Inlägg från: Bubbel85 |Visa alla inlägg
  • Bubbel85

Bf juni 2018

Freya18 skrev 2018-05-09 22:14:02 följande:

Hur gick det hos barnmorskan? Kunde hon känna hur bebisen ligger?

Ja hon var 90% säker att huvudet låg ner nu, men bebisen ligger väldigt högt och huvudet väldigt rörligt så än finns tydligen plats att snurra om den skulle vilja, men jag hoppas den sjunker ner snart. Hade bara ökat magmåttet en cm från 32 till 33 cm på två veckor vilket kändes lite konstigt för jag tycker jag växt massor. Har fått lågt blodtryck vilket jag inte märker av men det låg nu på 95/55. Hjärtljuden låg mellan 128-136 precis som de brukar.
  • Bubbel85

Herregud nu vet jag inte vad som sker! Sedan 4h tillbaka ilar det som tusan i blygdbenet. Det har det gjort förr lite då och då pga foglossning men nu är det helt sjukt. Sitter i soffan och andas andas andas. Bebisen rör sig betydligt mer än vanligt så det känns som det är bebisen som orsakar det. Bebisen låg enligt BM väldigt högt upp i onsdags så funderar på om den håller på och fixerar sig och därför det gör så ont och ilar så otroligt mycket, det spelar ingen roll om jag ligger, sitter eller står det gör lika ont. Kan det vara att den fixerar sig eller har ni någon annan förklaring?

• Bubbel85
    Moorii skrev 2018-05-11 20:50:06 följande:

Vågar inte säga att bebis fixerar sig, för så kände jag när jag väntade sonen och han var aldrig helt fixerad, ruckbar fram till förlossningen. Den kanske har tagit sig längre ner iallafall?

Jag har haft en rätt tuff dag. Ondare i bäckenet idag, ensam med sonen. Vi bor tre trappor upp utan hiss och jag har lärt sonen klättra upp själv med mig precis bakom, och det går jättebra - men ibland vägrar han och vill bli buren, som idag. Hade tung matkasse och en stortjutande son, slutade med att jag fick lämna maten i trappen för att få upp honom, vi blev båda väldigt upprivna. Det här funkar ju inte längre :( Vill inte bli sjukskriven från jobbet, men det börjar bli för tufft att både jobba och ta hand om sonen. Min man jobbar oftast till 19, så får därför ofta ta hand om honom själv. Vecka 35 på måndag, vet inte hur jag ska göra. Vill inte gå hemma, men vill inte bryta ihop och inte ha ork kvar till sonen heller, som idag.

Kände du så nära inpå förlossningen eller innan? Är i v.36 nu. Har iofs varit vårmarknad här hemma idag så har stått och gått konstant hela dagen, kanske kroppen som säger ifrån nu pga det. Jag gjorde min sista arbetsdag för en vecka sedan och är så otroligt glad för att få lite tid med dottern nu innan samt tid att bara få vara. Mår så otroligt mycket bättre nu när jag har möjligheten att anpassa allt efter hur jag mår för dagen. Är sjukskriven i två veckor nu innan jag går på mammaledigheten pga foglossning, anemi och sömnsvårigheter. Hade inte tänkt bli sjukskriven utan tänkte vita ihop men då undrade läkaren vem jag försökte imponera på, för hon blev minsann inte imponerad sa hon. Tacksam för att läkaren fick mig på andra tankar. Var rädd om dig!
  • Bubbel85
    Moorii skrev 2018-05-12 09:19:01 följande:

Det var nog ett par veckor innan. Speciellt då jag gick kändes jag ilningar.

Förstår det! Vill också känna lite lugn innan nästa kommer, tror inte jag orkar ha det så här ända till vecka 39. Det är dumt att bita ihop, som du säger. Får ringa bm på måndag och be om en läkartid.

Ja gör det!
  • Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-05-13 14:07:06 följande:

Här är en till som har massor med förvärkar och igårkväll hade jag som ihållande magknip typ och jag var uppe och spydde ett par gånger. Förberedelserna inför förlossningen blir verkligen tuffare och tuffare efter några barn vilket är konstigt egentligen eftersom kroppen redan vet hur den ska göra när den redan genomgått födslar? Vecka 37 om två dagar.

