• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-05-22 20:14:20 följande:

Hur går det kia82? Känns som att du kommer bli först bland oss alla om dina känningar fortsätter :)

Har tryck och ilningar neråt och drabbades nyss av lite lätt panik, så rädd att vi inte ska hinna in i tid. Har ont i ryggen som bara den och vill bara gå och lägga mig och gråta en skvätt.
  • kindofnothing

Vad spännande att det börjar närma sig. Vad mycket "symptom" vissa har :D

Med första minns jag inga ilningar förrän sista dagen/veckan. Denna är fixerad nu o det ilar ner i ljumskarna o fiffi flera ggr per dag. Ilar det för er? Är precis som att den kmr åt nerver. Magen känns tung men inga andra tecken. Hen får gärna komma tidigt, har så ont av foglossning!

• Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-05-22 20:30:52 följande:

Har tryck och ilningar neråt och drabbades nyss av lite lätt panik, så rädd att vi inte ska hinna in i tid. Har ont i ryggen som bara den och vill bara gå och lägga mig och gråta en skvätt.

Usch förstår oron att inte hinna in i tid, jag har drygt 10 mil till förlossningen så får räkna med minst 75min. Drygt att bo i småstad utan förlossningsavdelning ibland :( har en sambo som är bortrest till på måndag så det får bara inte komma denna veckan!! Har backup med mina föräldrar men det vore himla tråkigt om han inte skulle bli med. Därför är det extra nervöst att följa dig eftersom vi är exakt lika långt gångna. Jag har massa ilningar och lite mensvärk varje dag nu men inget tryck neråt och inga sammandragningar eller värkar som liksom kommer och går utan bara som mensvärk någon timme då och då under dygnet. Har för mig att du haft det i många många veckor innan du känner som du gör nu så hoppas att det ska dröja för mig, för dig hoppas jag det drar igång på allvar så du slipper detta nu för du verkar haft väldigt ont länge. Känner du av några värkar/sammandragningar som du kan klocka?
  • Bubbel85
    kindofnothing skrev 2018-05-22 20:43:23 följande:

Med första minns jag inga ilningar förrän sista dagen/veckan. Denna är fixerad nu o det ilar ner i ljumskarna o fiffi flera ggr per dag. Ilar det för er? Är precis som att den kmr åt nerver. Magen känns tung men inga andra tecken. Hen får gärna komma tidigt, har så ont av foglossning!

Det ilar mycket ja :) innan tror jag det var foglossning men sen när den la sig med huvudet ner för typ 2 veckor sedan så tror jag det är nerver som du säger. Ilar flera gånger om dagen och det är såå mycket aktivitet i magen! Jag har mensvärk och ilningar nu mest men inga sammandragningar eller förvärkar son liksom påminner om riktiga värkar, inget som kommer och går som man kan ta tid på utan isåfall bara den ihållande mensvärken. Spännande detta ja :)
  • Krocki1

Spännande, här verkar det hända grejer.

Själv känner jag mkt mera i magen än förra gången då hade jag inga sammandragningar knappt eller mensvärk. När set väl började kännas ngt så startade förlossningen.

Den här gången känner jag massor. Onda sammandragningar, ibland är det bajs magen som ställer till det och en del molande.

Jag har bara 1 1/2 vecka kvar på jobbet, sen ska jag packa bebisväska och skriva förlossningsbrev.

• Freya18
    kindofnothing skrev 2018-05-22 20:43:23 följande:

Jepp, här kommer det plötsliga ilningar i fiffin eller precis vid sidan av. Kan komma helt plötsligt och man är alltid lika förvånad över dem obehagliga känslan. Som idag när jag stod och pratade med maken och mitt i en mening ylar jag "ooooohhhh..." och måste hålla handen mot underlivet. Maken tror att ungen ska ploppa ut helt plötsligt! Haha
  • evve88
    Moorii skrev 2018-05-22 13:05:51 följande:

Ja precis :) vilka papper tänker du på, förlossningsbrevet? Ja, får hoppas det är så :)

Mm, tycker det var konstigt, brukar ju vara så att det är dit man ska höra av sig när sånt händer. Jo, hon rör sig lite när jag lägger mig på sidan, men det är fortfarande betydligt färre rörelser än jag brukar känna, det är det som gör mig orolig. Men får se hur det känns ikväll helt enkelt.

