• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • evve88

Börjar också bli lite nojjig för allt inför förlossningen, Hoppas de känns bättre efter aurora nästa vecka. Direkt efter min sista förlossning sa personalen ?nästa barn hade jag suttit i väntrummet dom 2 sista veckorna? för att de gick fort. Blev ju inte alls nojjig av det.. min bm har i Alla fall gjort en stor rödmarkering i min journal så när jag ringer förlossningen så ska ja få komma in direkt oavsett hur regelbundna värkarna är.. är ni laddade för förlossningen? Man vill ju inget hellre än att träffa den lilla nu <3

• Moorii
    evve88 skrev 2018-05-17 09:57:59 följande:

Börjar också bli lite nojjig för allt inför förlossningen, Hoppas de känns bättre efter aurora nästa vecka. Direkt efter min sista förlossning sa personalen ?nästa barn hade jag suttit i väntrummet dom 2 sista veckorna? för att de gick fort. Blev ju inte alls nojjig av det.. min bm har i Alla fall gjort en stor rödmarkering i min journal så när jag ringer förlossningen så ska ja få komma in direkt oavsett hur regelbundna värkarna är.. är ni laddade för förlossningen? Man vill ju inget hellre än att träffa den lilla nu <3

Vad skönt att de har koll på det ändå!

Ja, längtar så mycket! Hoppas bara jag slipper gå över två veckor igen, vill att förlossningen ska starta av sig själv denna gång. När bebis rör sig nu så värker det emellanåt längst ner i magen, inget jag minns från förra graviditeten. Vet inte om det är foglossningen eller om det är början till förvärkar.. Har aldrig haft såna, så vet inte riktigt hur det känns. Vad tror ni?
  • Lojsj92
    MaTik skrev 2018-05-08 13:00:16 följande:

Tack för alla svar! Det gick jättebra, flödet och fostervattenmängden var helt normala. Bebisen ligger runt 10% under genomsnittet, men det är ju inom normalspannet så det fanns ingen anledning till oro enligt bm. Hon tittade väldigt länge på magen, så jag hann bli rejält orolig, men det var bara svårt att få en bra vinkel tydligen. Jätteskönt!

Gott att det såg bra ut :) Vad är ditt sf-mått nu och vilken vecka är du i? Jag har också "litet" sf-mått men har inte fått åka på något tul än iallafall och jag är i vecka 37 idag. 
  • Lojsj92

Vad har ni haft för hjärtljud under era besök och vet ni vad ni ska få för kön? Många av mina nära och kära "tror" på det där med att bebisens hjärtljud i magen visar vilket kön det är - att under 140 så är det en pojk och över 140 så är det en flicka. Bara intressant att se hur väl det stämmer överens med oss här inne :D

• Kia82
    Lojsj92 skrev 2018-05-17 12:27:19 följande:

Vad har ni haft för hjärtljud under era besök och vet ni vad ni ska få för kön? Många av mina nära och kära "tror" på det där med att bebisens hjärtljud i magen visar vilket kön det är - att under 140 så är det en pojk och över 140 så är det en flicka. Bara intressant att se hur väl det stämmer överens med oss här inne :D

För mig så har det stämt med hjärtljuden och könet, har tre döttrar och väntar andra sonen som legat på 138 i snitt under de senaste besöken. Även det här med formen på magen har stämt för mig att magen pekar mer rakt fram när det är en pojke och mer breder ut sig när det är en flicka.
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-05-17 09:57:59 följande:

Önskar att min bm också kunde göra så så att dom förstår allvaret när jag ringer in men det kommer dom ju inte att kunna se eftersom vi ska föda i ett annat landsting så jag måste ha papperskopior med mig. Dom får helt enkelt lita på mitt ord och även om dom tycker att jag ska avvakta vilket jag inte tror så har vi ca en timme tills vi är på plats så då kör vi iallafall.

Jag känner ett ökat tryck neråt idag och har haft rejält med förvärkar/mensvärk igår och idag på morgonen. Det känns tydligt att huvudet glidit längre ner.

Jag är laddad men kan inte släppa oron kring att hinna in i tid.
  • Anastacia80

Hjärtljuden stämmer inte på mig, jag väntar en tjej och det har legat under 140 på de två senaste besöken.

• Kia82

Släpper slempropp varenda dag, tänk om man kunde få slippa att gå över för en gångs skull.

• Workingmom

Stämmer nog med magen. Dock inte med hjärtljud. Mina har legat högt. Mellan 145-160

Magen är mer rätt fram.

Samma mått som mitt förstfödda barn så det blir nog en 3 kg ??

• Kia82

Hur har ni det med sömnen?

Jag la mig 22.30 igår, vaknade och var på toaletten kl 00.30 02.00 och 04.00. Sedan kl 04.00, alltså i 1,5 h har jag legat klarvaken. Jag blir tokig, t.o.m bebis sover!! Mår illa som bara den och igår fick jag ett tryck i magen som jag inte haft tidigare så kroppen börjar att förbereda sig allt mer.