Bim oktober 2017
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Hoppar in här med. Har ingen koll på när BIM är för den är så himla oregelbunden och ligger mellan 30-40 dagar men enligt appen ca 17 oktober. Har börjat ta äl-test denna månad, skulle ni säga att det är på g?
Jag blir galen.. gjorde äl test nu och ingen smiley.. inte igår heller då jag skulle ha äl enligt app..
Hej på er!
Min mens kom igår på vad enligt appen var bim-3 så har inte så bra koll på min cykel. första försöket fick jag typiska ÄL flytningar men nu andra kände jag inget alls så kanske aldrig ens fick ÄL?! jätte besviken att mensen kom när man så gärna vill få ett plus, men får ladda om för försök nr 3 nu!
Funderar på att prova ÄL stickor den här månaden för att ha lite bättre koll men samtidigt myser vi i princip varje dag så känns som att vi borde pricka oavsett så vet inte riktigt hur jag ska göra.. har ni några tips på ÄL stickor ni tycker funkar bra utan att det behöver kosta så mycket?
Svårt att säga! Är det starkare än dagarna innan? Då är det säkert inte så många dagar kvar. Men med vissa märken får jag ganska starkt hela tiden tills det blir positivt.
Ser lite ut som mitt äl-test gjorde i går och jag tror jag ska ha äl på söndag, måndag. Gissar du får ett positivt äl-test lördag em/söndag morgon och äl söndag kväll/måndag :)
Det är en sak jag undrar och kanske överanalyserar jag de hela... men! När man tar ägglossnings stickor står de mellan klockan 10-20 och att man inte ska ta innan klockan 10 då lh hormonet inte hunnit utsöndras i urinet ännu. MEN om jag då kissar klockan 6 på morgonen innan jobbet. Kan jag då ta testet vid 11-12? Eller bör man "tömma" blåsan efter 10 o sen hålla sig och testa 4 timmar där efter? Eller överanalyserar jag denna skiten nu xD Hahah
Hoppar in här!
Jag och min kille är inne på vår andra insemination. Efter 2 1/2 av längtar är vi nu äntligen på gång!
Vill bara spola fram tiden lite så man kan ta ett test!
BIM 2/10
Okej vad bra :) hoppas att du har rätt! Enligt appen är det 1.5 vecka kvar men så långt hoppas jag inte :O
Det är en sak jag undrar och kanske överanalyserar jag de hela... men! När man tar ägglossnings stickor står de mellan klockan 10-20 och att man inte ska ta innan klockan 10 då lh hormonet inte hunnit utsöndras i urinet ännu. MEN om jag då kissar klockan 6 på morgonen innan jobbet. Kan jag då ta testet vid 11-12? Eller bör man "tömma" blåsan efter 10 o sen hålla sig och testa 4 timmar där efter? Eller överanalyserar jag denna skiten nu xD Hahah
Alltså skit oxå! Ätit munkpeppar och rosenrot denna månaden, äl enligt app var igår så vi har försökt hela veckan samt igår, nu börjar jag jobba kl 15 idag till 00.30 imorgon natt samt samma tid sön-mån och idag fick jag utslag på älstickan! Är ju omöjligt att få till nåt förrän tisdag så nu verkar denna månaden körd oxå :( jag som redan är bitter på mitt jobb, haha