Alla papper med blodgrupp och såna saker, sen tänkte jag skriva ihop ett eget förlossningsbrev idag ifall de drar igång innan ja hunnit skriva nått hos bm..

Hue kändes det med rörelserna igår?? <3
  • evve88
    Freya18 skrev 2018-05-22 13:29:45 följande:

Åh vad skönt att lillen har vänt på sig. :) Slippa oroa sig över det. Jag skrev förlossningsbrevet för flera veckor sen och packade väskan i vecka 30. Man vet aldrig vad som kan hända och jag som jobbar på akuten är väldigt van med att se olika händelser och därför är jag alltid väl förberedd.

Har lite småsaker kvar att packa så som kamera, laddare och nånting att äta. Kompisar tipsar om att laga matlådor som vi fryser ner och packar ner i väskan när det är dags att åka in. Då får dom tina i kylen på förlossningen. Förmodligen kommer jag inte ens kunna äta nåt med tanke på smärtan, men man vet ju inte om det drar ut på tiden (förstföderska). Och jag vill inte att maken ska lämna mig själv ifall man ska handla från kiosken/restaurangen för det är en bit att gå dit.

Men nu är det inte länge kvar innan sötnosarna är hos oss och myser! :) Nu vill jag se vad det är för krabat som gömmer sig där inne!

Jag la fram typ allt igår utom mina kläder. Ska ladda kamera och filmkamera ilväll.. och köpa lite nya kläder, de gjorde jag inför min förra förlossning, finns ju inget bättre än att ta på sig oanvända fina mys kläder när man känner sig sådär galet sleten :p

Hade ingen mat med mig, saknade inte det heller, mannen var iväg och köpte mat till oss mär han väl var ute :) men godis och dricka var guld!

Nä tänk snart är dom här :))) så overkligt!! <3 nu längtar man!!!
  • evve88
    Krocki1 skrev 2018-05-22 22:39:44 följande:

Spännande, här verkar det hända grejer.

Själv känner jag mkt mera i magen än förra gången då hade jag inga sammandragningar knappt eller mensvärk. När set väl började kännas ngt så startade förlossningen.

Den här gången känner jag massor. Onda sammandragningar, ibland är det bajs magen som ställer till det och en del molande.

Jag har bara 1 1/2 vecka kvar på jobbet, sen ska jag packa bebisväska och skriva förlossningsbrev.

Låter som jag skulle skrivit det där :) blir också orolig eftersom jag inte kände ett dugg första graviditeten. Tror inte jag hade en enda sammandragning förrän jag fick värkar :) mår fortfarande illa med så varje morgon tror ja typ hon ska komma för då kör magen igång ordentligt och jag får ont i magen och värk nedåt. Jobbar också bara denna och nästa :)

Haha hur sjukt är de inte att vi prickade in detta vädret som höggravida tjejer?? Jag tänkte ?hon kommer i juni, skönt då har de inte hunnit bli så varmt än när man är höggravid.? Tjena värmerekord. Haha! Jag kan inte sitta i solen en minut typ för blir helt svimfärdig :p
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-05-23 06:28:13 följande:

Alla papper med blodgrupp och såna saker, sen tänkte jag skriva ihop ett eget förlossningsbrev idag ifall de drar igång innan ja hunnit skriva nått hos bm..

Hue kändes det med rörelserna igår?? <3

Aha, vet inte om jag fått nåt sånt denna gång, fast det kanske bara behövs tas med inför födsel av första barnet? Förlossningsbrevet får jag skriva i slutet av veckan, eller nästa vecka. Har inga förhoppningar om att nånting händer innan bf tyvärr :P

Jo, kände tillräckligt mycket för att jag inte skulle känna mig orolig, så det var skönt! Hoppas hon fortsätter hålla igång idag.