, inte jätte bra förutsättningar så kommer väll få mens om en vecka :(
Bim 14/10 , äl nästa helg. 6e försöket , nu hoppas vi & längtar!
Känns ju inte som att det händer något... suck
Alltid så tråkigt att vänta på äl :(
Ja.. suck :( sista testet i morgon men så hoppas jag för utslag annars måste jag ju fixa fler... suger att ha långa cykler. Day 17 tomorrow..
För mig har det varit så att ägget troligtvis släppt den 2:e positiva dagen ( då jag fortsatt testa med cb digital och fått glad gubbe). Men det kan ju vara lite olika för alla.
Har du sex samma dag som glad gubbe och dagen efter så borde det räcka då spermierna lever 2-3 dagar normalt sätt. Vissa lever längre dock.
Hade också extremt lätt för att bli gravid förr men med ny man och äldre nu så har vi haft det lite kämpigt. Blev gravid på 3:e försöket men mf, sen tog det 5 månader så blev jag gravid igen men fick mf och nu är vi på försök 12 och hoppas det tagit sig denna gång och att det isf stannar! Upp mot ett år sägs ju vara rätt vanligt ändå.
Tror inte 1-2 glas vin under semestern spelar så stor roll. I Frankrike ( och många andra medelhavsländer) dricks det ju lite vin var och varannan dag till maten :) sen blir ju många bebisar till just under semestern då många tar sig några glas extra. Koppla av och njut av semestern och försök ligga varannan dag så tänker du mer nyttigt när du kommer hem sen :)