• Kia82

Bf juni 2018

Workingmom skrev 2018-06-18 16:54:03 följande:

Fasen Kia82, de måste vara vår tur snart!

När var du beräknad??

Jag har också en kokosnöt mellan benen idag, svårt att gå som tusan!

Men har överburenhetskontroll imorgon så det kanske sätter fart på bebisen

Var beräknad till den 12:e.

Huu, ja inte är det så trevligt för närvarande!

Hoppas att det snart är igång för dig.
  • Kia82

Gick och la mig innan 21 igår och somnade ganska så omgående, vaknade och gick på toaletten runt midnatt och vaknade därefter nu precis 5.30 och känner mig helt klarvaken. Såhär många timmars sömn har jag inte fått på flera månader tror jag? Försöker att se det som ett tecken på att det är förlossningsdags idag och att kroppen vilat upp sig ordentligt inför den. Bf+7 idag, trodde aldrig att denna dagen skulle komma.

• Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-19 04:48:02 följande:

Vaken sen kl 01, gav upp vid 02:30 och satte mig vid datorn och jobbade lite.

Svårt att somna då magen skriker av hunger, illamående eller något annat odefinierbart.

Ligger nu bara och väntar på att tiden ska gå så jag kan åka ner till en kund och jobba mer...

Överburenhetskontrollen idag kl 13 verkar inte skrämma fram någon bebis iaf..

Suck vad less jag är på denna väntan. Känns som att det aldrig ska bli någon bebis..

Jag åt bokstavligen som en häst igårkväll och nu 5.30 skriker min mage också efter mat igen.

Hoppas att det går bra på kontrollen idag, har aldrig varit på en överburenhetskontroll men man tycker ju att du borde få bli igångsatt nu.

Jag gick här igår och tittade på alla saker som vi ordnat med för bebis, all planering och jobb som ligger bakom bebisrummet och kände bara nähä, strunta i det då, det kommer aldrig att komma någon bebis som ska bo där. Allting känns så uppgivet nu.
  • Kia82
    Småstadstjej skrev 2018-06-19 06:31:01 följande:

Igår skämtade min man om att bebis kunde komma nu så slapp han jobba de sista dagarna innan hans semester.. Bf 28/6 men blev flyttad vid rul. Hade den 25:e från början och sen start känt att det var mer riktigt. Inatt strax innan 02 gick vattnet, har en tid för kontroll på förlossningen 11:30.. Stand up hjälper mig igenom värkarna som inte verkar bli tillräckliga för att ringa förlossningen igen. Mannen sover så gött så... Första barnet och känner redan en liten panik över att det ska bli värre..

Men wow grattis! Är det din första?

Med min första gick vattnet ett dygn innan hon föddes och värkarna började inte komma igång förrän 10-12 h efter vattenavgången så det kan ta lite tid.
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-19 07:28:38 följande:

Ååå så less jag är nu. Igår drog det igång ordentligt. Regelbundna värkar med ca 6 min emellan i flera timmar på kvällen. När det började göra riktigt ont i ryggen och ut i ljumskarna ringde jag förlossningen för att rådfråga och de ville att vi skulle komma eftersom vi har 90 min resväg. Ringde och väckte mamma som panikkom i morgonrock som barnvakt. Kommer till förlossning och får göra kurva. Regelbundna sammandragningar och allt ser ut att va igång... till hon känner på tappen och säger att den verkar va helt omogen. Det kan dra igång om 2 timmar eller om en vecka eller två säger hon... förbannade skitkropp känner jag bara!! De rekommenderade att vi sov på patienthotellet ifall det skulle dra igång under natten så det gjorde vi, vaknade nu och är bara öm i magen, inget annat... ååå så less :((((( bara att åka hem igen.

Men NÄÄ! Låter som så som jag hade häromdan men sen så bara la det av. Man blir ju så less.
  • Kia82
    Lindalängtar skrev 2018-06-19 07:49:23 följande:

Vattnet har gått nu på morgonen, inväntar sambon som är Påväg hem från jobb så ska vi åka in på kontroll, bebis högt o rörligt så därav kontroll direkt. :) äntligen händer något! Bf+12!

Wow, lycka till nu!
  • Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-19 11:37:47 följande:

Vilka här inne har gått över tiden?? :-/

JAG! +7 dagar idag.

Fick ett ryck och åkte och gjorde ett par ärenden och fyllde en kundvagn på Willys och nu har jag lite småvärkar (troligtvis förvärkar med min tur) så vi får väl se om det leder någonvart?
  • Kia82
    Elvipe skrev 2018-06-19 11:35:29 följande:

BF-7 här. Jag är så paranoid över bebis rörelser. Hur mycket rör sig era? Hade samma känsla för ca 2 veckor sedan, gjorde då en koll på förlossningen som var helt normal, bebis mådde bra och började "såklart" böka runt precis när jag kom dit. Känner samma nu att jag inte får så mkt spontana rörelser utan mer gensvar om jag buffar eller stör lite. Rörelserna varierar så mkt. Kan vara två superlivliga dagar o sen typ 3-4 med mycket mindre rörelser. Vet inte om jag bara är paranoid. Känns lite jobbigt att ringa igen när man redan gjort en koll. Ska till bm imorgon kl 13 på min förhoppningsvis sista koll innan bebis anländer.. Har inga sammandragningar eller nånting.

Min bebis rör sig också mindre men jag känner honom ändå flera gånget varje dag utspritt och så länge man gör det så är det ingen fara, det bekräftade min bm senast igår.
  • Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-19 16:13:45 följande:

Överburenhetskontrollen blev förlossning.

Lite vatten, halvdålig CTG (trött bebis) gjorde att jag fick bli kvar.

Nu har de tagit hinnorna och jag ligger och lyssnar på bebisens hjärtljud, finns det något mer stressande när ljuden blir långsammare?

Har sammandragningar som blir allt mer starka, rätt skönt att det äntligen är på G.

Blev bara en hel del roddande hemmakring och på jobbet..

Spännande detta!

Hoppas ni andra som gått över för komma igång med era förlossningar nu oxå, önskar er inget mer än smärta just nu!

Lycka till!

Tack du! Lycka till nu!
  • Kia82

Var inne en sväng på förlossningen denna morgon efter att ha haft 5 h med hyfsat regelbundna värkar inatt och tror ni inte att det stannar av helt så fort jag sätter foten innanför dörren!! Så nu är vi hemma igen och nästa gång det drar igång kommer jag säkert att vänta hemma alldeles för länge bara för det. Suck, orkar inte!

Svar på tråden Bf juni 2018