• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-05-22 10:05:00 följande:

Min lilla hade äntligen vänt sig med huvudet nedåt. Skönt! En sak att slippa tänka på.. Bm tyckte också jag ska åka in på första värken eftersom de gick så fort med sonen och hon garanterade att de kommer gå väldigt fort denna gången. Nervöst! Har inte skrivit förlossningsbrev än så hoppas hon håller sig inne ett tag till!

Har alla packat bb väska nu? Vad har ni för SF mått nu?

Har 34, är i vecka 36

Vad skönt att hon vänt sig! Har inte packat väskan än, men tänkte göra det innan veckan är slut iallafall. Mitt sf-mått var 32 nu i vecka 36, tycker det är lite litet. Började med att ligga två cm under veckan jag var i (24 i vecka 26 tex), men nu har det alltså sjunkit de senaste två gångerna och har lämnat kurvan. Hoppas bm har rätt i att det inte är konstigt!

Ringde förresten förlossningen idag, eftersom jag för andra dagen i rad känner en minskning av fosterrörelser. Hon hänvisade mig till barnmorskemottagningen i första hand, för att lyssna på hjärtljuden. Det gjorde jag igår och på vilket sätt kan man höra då om nåt är fel undrar jag? Slutade med att jag inte ringde dit iallafall, hoppas på att rörelserna ökar under dagen.
  • Sjuttiosjuan
    evve88 skrev 2018-05-22 10:53:30 följande:

Ja de kändes jätteskönt!! Ligger din i säte?? Det kommer säkert gå bra, hör av dig sen vad hon sa!!

Ja det äe Mysigt att ha väskan packad :) stolen får följa med i bilen också snart tror jag :)

Ja, med huvudet typ under mina revben:) Men det blir vändning på torsdag och det funkar ju i drygt 50 procent av fallen så jag hoppas på att det lyckas! Annars ska jag ändå höra mig för vad dom säger om sätesförlossning innan vi bestämmer hur vi går vidare.

Mitt mått var 35 nu i v 36+5!
  • evve88
    Moorii skrev 2018-05-22 12:03:58 följande:

Vad skönt att hon vänt sig! Har inte packat väskan än, men tänkte göra det innan veckan är slut iallafall. Mitt sf-mått var 32 nu i vecka 36, tycker det är lite litet. Började med att ligga två cm under veckan jag var i (24 i vecka 26 tex), men nu har det alltså sjunkit de senaste två gångerna och har lämnat kurvan. Hoppas bm har rätt i att det inte är konstigt!

Ringde förresten förlossningen idag, eftersom jag för andra dagen i rad känner en minskning av fosterrörelser. Hon hänvisade mig till barnmorskemottagningen i första hand, för att lyssna på hjärtljuden. Det gjorde jag igår och på vilket sätt kan man höra då om nåt är fel undrar jag? Slutade med att jag inte ringde dit iallafall, hoppas på att rörelserna ökar under dagen.

Ja jag tänkte också ha som mål innan veckan är slut :) de äe ju skönt att ha den och alla papper i bilen om de skulle va nått nu :) säger bm inget är de säkert ingen fara :) och de brukar väl stanna upp lite nu i slutet med. Skönt nog :)

Jasså hänvisade hon dig dit? När ja kände minskade fosterrörelser svepte ja ett iskallt glas vatten och la mig på vänster sidan och då började hon, men din börjar inte av det heller?? Dom brukar ju ta sånt på allvar <3 ring igen ilväll om dom inte tilltar!
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-05-22 12:02:47 följande:

Den 12 juni är vad jag är beräknad till och jag har hela tiden trott att jag kommer att gå över som med de andra men nu är jag inte lika säker längre. Vaknade med värsta mensvärken i morse och sen rasslade det till i magen och nu har jag varit på toaletten för nr 2 tre gånger hittills idag (klockan är 12 nu). Har tryck neråt och redan igår så kände jag mig konstig i kroppen och när bm kände på magen blev jag alldeles illamående och kände ett obehag i magen som jag endast upplevt under förlossningarna förut. Kanske kanske att någonting är på gång eller så är det bara kroppen som spelar mig ett spratt.

Jag har haft förvärkar ett tag nu, minns faktiskt inte när dom startade och innan dess hade jag REJÄLA sammandragningar under många veckor. För ett par kvällar sedan trodde jag att det var på gång för förvärkarna kom under lång tid och gjorde ordentligt ont men sen strax innan jag skulle gå och lägga mig så försvann dom igen. Kroppen är lurig. Har haft mycket ont i ryggslutet också på sista tiden också vilket är vanligt då allting ska mjukas upp och töjas. Det är bara att vänta och se vad som händer.

