Moorii skrev 2018-08-03 11:41:41 följande:
Min "lilla" tjej var 55 cm lång i tisdags och vägde då 4580 g, det går undan! Nu när hon sover mer åt gången har viktuppgången minskat något iallafall, blev lite nervös när hon gick upp 300 g på en vecka.. Idag gick jag på första vagnpromenaden bara hon och jag (vi testade med dubbelvagnen första veckan med mindre lyckat resultat) och hon sov i den i 1,5 timme. Vi bar upp henne i liggdelen och efter att ha legat där i två minuter vaknade hon och skrek.. Antingen rörelse eller närhet som gäller för den här damen när hon ska sova alltså. På natten sover hon dock själv, men bredvid mig i sängen. Enda gången det funkar. Hur sover era små?
Vi fick hoppa över ett besök hos barnmorskan för vi var på semester, så nästa tid är först på torsdag. Senaste besöket hade vi 12/7 så det är ju ett tag sen. Pojken äter och mår bra så han har nog gått upp en del. Storlek 56 börjar bli trångt!
Han sover också riktigt bra i barnvagnen. Älskar att vara ute på promenader och han njuter för fullt. Sover lätt 2 timmar i streck när vi är ute. Men väl hemma vill han gärna sova i famnen. Då sover han tryggt. Han tycker tyvärr inte om spjälsängen och vaknar lätt, men när han ligger i våran säng så går det bra. Maken har fått sova i extrasängen som vi har för han kan inte ligga i samma säng som sonen. Maken drar alltid upp täcket högt upp och kramar den och kuddar hamnar lite här och där och har ingen koll på sonen i sömnen, så han har snällt fått sova själv. Men det tycker han är skönt för då blir det inte lika varmt. :) Och han får snarka ifred! Haha.
Jag somnar och vaknar alltid i samma position och har aldrig varit bökig på nätterna, sen vaknar jag av minsta ljud som sonen gör.Täcket har jag bara halvvägs och sonen får ha egen filt och platt kudde. Funkar fint! Men för det mesta är jag vaken på nätterna och sover på morgonen. Är mera nattmänniska av mig.