Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Jag har ingen egen erfarenhet utav igångsättning men mina två sista förlossningar gick snabbt så mitt intresse i det hela ligger helt enkelt i att jag vill slippa föda i bilen så därav hade ett fast datum suttit fint. Har dessutom hört att ju fler barn man fött desto fortare kan det gå och så har det ju varit för mig med som väntar femte nu.
Varit uppe på toaletten en miljon gånger inatt känns det som och nu kom en slemklump ut, den största hittills som en 2-krona ungefär men slemmisen kommer ju garanterat att återbildas igen. Jag har ingen förhoppning om att den lille kommer förrän tidigast om fyra veckor. 27 dagar kvar.
Nu menar jag absolut inte att påpeka något dåligt om igångsättning utan har själv funderat kring detta då jag läst om de som fått tillåtelse att bli igångsatta pga. bland annat förlossningsrädsla.
Jag är orolig inför förlossningen då min förra blev extremt smärtsam och utdragen och slutade akut. Men min bm menar att igångsättning är ett sämre alternativ än att låta kroppen starta det naturligt när den är mogen och redo. Hon menar att förlossningen ofta blir just extremt utdragen och ofta upplevs som jobbigare vid en igångsättning. Fast samtidigt undrar man ju då varför det i vissa fall ses som är fördel att sättas igång eftersom att det sker av alla möjliga anledningar. Har era bms sagt något speciellt kring igångsättning?
Det finns absolut risker med igångsättning, samt att "naturligt är bäst". För mig är igångsättning ett bra alternativ eftersom jag riskerar att bli sjuk eller få värre grav. diabetes om jag går för långt över tiden, därav har de bokat in en igångsättning väldigt kort inpå mitt BF :)
Sen tycker jag det är svårt att veta exakt hur "illa" det är att bli igångsatt då i många andra länder gör man det på rullande band.. :/ Men hur som - så tror jag att de inte beviljar igångsättning om de inte känner att det blir en mer positiv grej, än att inte göra det.
Nu menar jag absolut inte att påpeka något dåligt om igångsättning utan har själv funderat kring detta då jag läst om de som fått tillåtelse att bli igångsatta pga. bland annat förlossningsrädsla.
Jag är orolig inför förlossningen då min förra blev extremt smärtsam och utdragen och slutade akut. Men min bm menar att igångsättning är ett sämre alternativ än att låta kroppen starta det naturligt när den är mogen och redo. Hon menar att förlossningen ofta blir just extremt utdragen och ofta upplevs som jobbigare vid en igångsättning. Fast samtidigt undrar man ju då varför det i vissa fall ses som är fördel att sättas igång eftersom att det sker av alla möjliga anledningar. Har era bms sagt något speciellt kring igångsättning?
Första dagen jag jobbat 25 % och måste säga att det kändes väldigt lagom..! När jag väl saktat ner så kände jag hur tungt det faktiskt är med allt. Skönt också att inte ha fullt ansvar för min klass, det är en stor lättnad. Idag har jag flyttat sonens kläder till ny byrå och packat upp alla yttepyttekläder och lagt in i den lilla byrån. Har längtat efter att göra det <3 Nu ska vi bara montera vaggan så får hon komma när hon vill efter det :)
Första dagen jag jobbat 25 % och måste säga att det kändes väldigt lagom..! När jag väl saktat ner så kände jag hur tungt det faktiskt är med allt. Skönt också att inte ha fullt ansvar för min klass, det är en stor lättnad. Idag har jag flyttat sonens kläder till ny byrå och packat upp alla yttepyttekläder och lagt in i den lilla byrån. Har längtat efter att göra det <3 Nu ska vi bara montera vaggan så får hon komma när hon vill efter det :)
Vad skönt! När var det du var beräknad?
Jag har fått beslutsångest över vilka kläder som ska med till förlossningen så står och velar. Är ganska så säker på att det blir en liten klump då blivande storebror vägde 4,3 kg och döttrarna precis under 4 kg, dessutom har dom varit upp till 55 cm långa. Man glömmer så fort hur små dom ändå var trots sina inte alltför ynkliga kroppshyddor.
På tisdag är jag i vecka 38 (37+0) och bebisen är fullgången, känns helt galet!
Jag blir nästan lite nojlig för att jag inte tänker på vad jag ska ha med till BB. Hör ju samma diskussion i flera forum.
Jag bor ca 10 minuter med bil från sjukhuset.
Det blir troligtvis delat rum med en eller två andra då mitt sjukhus har väldigt få familjerum. Så sambon kommer att få sova hemma. Så då kan ju han ta med det man ev glömt tänker jag. Jättetråkigt att han måste åka hem på kvällen och gruvar mig för att ligga på ett rum med snarkande mödrar och skrikande bebisar och vara helt slut och inte få sova. För MIN kommer ju såklart inte skrika... ;)
Jag har tänkt att stanna så länge som perdonalen tycker att det behövs. Jag har ju min mamma sjuksystern hos oss också, men vill inte äventyra något genom att åka hem för tidigt.
Jag blir nästan lite nojlig för att jag inte tänker på vad jag ska ha med till BB. Hör ju samma diskussion i flera forum.
Jag bor ca 10 minuter med bil från sjukhuset.
Det blir troligtvis delat rum med en eller två andra då mitt sjukhus har väldigt få familjerum. Så sambon kommer att få sova hemma. Så då kan ju han ta med det man ev glömt tänker jag. Jättetråkigt att han måste åka hem på kvällen och gruvar mig för att ligga på ett rum med snarkande mödrar och skrikande bebisar och vara helt slut och inte få sova. För MIN kommer ju såklart inte skrika... ;)
Jag har tänkt att stanna så länge som perdonalen tycker att det behövs. Jag har ju min mamma sjuksystern hos oss också, men vill inte äventyra något genom att åka hem för tidigt.