Inlägg från: evve88 |Visa alla inlägg
  • evve88

Bf juni 2018

Krocki1 skrev 2018-06-17 04:45:40 följande:

Spännande att det är på G för er :)

Så där ont i ryggen hade jag oxå förra gången när allt startade.

Jag har haft molvärk fram i magen hela natten... undra om det börjar här med.

Eller måste man även få ont bak till oxå?

Varit lite illamående oxå, känner inte igen det från förra gången det startade.

Min ryggont varade några timmar inatt och var på toa flera ggr, däremot har de inte tilltagit mer men har mer molvärk i magen. Försvann aldrig med alvedonen men har hellee inte blivit värre så hoppas de i alla fall är ett tecken på att NÅGOT händer även om de inte är förlossning på G här! Jag blev igångsatt sist så har ingen erfarenhet av det, men just när ja kände ryggsmärtan igår kände jag ?ja men de är ju såhär de känns? så fick verkligen upp hoppet. Men verkade vara lite falsklarm eftersom de inte blev värre. Hur känns de för dig nu?
  • evve88

Här sitter man inne på förlossningen, fick kraftig huvudvärk och ännu högre blodtryck.. sitter just nu uppkopplad mot kurva och kollar Hur bebis mår. Känner i hela kroppen att trycket är högt, så äckligt.. hur går de för er andra?

• evve88
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-17 19:27:18 följande:

Åh nej, vad jobbigt med högt tryck:( Jag fick ju också huvudvärk och 180/110 natten innan jag vart snittas. Hoppas det går ner och att bebisen mår bra och att du också mår bättre snart!

Ja jag fick högt med sonen, blev igångsatt när jag hade 160/110 med honom i v 39+1, nu var trycket 160/95.. hade hoppats på att slippa högt tryck denna gången men denna gången har jag i alla fall klarat mig längre...

Hur gick snittet? Var du vaken?
  • evve88
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-17 20:24:21 följande:

Det vart ju lite snabbt eftersom vi dagen innan bestämt att vi skulle vänta på vaginal förlossning men när trycket vart högt så ville dom inte jag skulle vänta utan ordinerade då snitt. Det var helt absurt men gick väldigt bra och enligt plan. Jo, jag var vaken och det är ju helt bananas i sig.. men jag är nöjd med det som blev och hon är helt magisk! Hoppas snittet läker bra också.

Hur går det, blir du igångsatt?

Åh så underbart för er att ha er lilla skatt här <3

Skönt ändå att vara vaken och se underverket direkt!!

Dom har massor att göra här men har lämnat blodprov och urinprov nu. Sitter i ett rum nu och väntar på läkares bedömning och svar på prover!

Håller tummarna att snittet läker fort <3
  • evve88
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-17 21:15:43 följande:

Ja, det gick faktiskt över förväntan. Var som sagt väldigt nervös innan. Men snart har du också din skatt hos dig<3

Ja nu blev jag inlagd här med blodtrycks medicin och blir eventuellt igångsättning imorgon! Såååå nervös.

Ligger en mamma här i rummet nära och krystar för fullt och jäääääävlar vad hon skriker. Blir man ju inte mindre nervös....!! Även om man gjort de förr. Mannen är hemma och roddar med barnvakt och kommer hit snart igen. Känns skönt att dom har koll!
  • evve88
    FairyL skrev 2018-06-17 21:28:23 följande:

Jag åkte in för en koll pga två mindre blödningar imorse och några timmar senare blev det akut snitt, och jag har blivit mamma!!! Pojken är lite liten och har lågt blodsocker så vi får vara på BB och får lite extra behandlingar.

Åh massa Grattis!! <3
  • evve88
    Krocki1 skrev 2018-06-18 07:35:00 följande:

Skönt att du är på rätt ställe. Spännande, hoppas du får träffa din lilla skatt idag

Ja det är skönt att vara här så dom har koll! Blodtrycks medicinen har bra verkan i alla fall för nu på morgonen hade det gått ner men har fortfarande väldig huvudvärk. Får se om det blir igångsättning eller om jag får gå hem på medicinen, får se vad dom säger senare under dagen. Hur går de för dig? :)
  • evve88

Här blir det igångsättning idag. Är så taggad men så sjukligt nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Känns helt sjukt att hon snart är här! <3

• evve88
    Kia82 skrev 2018-06-18 10:30:13 följande:

Åhh, så nära nu. Lycka till, snart är hon här!

Tack!! <3
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-06-18 10:30:13 följande:

Åhh, så nära nu. Lycka till, snart är hon här!

Tror din lilla är här snart med!!! <3
Svar på tråden Bf juni 2018