Bf juni 2018
Bjuder på en bild på min fot i förrgår, ngn mer som är rejält svullen emellanåt?
Bjuder på en bild på min fot i förrgår, ngn mer som är rejält svullen emellanåt?
Idag har jag vart hos bm. Blodtryck började stiga så extrakoll på fredag. Hon har lurat Mig totalt för känt huvudet långt ner, men hon låg jätte högt och rörligt. Bm fick till och med göra ett ul för att se så hon inte låg helt tokigt. Men andra barnet behöver ju inte fixera sig så hon kommer väl ligga så tills hon kommer. Kom nuuuuu bebis!
Idag har jag BF. Har i flera månader haft en känsla att bebisen är stor och oron har bara växt med tiden och har därför varit så rädd att gå över tiden. Varje ultraljud jag gjort har visat att bebisen är större, nu sist hela 6 dagar större i v.36. Livrädd att bebisen ska väga 5000g och att storleken ska äventyra säkerheten på förlossningen. Hade en vän vars bebis fastnade så kanske därför jag är extra orolig. Idag ska jag därför få ett TUL och samtal med läkare efteråt vilket känns underbart. Jag är så sjukt nojig av mig nu, oroar jag mig inte för stort barn så är det oro för lite fostervatten, dåligt fungerande moderkaka, dåligt flöde i navelsträngen, lite fosterrörelser, mycket fosterrörelser... ja men ni hör ju, nåt är ju allvarligt fel på mig. Men ska bli så skönt att få kolla upp allt nu, och skulle barnet visa sig vara lite större än normalt så kan jag mentalt förbereda mig på det iaf, är det mycket större hoppas jag på igångsättning innan bf+14. Ni som har barn innan, någon som fött en stor bebis och hur gick det isf? Min dotter vägde 4000kg men föddes 3 dagar innan bf, vågar inte tänka vad hon skulle vägt på bf+14.
Väntar också andra barnet och i fredags var hon fortfarande rörlig, så tror det blir samma här, att hon ligger så tills hon kommer ut. Tolv dagar kvar, så seeegt.. När hade du bf?
Nån mer som är helt förstörd trött nu igen i slutet? Känns som att jag går i ett stort vakuum! Järnvärdet var 118 men bm tyckte de va onödigt att köpa nya järntabletter. Men är helt sjukt trött...
Jo, håller helt med där. Halsbränna och svårt att äta ordentligt med mat är också sånt som jag gärna sluppit!
Aha, spännande att se vilket som stämmer bäst då! Varför olika datum? Jaså, vet inte om min bm gör sånt ens, gjorde inte den förra iallafall.. Hade varit intressant att veta hur det ser ut, om man är helt omogen som med sonen eller mer "redo" :)
Jaha, ok. Ja, det är ju inte ens möjligt, så antagligen är det datumet inte rätt då :)
Jag är också väldigt trött, men det har jag varit de senaste 2-3 månaderna och mitt järnvärde var nu på 116 så inte var det det iallafall.. Har en son som håller mig vaken ibland dock :P I övrigt inga tecken tyvärr. Hoppas verkligen på en midsommarbebis!
Någon mer som är yr ?? Blev super yr här ilväll...
Verkligen ^^ Lite jobbigt för oss för om jag går över två veckor så har vi ingen barnvakt, de åker utomlands då :S Så hoppas verkligen hon kommer tidigare!
Vad många vi är som legat inatt vakna Med förvärkar :p haha. Synd vi inte var alla tillsammans så man åtminstone hade haft nån att prata med :p låg också vaken över en timma med värk och sammandragningar men inte så tydliga toppar och dalar utan med molande. Var dessutom såå dålig i magen igår och sprang på toa massa gånger. Så inatt när mannen hörde tarmarna jobba så sa han ?du behöver säkert bara bajsa det är nog ingen bebis? ja men haha tack precis det man vill höra!! Bebis kontra bajs... haha