Inlägg från: Bubbel85 |Visa alla inlägg
  • Bubbel85

Bf juni 2018

Så snopet. Haft grymma förvärkar sedan i torsdags kväll, så pass att dottern har sovit hos mina föräldrar i helgen om vi skulle behöva iväg på natten (vilket vi varit säkra på). Inatt kl.04 vaknade jag med värsta värkarna hittills (mest grym mensvärk som strålade ut i ljumskar och rygg), tog 2 alvedon för har läst att är det förvärkar försvinner de av alvedon men är det riktiga värkar försvinner de inte. Gick och la mig igen och vaknade 09.30! Snacka sovmorgon... förvärkarna som bortblåsta och nu känner jag absolut ingenting. Blä.

Ang att förlossningen skulle va enklare andra gången tänker jag på vad en väninna sa till mig när jag sa till henne att det nog blir enklare nu med andra barnet... hon bara: ååå nej du har fått det om bakfoten. Det går snabbare, inte enklare. Det är snarare värre för kroppen hinner liksom inte med så smärtan är ofta värre... Men tack för den liksom!? :/ men men, vi fixar detta! Jag tänker att går det fortare så är det enklare på ett sätt. Jag är mest orolig för att jag inte ska hinna in så jag får epidural vilket jag verkligen vill. Men första förlossningen tog 6 timmar totalt och då var vi på plats på förlossningen när värkarna startade pga att vattnet gick så vi var inne på kontroll för det. Nu har vi 75min bilväg till förlossningen + tid att få hit barnvakt osv. De säger ju att det inte är ovanligt att förlossningenstiden halveras från första till andra barnet och då blir det tajt att hinna in... men ja vad ska vi göra? Vi får ta en dag i taget... och andas... och tänka igenom vad f@n vi gett oss in på! :)

• Bubbel85
    Moorii skrev 2018-06-10 21:06:16 följande:

Vi har nog alla våra rädslor inför förlossningen. Jag vill inte bli igångsatt igen, men det känns som att risken är rätt stor.. Jag har ändå sagt att jag inte vill vara med i lotteriet för att se ifall det startar av sig själv, men idag har jag börjat tänka om. Är jag helt omogen efter en vecka över tiden så lär inte mycket hända på ytterligare en vecka.. Känns otroligt jobbigt att bara tänka tanken att gå över så mycket igen, så jag funderar på att vara med ändå, även om det kan bli igångsättning på 42+0 trots det.

Var det inte vattenavång du hade moorii? Brukar de inte då sätta igång efter 48h isf? Eller är jag helt ute och cyklar och det var någon annan här inne som misstänkte det för några dagar sedan?
  • Bubbel85
    Moorii skrev 2018-06-10 21:06:16 följande:

Vi har nog alla våra rädslor inför förlossningen. Jag vill inte bli igångsatt igen, men det känns som att risken är rätt stor.. Jag har ändå sagt att jag inte vill vara med i lotteriet för att se ifall det startar av sig själv, men idag har jag börjat tänka om. Är jag helt omogen efter en vecka över tiden så lär inte mycket hända på ytterligare en vecka.. Känns otroligt jobbigt att bara tänka tanken att gå över så mycket igen, så jag funderar på att vara med ändå, även om det kan bli igångsättning på 42+0 trots det.

Sorry, såg nu att det vara Beme :)
  • Bubbel85
    Moorii skrev 2018-06-11 04:55:31 följande:

Happ, så ligger man ute i vardagsrummet i soffan med fläkten på eftersom det var så varmt i sovrummet så jag var alldeles blöt av svett. Mannen tycker det blir för kallt med öppet fönster och kan inte sova då det är ljud (fläkt). Suck. Det ska åtminstone bli svalare i veckan, så något att se fram emot..

Jepp, ligger också på soffan sedan 02.30 och kollat Netflix. Blir en spännande dag när en pigg 4-åring vaknar om några timmar och man själv sovit någon timme max inatt :/ längtar till svalare väder!
  • Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-06-11 12:14:18 följande:

Någon annan som mår mycket illa nu på slutet? Jag har mått illa i åtminstone en veckas tid nu varenda dag och jag minns inte alls att jag gjort det innan tidigare förlossningar??