Men oj så illa att du spyr? Jag har väldigt mycket förvärkar (känns som stark mensvärk så tror det är förvärkar iaf) samt mycket ilningar som kommer på kvällen och fortsätter under natten, väldigt väldigt jobbigt. Hade inte alls såhär med första. Känner inte av några sammandragningar dock utan har bara stark molande mensvärk och ilningar.
  • Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-05-14 09:00:42 följande:

Vilken helvetesnatt jag haft inatt. Jag gick och la mig men kände nästan direkt att det här kommer inte att fungera då maginnehållet steg upp i halsen vilket gjorde att jag låg och svalde hela tiden. Jag hann inte mer än in på toaletten innan jag hulkade och kaskadspydde i toaletten. Denna proceduren upprepades sedan ytterliggare tre gånger och det slutade med att jag hämtade en hink som jag hade bredvid sängen. Somnade halvsittandes i sängen ett flertalet gånger och vaknade av att det gång på gång steg upp vätska och slem i matstrupen som jag var tvungen att spy upp. Förutom detta så var det de vanliga toalettbesöken också så sömnen har blivit minimal inatt, det var inte förrän klockan var strax efter 4 som jag helt färdig lyckades att somna och vaknade av när mannen gick till jobbet 6.40. Usch, vilken pärs, vill att det här bara ska vara över nu.

Men är det inte en släng av kräksjuka du fått då kanske eller är det vanligt att man kräks som höggravid? Stackars dig!
  • Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-05-15 08:54:15 följande:

Hoppas att det går bra för er idag Moorii och Utvandraren2.

Min man skällde lite på mig igår faktiskt, han tycker att jag ska ta det lugnt och passa på att vila och dessutom har han ett par projekt på jobbet som han måste bli färdig med innan bebisen kommer så han ser inte gärna att han kommer tidigare. Detta är då lättare sagt än gjort för mig som i princip varit fast på hemmaplan i ett par veckor då sonen då åkte på vattkoppor och nu har precis dottern också fått det så jag passar på med mina ?projekt? när det vilas. Idag har jag dock inga större åtaganden än att tvätta lite och ligga i solstolen (samt ta hand om två barn varav en med vattkoppor ).

Haha inga större åtanganden förutom att ta hand om två barn varav en med vattkoppor, respect! :)

ska bli spännande att se om dessa förvärkar kommer vara ända till BF eller om det kommer lite tidigare för någon av oss som känner av redan. Min sambo ska utomlands nästa vecka i 4 dygn, då är jag i v.37+1 när han åker. Vi har varit 100% trygga i att så tidigt kommer inte bebisen ändå, men nu börjar jag bli skitnervös rent ut sagt pga förvärkarna. Vilken mardröm att ha sambon hundratals mil bort, samtidigt känns det dumt att han ska ställa in för troligen kommer det inte hända nåt.
  • Bubbel85
    evve88 skrev 2018-05-15 09:28:34 följande:

Åh Gud förstår att du är nervös!! Klart man vill ha mannen där om de händer nått. Vad säger han om det? Äe det första barnet?

Nej det är andra barnet och första kom precis på bf så därför har vi varit så lugna. Han ställer såklart in om det skulle bli värre så vi får se under veckan hur jag mår, men jag unnar honom den här resan också så vill liksom inte att han ska ställa in i onödan om det inte händer något, men man kan ju inte veta :( halvtaskigt läge liksom :)
  • Bubbel85
    Moorii skrev 2018-05-15 11:07:27 följande:

75 % blev det istället, läkaren var inte nöjd över 50 %, han tyckte det lät mycket och ville sjukskriva mig 100 %. Så fick bli ett mellanting, men tror det blir bra.

Se där så bra och vilken klok läkare. Tänker mkt på när läkaren frågade mig vem jag försökte imponera på när jag skulle bita ihop och jobba. Vilket jäkla duktig-flicka-påhitt som ingen vinner på! Se till att vila och ta hand om dig nu!
  • Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-05-19 05:39:57 följande:

Hur har ni det med sömnen?

Jag la mig 22.30 igår, vaknade och var på toaletten kl 00.30 02.00 och 04.00. Sedan kl 04.00, alltså i 1,5 h har jag legat klarvaken. Jag blir tokig, t.o.m bebis sover!! Mår illa som bara den och igår fick jag ett tryck i magen som jag inte haft tidigare så kroppen börjar att förbereda sig allt mer.

Sover också riktigt riktigt dåligt men brukar dock endast ha en vakenperiod på natten, är ofta vaken mellan 03.00 och iaf 05.00, ofta somnar jag inte om alls. Hade aldrig klarat av att arbeta heltid nu när sömnen är som den är också, skulle egentligen gått på mammaledighet först på tisdag. Har jättemycket mensvärk varje dag och större delen av dagen, men inte tryck, illamående osv som du har. Skulle förvåna mig om du går tiden ut :)
Svar på tråden Bf juni 2018