• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • XAHHA92
    malikan skrev 2017-09-22 13:27:12 följande:

Alltså skit oxå! Ätit munkpeppar och rosenrot denna månaden, äl enligt app var igår så vi har försökt hela veckan samt igår, nu börjar jag jobba kl 15 idag till 00.30 imorgon natt samt samma tid sön-mån och idag fick jag utslag på älstickan! Är ju omöjligt att få till nåt förrän tisdag så nu verkar denna månaden körd oxå :( jag som redan är bitter på mitt jobb, haha

Enligt min barnmorska jag träffade på utredningen så räcker det att ha sex två gånger i veckan. Mer än så kan man inte påverka. Efter att ha haft schemalagt sex i 17 månader tänker vi nu ta hennes råd och ha sex två gånger i veckan bara, framförallt när vi känner för det och inte när vi måste.

Så tror du kan slappna av om ni har haft sex i veckan redan. Spermier lever ju några dygn.
    Försöker med första sen maj -16
  • Sheltielife
    April2 skrev 2017-09-22 12:58:33 följande:

Jag brukar tänka att det går bra bara man kissat en gång innan! För mig brukar det dock bli starkare utslag om jag testar lite senare vilket är jobbigt då jag måste skippa kaffet och the under fikarasten och lunchen! Måste ha världens minsta blåsa men ofta är det väldigt jobbigt att hålla sig 4 timmar!! :) Men vad gör man inte om det ökar chansen!

Jag känner samma med att de e jobbigt att hålla sig 4 timmar xD kan vara lite knivigt ibland men de funkar haha. Tog testet innan idag men då va de ju strax efter 11. (Kissade vid 6 på morgonen) Blev väldigt starkt men inte positivt (ska ha ägglossning i morgon enligt kalendern) men då borde jag fått Max utslag på Stickan. Så nu sitter jag här o funderar på om de skulle blivit Max utslag om jag kissat kl 11 hållit mig 4 timmar och kissat senare på eftermiddagen istället :O men egentligen spelar de ju ingen roll för mysa ska jag o mannen göra iaf! Har bara två stickor kvar annars hade jag tagit en ikväll också. Men undra gör man ju nu xD
  • April2
    Sheltielife skrev 2017-09-22 15:44:22 följande:

Jag känner samma med att de e jobbigt att hålla sig 4 timmar xD kan vara lite knivigt ibland men de funkar haha. Tog testet innan idag men då va de ju strax efter 11. (Kissade vid 6 på morgonen) Blev väldigt starkt men inte positivt (ska ha ägglossning i morgon enligt kalendern) men då borde jag fått Max utslag på Stickan. Så nu sitter jag här o funderar på om de skulle blivit Max utslag om jag kissat kl 11 hållit mig 4 timmar och kissat senare på eftermiddagen istället :O men egentligen spelar de ju ingen roll för mysa ska jag o mannen göra iaf! Har bara två stickor kvar annars hade jag tagit en ikväll också. Men undra gör man ju nu xD

Ja det blir mycket funderingar om tajming, jag tar tempen varje morgon också och ser då när ägglossningen varit vilket jag tycker är skönt så man kan slappna av och inte behöver stressa med sex när man kanske inte känner för det :) Tycker också att ägglossningstesten kan ge lite otydligt resultat då det ibland är som starkast en dag innan ägglossning och ibland två dagar innan!
  • number2

Hej jag hoppar in här...har bim 12 okt. Detta är 5e försöket till andra barnet. Blev gravid på andra försöket men slutade i mf (mitt första) runt v 8, sen har jag hållt mig ifrån familjeliv tills nu ;)

• FrökenFräken83

Lägger mig i här också! Typ 4e försöket andra barnet, bim 1/10. Tänker försöka vänta tills dess innan jag testar, har lagt en halv förmögenhet på tester redan ????. Blir det inget den här gången tänker jag köra temp eller ägglossningstest för att kolla om jag fattat mina sekret rätt ????

• XAHHA92
    FrökenFräken83 skrev 2017-09-22 18:01:35 följande:

Hm mina smileys blev visst bara frågetecken...

Ja man kan inte använda mobilens smileys, utan man får göra egna :)
    Försöker med första sen maj -16
  • Frurosen

Hej!

Gjorde detta äl test imorse. Jag tolkar det som positivt? Vi låg igår morse och ska väl ikväll igen. Tror ni vi prickar? Mäter temperaturen med NC också och den har inte gett särskilt hög temp än men vad jag förstår så höjs den efter att äl inträffat? Jag har långa oregelbundna cykler. Den senaste var på 48 dagar. Försökt i 16 månader nu

• Joozzaan
    Milou3 skrev 2017-09-22 11:53:11 följande:

Skit i apparna! Bättre du isf tempar och kompletterar med äl-test samt har lite koll på ditt sekret :)

Har du precis haft mens? Isf kan testet bli ganska starkt, eller om mensen är nära. Men mitt i en cykel så brukar inte testen bli så pass starka om det är över en vecka kvar till äl.

Tycker det är så svårt när sen är så jäkla lång varje gång.. Hade mens till dag 5 och är på dag 14 idag.
  • Hedblomster

Fick precis veta att en släkting ska få barn. Jätteroligt såklart, men känner mig ändå helt förkrossad. Vi skulle ha fått samma månad om inte jag fått utomkveds.

Svar på tråden Bim oktober 2017