Inlägg från: Bubbel85 |Visa alla inlägg
  • Bubbel85

Bf juni 2018

Krocki1 skrev 2018-01-01 09:42:29 följande:

Gott nytt år allihopa!

Hur mår ni alla nu och vilken vecka är ni i?

Jag är i vecka 15, 14+2, mår rätt bra nu. Mår endast illa om det gått extremt långtid sedan jag ätit. Är ff lite trött på kvällarna. Brösten är väldigt spända endast på morgonen. Annars har jag inga symptom.

Längtar tills jag kan lyssna på hjärtat och kika på UL

Gott nytt år! Ja tänk, i år gäller det ;)

Jag är i V.16+6 och mår sen nån vecka tillbaka mycket bättre. Känner mig lite piggare, inget illamående eller andra krämpor. Vet inte om det är "spökveckor", eller om jag helt enkelt haft ledigt från jobbet och vilat, antagligen en kombo :)

Lyssnar på hjärtljuden med doppler hemma, så härligt att höra, är så nojig av mig efter flera missfall så den har varit guld värd.
  • Bubbel85
    Freya18 skrev 2018-01-17 12:56:58 följande:

Du får säkert en jätte bra barnmorska. Du kunde inte ha samma som du hade förra graviditeten eller är det hon som ska sluta?

Vad mysigt med sparkar! Jag längtar tills man känner riktiga puffar och kickar. :) Jag har börjat sova dåligt nu för hur jag än ligger så känns det obekvämt i magen och svanken. Jag har kudde eller filt mellan knäna, men svanken molar på ordentligt.. Det känns som att svanken blir intryckt hela tiden. Inatt blev det noll sömn, men lyckades sova 3 timmar nu på förmiddagen. :/

Som den ovan skrivit GRAVIDKUDDE! Jag har en bbhugme, svindyr men är min absolut bästa investering. Helt underbar och utvecklad av kiropraktorer. Sover som en dröm med den. Kostar mellan 1300-1500kr och jag lovar, det är värt det!
  • Bubbel85
    Workingmom skrev 2018-01-19 06:48:35 följande:

Hur ser denna gravidkudde ut? Har du bild? Jag syr ju en massa så kanske kan sy en egen tänkte jag

Googla bbhugme så får du massa bilder :) är några speciella minikulor i som inte prasslar som gör att den formar sig helt speciellt. Min mamma sydde en gravidkudde (en avlång korv helt enkelt) första graviditeten och det funkade också utmärkt, då hade hon sådana småkulor i som fanns i saccosäckar förr. Köpte i en pysselaffär tror jag! Det som är speciellt med bbhugme är att du kan dra i knopparna för att göra den hårdare eller lösare i stoppningen vilket jag störde mig på med den hemgjorda för den blev mindre pösig med tiden, det kan du säkert också sy till :)
  • Bubbel85
    Lojsj92 skrev 2018-01-22 18:21:55 följande:

Tänk att vi alla redan gått halva tiden nu/snart, iallafall är vi alla runtomkring där någonstans :) Helt fantastiskt! Hur mår ni nu? Är magarna stora? Känner ni av det lilla pyret där inne? :)

Det har gått så fort från typ vecka 14 och framåt tycker jag. Lugnat mig betydligt nu när jag känner bebisen flera gånger varje dag. Det är nästan så att jag kan lägga mig på magen i sängen så känner jag bebisen sprattla/sparka inom någon minut. Har moderkakan i bakvägg och känner så mycket mer nu än förra gången när den var i framvägg - väldigt skönt! Magen har kommit i rasande takt nu, gått upp 3,5kg och går in i vecka 21 i morgon, inget illamående längre men sover sämre på nätterna men funkar än så länge. Har ni några cravings nu? Har inga alls kvar, hade piggelin förra gången och gröna äpplen nu fram till vecka 14.
  • Bubbel85

Drömmer hemska mardrömmar att jag får missfall eller börjar blöda nästan varje natt, någon mer som har mardrömmar?

• Bubbel85

Hjälp.. Vad är nu detta? Ligger just nu på ett vilorum på jobbet. Från ingenstans blev jag någon halvtimme efter frukost jätteyr, illamående och nästan svimfärdig. Känns också lite grusigt/konstigt i ögonen men har ingen huvudvärk. Åt havregröt med hela korn, sylt, frukt, nötter, juice, vatten och kaffe till frukost så frukosten var ju bra så blodsockret borde inte dippa så tycker jag. Har lite lågt men ändå ok järnvärde, bra blodtryck och inga fel på urinprov (kollade det förra veckan). Bebisen har sparkat ovanligt mycket i natt och nu på förmiddagen. Någon som varit med om liknande? Är i v.22+1

• Bubbel85
    Krocki1 skrev 2018-02-08 21:12:03 följande:

Allt såg jättebra ut. Han mår bra där inne och växer precis som han ska.

Att jag fick blödningen berodde nog på att moderkakan och livmodern skavde i varandra så blev det en blåmärke som sen blödde ut.

Men nu har moderkakan flyttat på sig, mkt bra, då kan jag föda vaginalt.

Vad skönt att höra, har tänkt på dig idag!
  • Bubbel85
    kindofnothing skrev 2018-02-09 07:49:09 följande:

Skönt att allt såg bra ut Krocki1 :)

Ni som fått Trombyl (vi var väl några).. vilken styrka har ni fått? Jag har 160 mg.

Har också 75mg. I tablett per dag
  • Bubbel85
    SofieJ skrev 2018-02-21 20:21:55 följande:

Åh härligt att läsa era uppdateringar!

Jag mår fortfarande väldigt illa och är sängliggande. Hade dock tre bra dagar förra veckan som gav mig lite ny energi! Bebben han sparkar hejvilt dagarna igenom och det hjälper också till för att hålla humöret uppe.

Har också GBS och fick UVI häromveckan. Det resulterade i att jag började få en hel del sammandragningar och jag blev lite orolig, men så snart antibiotikan började verka så lugnade det ner sig.

I snart en månad har jag varit fri från min fjällros (pityriasis rosea) som hade kliat så ini helvete under ca 5v tid. Hade aldrig ens hört talas om det förut!

Någon annan som åkt på några konstiga åkommor under graviditeten?

Å men stackars dig vad jobbigt det låter, men härligt att bebisen sparkar på, kan tänka mig att det underlättar :) jag har haft foglossningskänningar och lite annat som oroat mig men peppar peppar så mår jag väldigt bra nu i vecka 25. Dock har jag gravidhjärna deluxe. Trodde allvarligt att det inte kunde va så illa som man hört andra gravida sagt innan jag själv hamnade där men alltså mitt huvud är bara mos! Har ett jobb där det alltid är massa bollar i luften samtidigt med massa projekt igång samtidigt. Och ja... jag kämpar med en boll om man säger så :D
  • Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-03-24 09:27:09 följande:

Här rörs det mycket och den lille har fått en dygnsrytm som börjar med ett riktigt sprattelpass kl 6 varje morgon. Sömnen blir för mig allt sämre, vaknar på nätterna och har svårt att somna om igen och halsbrännan blir värre och värre för varje natt så är numera storkonsument av Novalucol.

Ang halsbränna vill jag tipsa om omeprazol. Hamstrade Novalucol förra graviditeten och startade upp denna gång också, men min bm rekommenderade omeprazol som är hälsosammare än att äta en karta Novalucol per dag sa hon. Tar en tablett varje kväll och har inte känt av halsbrännan på flera månader (förutom en dag när jag hade glömt tabletten natten innan).
Svar på tråden Bf juni 2018