Inlägg från: Bubbel85 |Visa alla inlägg
  • Bubbel85

Bf juni 2018

Moorii skrev 2018-03-31 20:40:40 följande:

Är det någon annan som har moderkakan i bakvägg? Med sonen hade jag den i framvägg och kände därför inte sparkar särskilt tydligt. Denna gång har jag den i bakvägg och ärligt talat är det lite läskigt. Idag kände både jag och mannen lillans fot, så konstig känsla! Det är så naturligt, men det är ändå hur coolt som helst det här med att vara gravid :D

Har också i bakvägg denna gång och förra gången i framvägg. Det är verkligen som natt och dag! Det är så mycket aktivitet hela tiden, blir väckt på natten flera gånger. Känner tydligt (tror jag iaf) att huvudet är snett nedåt, rumpan upp till vänster och fötterna på höger sida. Konstigt känsla verkligen :) även om man kan småklaga lite att det alltid är så mycket aktivitet är det såklart jättehärligt och lugnande. Hur kände ni foten? Jag känner mest skillnad vad som är fotsparkar, när bebisen sträcker sig och liksom bändar ut sig osv.
  • Bubbel85

MaTik: Bf: 29/5, inga barn sedan tidigare

beme: Bf 2/6, inga barn sedan tidigare

Bubbel85: Bf 12/6, 1 barn

Kia82: Bf 12/6, 4 barn

Sjuttiosjuan: Bf 13/6 inga barn sedan tidigare

Moorii: Bf 24/6, 1 barn plus en bonusson

• Bubbel85
    Sjuttiosjuan skrev 2018-04-18 13:12:49 följande:

Oj, vad ni är väl förberedda:) Vi har bara beställt vagn och babyskydd. Kanske dags att lägga på ett kol innan man inte orkar längre:)

Har inte heller gjort någonting än mer än att ha beställt vagn. Jobbar heltid och är helt slut, lägger mig i soffan när jag kommer hem vid 17 och ligger där till kl.22 när jag går och lägger mig. Vet inte om det är foglossning jag fått eller nåt annat. Det känns typ som jag har uvi fast i livmodertappen, haha vet inte hur annars jag ska förklara. Nästan rädd att nåt ska ploppa ut när jag går, känns också som jag ska kissa på mig när jag går samt att det bränner och svider över blygdbenet och livmodertappen. Har tagit prov för uvi och mätt livmodertappen och allt ser bra ut så därför borde det vara någon form av foglossning tror jag. Känslan att det bränner/svider/kissnödig sitter i konstant och sen kommer det plötsliga skär emellanåt som gör förbaskat ont. Ska till läkaren imorgon. Nån som känner igen sig?
  • Bubbel85
    Utvandraren2 skrev 2018-04-20 16:43:46 följande:

Hade som ett ägg i storlek under revbenen som bulade ut något enormt på jobbet nyss. Min kollega trebarnsmorsan sa att så bra, då ligger hon precis som hon ska! Med huvudet nedåt och det jag känner är hälen! Tryckte lite på magen nu, och det känns som det stämmer! Så bra! Hon kan ju såklart ändra sig innan bf, men kul att veta. Jag har ju noll koll!

Å Gud så spännande :) jag ska in på ul i v.36 för min låg med rumpan ner. Känns som det är full rulle i magen så tror den snurrar runt fortfarande men har som dig noll koll :)
  • Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-04-26 16:03:45 följande:

Jag var också hos bm idag och är i exakt samma vecka som dig 33+2. Mitt Sf-mått låg på 33 cm idag så en centimeters ökning de två senaste veckorna.

Mitt var 29,5cm för 2 veckor sedan så har ökat 2,5cm på bara 2 veckor, så olika det kan va! Vikten har dock stannat av nu vilket känns bra ändå, att magen och bebisen växer men inte det andra (peppar peppar, hehe). Har bara gått upp 0,5kg sista månaden så ligger på +10kg nu. Var samma med första barnet att jag ökade i vikt snabbt och så stannade det av... men mycket kan hända de sista veckorna såklart, just nu äter jag choklad framför tvn så vi får väl se :)
  • Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-04-26 16:03:45 följande:

Jag var också hos bm idag och är i exakt samma vecka som dig 33+2. Mitt Sf-mått låg på 33 cm idag så en centimeters ökning de två senaste veckorna.

Har din bebis förresten lagt sig till rätta? Min låg med rumpan ned för 1,5vecka sedan men nu trodde BM att den låg med huvudet ner men var rörligt och inte speciellt långt ner. Har moderkakan i bakvägg och det är såå mkt aktivitet, känns som det är kullerbyttor varje kväll.
  • Bubbel85

Har precis gjort sista dagen på jobbet. Är sjukskriven två veckor nu innan jag går på mammaledighet. Varit inne och fått järnspruta då jag var helt tom på alla värden gällande järn så nu äntligen börjar livet komma tillbaka sakta men säkert :) foglossningen och trycket nedåt har blivit lättare också men känns så skönt att få några veckor nu att vila på, de sista 4 veckorna har verkligen varit en pina på jobbet, mest vandrat runt som en yr och suddig höna. Hur mår ni andra?

• Bubbel85
    MaTik skrev 2018-05-07 15:36:16 följande:

Mitt sf-mått har knappt ökat på senaste tiden, så nu skickar bm mig på tul i eftermiddag. Är lite orolig för att det ska vara något fel, även om jag känner bebisens rörelser och hjärtljuden lät fina. Någon som varit på tul och kan lugna mig?

Hur gick det MaTik?
  • Bubbel85
    Freya18 skrev 2018-05-09 10:10:48 följande:

Var till barnmorskan i torsdags (då i vecka 32+2) och mätte bebisens hjärtljud till 140. SF-mått 29 cm. Blodtryck 135/80.

Sen hade jag funderingar på om bebisen låg fortfarande med huvudet nedåt och hon kände långt ner i bäckenet, men hua vad ont det gjorde! Super obehagligt och hon sa att det kan kännas lite grann, men det gjorde jättont på mig! Hon hann inte känna ordentligt för jag sa stopp, men hon tror att ryggen är till vänster och huvudet är nedåt och ruckbart.

Jobbigt att det gör ont när hon känner. Jag har kanske tur för på mig känns det bara väldigt obehagligt och kittlas så är nog väldigt olika, säkert beroende på hur livmodern ser ut och ligger eller nåt. Ska till BM senare idag, är i 35+1 och hoppas den har lagt sig med rumpan ner nu, har legat i säte :/ ska också på ul och ev vändningsförsök till veckan så vi får se, en dag i taget.
Svar på tråden Bf juni 2018