Låter ju nästan som att ditt kan va på g?? Dom säger väl att tarmen ofta tömmer sig innan? Hoppas bebis kommer snart :) nu är ju i alla fall din bebis färdigbakad tänker jag :)
  • evve88
    Sjuttiosjuan skrev 2018-05-22 12:18:06 följande:

Ja, med huvudet typ under mina revben:) Men det blir vändning på torsdag och det funkar ju i drygt 50 procent av fallen så jag hoppas på att det lyckas! Annars ska jag ändå höra mig för vad dom säger om sätesförlossning innan vi bestämmer hur vi går vidare.

Mitt mått var 35 nu i v 36+5!

Vad tänker du om sätesförlossning? Hoppas det lyckas :)
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-05-22 12:52:00 följande:

Ja jag tänkte också ha som mål innan veckan är slut :) de äe ju skönt att ha den och alla papper i bilen om de skulle va nått nu :) säger bm inget är de säkert ingen fara :) och de brukar väl stanna upp lite nu i slutet med. Skönt nog :)

Jasså hänvisade hon dig dit? När ja kände minskade fosterrörelser svepte ja ett iskallt glas vatten och la mig på vänster sidan och då började hon, men din börjar inte av det heller?? Dom brukar ju ta sånt på allvar <3 ring igen ilväll om dom inte tilltar!

Ja precis :) vilka papper tänker du på, förlossningsbrevet? Ja, får hoppas det är så :)

Mm, tycker det var konstigt, brukar ju vara så att det är dit man ska höra av sig när sånt händer. Jo, hon rör sig lite när jag lägger mig på sidan, men det är fortfarande betydligt färre rörelser än jag brukar känna, det är det som gör mig orolig. Men får se hur det känns ikväll helt enkelt.
  • Freya18
    Kia82 skrev 2018-05-22 06:05:00 följande:

Karpaltunnelsyndrom fast då kanske man har en tydlig svullnad? Själv har jag varit väldigt trött, öm och liksom tung i benen de sista dagarna.

Ja, då borde man nog vara svullen och känna domningar eller liknande i handen. Känner ingenting konstigt i handen, bara i själva handleden.

Mina ben blir tunga och sväller när jag har varit ute på promenad och nu har tröttheten smygit sig på. Pigg på nätterna och riktigt trött på förmiddagarna. Somnade inatt vid 3 och pigg vid halv 6. Somnade om vid 9 och vaknade 12. Nu har halva dagen gått redan, men det är tur att jag inte har nå planer. Har inga barn eller husdjur så det finns tid att bara vila om det skulle behövas. :)
  • Freya18
    evve88 skrev 2018-05-22 10:05:00 följande:

Min lilla hade äntligen vänt sig med huvudet nedåt. Skönt! En sak att slippa tänka på.. Bm tyckte också jag ska åka in på första värken eftersom de gick så fort med sonen och hon garanterade att de kommer gå väldigt fort denna gången. Nervöst! Har inte skrivit förlossningsbrev än så hoppas hon håller sig inne ett tag till!

Har alla packat bb väska nu? Vad har ni för SF mått nu?

Har 34, är i vecka 36

Åh vad skönt att lillen har vänt på sig. :) Slippa oroa sig över det. Jag skrev förlossningsbrevet för flera veckor sen och packade väskan i vecka 30. Man vet aldrig vad som kan hända och jag som jobbar på akuten är väldigt van med att se olika händelser och därför är jag alltid väl förberedd.

Har lite småsaker kvar att packa så som kamera, laddare och nånting att äta. Kompisar tipsar om att laga matlådor som vi fryser ner och packar ner i väskan när det är dags att åka in. Då får dom tina i kylen på förlossningen. Förmodligen kommer jag inte ens kunna äta nåt med tanke på smärtan, men man vet ju inte om det drar ut på tiden (förstföderska). Och jag vill inte att maken ska lämna mig själv ifall man ska handla från kiosken/restaurangen för det är en bit att gå dit.

Men nu är det inte länge kvar innan sötnosarna är hos oss och myser! :) Nu vill jag se vad det är för krabat som gömmer sig där inne!
  • Kia82
    Freya18 skrev 2018-05-22 13:14:21 följande:

Ja, då borde man nog vara svullen och känna domningar eller liknande i handen. Känner ingenting konstigt i handen, bara i själva handleden.

Mina ben blir tunga och sväller när jag har varit ute på promenad och nu har tröttheten smygit sig på. Pigg på nätterna och riktigt trött på förmiddagarna. Somnade inatt vid 3 och pigg vid halv 6. Somnade om vid 9 och vaknade 12. Nu har halva dagen gått redan, men det är tur att jag inte har nå planer. Har inga barn eller husdjur så det finns tid att bara vila om det skulle behövas. :)

Det är samma här, har svårt att sova om nätterna och när jag väl somnat så vaknar jag och måste på toaletten. Vaknar kl 6 varje morgon (t.o.m 5.30 idag) och är klarvaken men har ingen möjlighet att sova under dagen då mina barn varit hemma med vattkoppor i flera veckor nu men kanske i nästa vecka?
  • Bubbel85

Hur går det kia82? Känns som att du kommer bli först bland oss alla om dina känningar fortsätter :)