Bf juni 2018
Gott nytt år! :)
Har varit med er sen start, men inte skrivit nåt än. Ville vänta och se att graviditeten ter sig normalt och hittills har det gjort det. Fortfarande orolig dock, men det är 3 veckor kvar till RUL. Längtar!
Är i vecka 14+6 och mår väldigt bra. Har egentligen gjort det hela tiden, endast lätt illamående på kvällarna dom första 9 veckorna, men har aldrig behövt hulka över toaletten. Förstoppningen är ju ett faktum. Jag är inte direkt hård i magen utan det är mer så att tarmarna har gått på semester och jobbar otroligt sakta. Och huvudvärk. Jäkla huvudvärk alltså. När den kommer så håller den i sig en hel vecka utan avbrott och jag har inte velat använda Alvedon eller annat. Bara bita ihop liksom. Jag lider verkligen med dom som får migränliknande huvudvärk genom graviditeten.. usch.
Efter vecka 10 har molande värken och ömmande bröst avtagit rejält och såklart blir man orolig som tusan, men vi gjorde NIPT hos Mama Mia och fick se en riktigt energisk liten bebbe i magen och allt såg fint ut! Jag blev helt mållös och tårarna sprutade. Vi har längtat efter en bebis i flera år och varje dag som går känner jag mig så himla tacksam.
Vi berättade för våra familjer på julafton, men vännerna och kollegorna får vänta till efter RUL. :)