Jag mår såå illa, har gjort det i fem dagar ungefär. Nu såpass att jag har svårt att få ner mat, får tvinga i mig. Jag spyr inte som du gör men mår konstant illa. Hoppas det är ett tecken men börjar tappa hoppet av alla symtom :( var jättedålig i magen i helgen men det har slutat :(
  • Bubbel85

Idag har jag BF. Har i flera månader haft en känsla att bebisen är stor och oron har bara växt med tiden och har därför varit så rädd att gå över tiden. Varje ultraljud jag gjort har visat att bebisen är större, nu sist hela 6 dagar större i v.36. Livrädd att bebisen ska väga 5000g och att storleken ska äventyra säkerheten på förlossningen. Hade en vän vars bebis fastnade så kanske därför jag är extra orolig. Idag ska jag därför få ett TUL och samtal med läkare efteråt vilket känns underbart. Jag är så sjukt nojig av mig nu, oroar jag mig inte för stort barn så är det oro för lite fostervatten, dåligt fungerande moderkaka, dåligt flöde i navelsträngen, lite fosterrörelser, mycket fosterrörelser... ja men ni hör ju, nåt är ju allvarligt fel på mig. Men ska bli så skönt att få kolla upp allt nu, och skulle barnet visa sig vara lite större än normalt så kan jag mentalt förbereda mig på det iaf, är det mycket större hoppas jag på igångsättning innan bf+14. Ni som har barn innan, någon som fött en stor bebis och hur gick det isf? Min dotter vägde 4000kg men föddes 3 dagar innan bf, vågar inte tänka vad hon skulle vägt på bf+14.

• Bubbel85

Nu har jag varit på TUL för att kolla storleken på bebis och den var bara 7% större, alltså uppskattades till att nu i v.40+0 väga mellan 3,6-3,7kg. Sååå skönt. Nu kan det ju diffa en del men ändå, den väger antagligen inte 5kg iaf :) vid första graviditeten ville inte moderkakan släppa först utan sköterskorna fick ligga över mig och trycka för att den skulle komma, vilket resulterade i att jag fick en kraftig blodförlust på härliga 3,2liter blod och minns inte så mycket efter det... idag berättade läkaren därför att vid minsta indikation på att den sitter hårt så blir jag inrullad på operation direkt. Frågade då om det är ett snitt och läkaren sa: ?å nej, vi för bara in en arm vaginalt och plockar ut moderkakan med handen?. Min och sambons blick efter den kommentaren!!! AJJJJJJ.

• Bubbel85
    Lojsj92 skrev 2018-06-14 05:35:58 följande:

I tisdags kväll kom den en liten prinsessa till oss efter en lite jobbig förlossning med pannbjudning. 3555 gram och 50 cm lång flicka, helt perfekt. ?? nu njuter vi på BB och ammar för fullt! Men oj vad lite sömn det blir speciellt nu andra dygnet när lillan vill äta/suga mer på bröstet. Tur man har någon slags onaturlig energi :)

Grattis till dottern! Så härligt :)
  • Bubbel85

Ok, mest snopna situationen hittills. Igår badade jag och tyckte att det kändes obekvämt ner mot svanskotan, som ett tryck nedåt jag inte känt innan. Samtidigt upptäcker jag små slemmiga trådar som flyter i vattnet och upptäcker att det är en del av slemproppen (har inte gått alls innan för mig). Glad i hågen känner jag efter tappen och märker att det iaf hänt en hel del de sista dagarna. Börjar såklart känna efter minsta värk och tycker mig känna mensvärk och får känslan att INATT HÄNER DET. Går och lägger mig och vaknar kl.03 av att sängen är klassblöt, jag badar i vätska!!! Skyndar mig upp och på toa och märker att mina trosor är klassvåta, överallt utom i grenen?!?! Går tillbaka till sängen och upptäcker att vår dotter som ligger mellan oss kissat ner hela sängen.. jahapp.

Svar på tråden Bf juni 2018