• Kia82

Bf juni 2018

Skit skit skit! Varit uppe ofantligt många gånger inatt, kissat och spytt omvartannat och så det där fruktansvärda trycket. Så less på allt nu. 3 dagar till bf men går väl över två veckor bara för att.

• Kia82
    beme skrev 2018-06-09 13:29:26 följande:

Ringde dem kort efter att jag publicerat mitt inlägg ochFL trodde det var vattenavgång. Skulle avvakta och vänta in mer och ringa tillbaka då för att få tid för koll.

Än har det dock inte kommit ngt mer, men däremot gröngul/brunrosa flytningar och förvärkar (sitter i både ländrygg och nedre delen av magen) som ökar i intensitet med ca 6-12min intervall och håller i sig i ca 40-60sek, lite diffus klockning. Får väl se hur det fortlöper..

Med mina fyra barn har vattnet alltid varit svagt rosa i färgen så det är säkert det.

Vet du om din slempropp har gått tidigare för färgen du beskriver på flytningarna skulle kunna vara mekonium dvs att bebisen bajsat, då är det grön/gult/brunt. Vill inte oroa dig men det kan kanske vara värt att berätta när du ringer in igen.

Jag tror absolut att det är igång så önskar lycka till.
  • Kia82
    beme skrev 2018-06-09 14:39:31 följande:

Flytningsform kanske ska utvecklas till slemmig variant, inte blöt/krämig. Eller hur man nu ska beskriva de, hehe..

Tänkte att flytningar kunde ha blivit ihopblandade med mekoniumet kanske? Tänkte att det kunde vara säkrast att informera om det.
  • Kia82

Har halsbränna hela tiden dag som natt och Novalucol funkar inte, den gör mig numera bara äckligt illamående och jag spyr upp skummet den bildar i magen. Jag som trodde att jag skulle få föda snart och tänkte spara en liten slant på att inte köpa Omeprazol, tji fick visst jag på den och halsbrännan är värre än någonsin.

Idag vankas här kalas för sonen som egentligen inte fyller år förrän på fredag (15:e) men risken/chansen att vi inte är hemma då alt. precis kommit hem med en nyfödd känns relativt stor så bättre att fira honom ordentligt idag istället. Kanske får man lite värkar idag bara för det?

Bf 39+5 idag.

Beme, hur har det gått för dig?

• Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-10 08:17:50 följande:

Trycker på som tusan neråt när bebis rör sig. Känns som att jag skulle känna dennes huvud om jag satte handen mellan benen ?!?

Huvudet har varit fixerat/fast i två veckor nu. De må vara min 4:e men jag kan inte allt ändå.

Någon som vet hur länge det är fixerat tills det att bebis kommer?? Man tänker ju att det inte borde vara långt kvar :-/

Inga värkar, bara molande värk. Ischias i benen som gör att det är svårt att sova. Samt en hel del sammandragningar.

Kom nu bebis!

Du har som mig då, obehagligt som bara den.

Min har också varit fixerad länge nu men han verkar trivas bra där inne och man kan gå länge även med fixerade barn, tyvärr.

Jaså, du har också fött flera, kul med någon mer, väntar själv femte här.

När är du beräknad?
  • Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-10 09:16:25 följande:

Misstänkte att det var så.. tänker varje gång den bökar för fult att hen ska ta i mer så vattenballongen spricker

Men icke de.

Jag hade Bf igår. I samma stund som jag vill att bebis ska komma ut så vill jag ändå inte det när det är en del saker kvar på jobbet som måste vara inne senast fredag. Jobbar som redovisningskonsult och sista dag för moms är på tis och sista dag för deklarationer med uppskov på fredag.. :-/

Men de ska nog gå bra. Har inget hänt imorgon har jag ändå förhoppning att kunna jobba massor imorgon

När har du Bf?

Hoppas att du hinner bli färdig med dina arbetsuppgifter men samtidigt så hoppas jag att din bebis snart vill komma ut.

Jag har hamnat i något slags ångestladdat stadie där jag dels vill ha ut bebisen så fort som möjligt och dels har fått värsta ångesten inför förlossningen, känner inte alls för att gå igenom den smärtan. :-S

Jag har bf om två dagar, på tisdag.
  • Kia82

Det kommer med största sannolikhet att gå bra för oss alla och för mig som nu väntar femte så kan jag säga så mycket som att det blir enklare för varje barn just eftersom du får met erfarenhet efter varje förlossning du genomgår. Dock så blir förvärkarna (och eftervärkarna) värre för varje barn och själva förlossningen tar kortare tid.

Jag är denna gången mest rädd för att inte hinna in i tid, mina två sista var vi 59 min resp knappt 2,5 h inne på förlossningen innan jag födde och nu har vi längre dit omkring 45-50 min. Jag hoppas att det blir kort tid inne på förlossningen för att behöva ligga där för länge känns väldigt ångestladdat för mig.

• Kia82

Här blev vi lovade regn igår morse, det kom typ 20 droppar på kvällen. Idag hoppas vi på svalare väder.

Firade sonen igår så nu har jag ett moment mindre att ?oroa? mig för och allt får gärna dra igång nu. Igårkväll fick jag några rejält onda förvärkar och sen gick jag och spydde MASSOR, trodde ett tag att det var på g, men icke. Imorgon går mina stora på sommarlov så jag hoppas verkligen att kroppen snart kan återgå till en mer ?normal? size så att man orkar vara mamma och inte svullnar upp i ben och fötter så fort jag står upp.

Hoppas att ni får en fin start på veckan.

Bf-1 idag.

• Kia82
    wibblywobbly skrev 2018-06-11 10:50:44 följande:

2 dagar över tiden.. Hade egentligen tid för bedömning för igångsättning nu på Fredag, men efter tid hos min bm idag så bokades det in en tid imorgon istället.. Så nu håller jag tummarna att det går med igångsättning imorgon och jag slipper vänta längre.

Vet att 2 dagar över BF inte låter mycket men mått så otroligt dåligt senaste 2-3 veckorna att jag tappar ork för varje dag som går.

Hoppas att det går bra imorgon.

Jag har absolut ingen ork jag heller med minst fyra toalettbesök varenda natt den senaste månaden och så den här extrema halsbrännan som ingenting biter på längre.

Önskar att jag också visste exakt vilken dag man ska infinna sig på sjukhuset, är så stressande att inte veta NÄR det drar igång speciellt då 3 av mina 4 gånger startat på natten och det är hela fallerullan med att ringa och väcka barnvakter och sånt. Har en känsla av att det inte händer någonting förrän till helgen, bf imorgon.
  • Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-11 06:49:14 följande:

Vaknar som vanligt och känner mig ogravid.

Inte kissnödig, inga sparkar och kan nästan ligga i framstupa sidoläge

Då idag ska jag jobba utav bara tusan, få bort en massa måsten och stressmoment.

Skicka barnen till skolan och sedan till deras pappa för pappavecka.

Alltid motigt att inte få ha dom hos en

Men på onsdag blir det skolavslutning och min äldsta son ska dansa medan resten av klassen sjunger. Vem vill missa det?!

Så bebis kan få stanna i magen några dagar till, tack.

Bf -2

Men du ska ändå vara glad att du mår så pass bra.

Jobbigt med olika veckor men du får se det som en chans att ladda dina mammabatterier och bli en ännu bättre mamma när dom väl är hos dig igen.

Imorgon är det skolavslutning för mina äldsta här och jag har verkligen noll motivation till att ens orka gå dit så får sällskap av min mamma då jag måste ha mina två yngsta med också. Vaggar fram som en anka och är så trött på allt nu...
Svar på tråden Bf juni 2018