• Kia82

Bf juni 2018

Vaknade kl 5, bf+5 idag och känner mig väldigt uppgiven men samtidigt fast besluten att inte sitta hemma och lipa idag utan göra NÅGOT, vad som helst! Jag har trots de nattliga rännandet på toaletten sovit riktigt bra däremellan så känner mig utvilad och att somna om nu går ju rakt inte. Bm-besöket som jag absolut inte ville gå på närmar sig med stormsteg, kl 9 imorgon. Skit också! I övrigt perfekt väder att föda barn i svalt och regn och det skulle hålla i sig några dagar. Lite småont i magen är allt jag känner och färdknäppen igår var ju mest bara otrevlig och är inget jag vill göra om. Jaja, han kommer väl någon gång, tycker att magen känns gigantisk idag och tanken på att han bara ligger där inne och fettar på sig nu gör mig lite småsur, minikläderna kommer ju inte hinna att användas.

Lycka till ni andra!

• Kia82

Sitter och klockar värkar, har senaste timmen haft omkring 7 min emellan och dom varar i lite drygt en minut men gör inte särskilt ont än.

• Kia82

Och efter några timmar avtog mitt IGEN, jag tror att min kropp har glömt hur man gör!!? Bm-besök kl 9. Kan inte vattnet bara börja att forsa nu!!

• Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-18 06:55:21 följande:

Du och jag Kia.. det verkar som vi fött för många barn så kroppen bara retas med oss!

Roligt att bebisarna börjar droppa ner nu. Idag har jag 9 dagar över tiden och nu kom det även lite regn i vårt torra Norrland!

Idag kommer även mina pojkar hem från sin pappa, så allt blir lite krångligare/mer spännande om det bär av till BB.

På onsdag ska BM ringa för att boka in mig på överburenhetskontroll.

Men om allt ser bra ut får den gärna stanna där till nästa vecka.

Även om jag är sjukt less på detta nu.

Nåväl, off to work!

Grattis alla nyblivna mammor! Nu väntar nästa spännande resa!

Ja, jag har aldrig varit med om något liknande, vad får kroppen ut av att luras!?

En positiv sak är ju åtminstone att igår kände jag mig helt förstoppad men nu rasslade det till ordentligt. Tänk att man kan bli så glad för en sådan sak. Sovit typ 3-4 h inatt och har huvudvärk som hållit i sig från inatt. Buhu...

Sjukt less är bara förnamnet, trodde att vi skulle ha våran lillebror hos oss nu! Kom igen, nu är det vår tur!!

Ja, grattis till alla er andra!
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-06-18 10:21:18 följande:

Här blir det igångsättning idag. Är så taggad men så sjukligt nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Känns helt sjukt att hon snart är här! <3

Åhh, så nära nu. Lycka till, snart är hon här!
  • Kia82
    FairyL skrev 2018-06-17 21:28:23 följande:

Jag åkte in för en koll pga två mindre blödningar imorse och några timmar senare blev det akut snitt, och jag har blivit mamma!!! Pojken är lite liten och har lågt blodsocker så vi får vara på BB och får lite extra behandlingar.

Där ser man så kvickt det kan hända! Stort grattis!
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-06-18 10:41:49 följande:

Tror din lilla är här snart med!!! <3

Hoppas verkligen det. Jag har varit hos bm nu på morgonen och allting är bra med både mig och bebben så nu väntar vi bara...
  • Kia82
    Emmy85x3 skrev 2018-06-18 11:16:15 följande:

Igår kom hon En dag före beräknat. Vi mår bra och förlossningen kan jag inte klaga på... Bor på patienthotell nu och ska göra några dagar i våran egen bebisbubbla <3

Tack för allt stöd man har fått här inne och lycka till när det är dags för er, fina starka kvinnor <3

Grattis, skönt att allt gick bra!
  • Kia82
    EJL skrev 2018-06-18 14:31:59 följande:

Hade tid för hinnsvepning idag. Tydligen är jag öppen 4 cm, så hon kunde göra en ordentlig hinnsvepning. Har haft ont, dock oregelbundet. Därtill en mindre blödning. Hoppas den gör susen!

Grattis Emmy85x3!

Härligt, hoppas att det får fart på det.

Här står det stilla känns det som, är så deppig. Har inga förhoppningar längre om att det blir någon bebis innan midsommar. Visst, jag har ont i ljumskarna och det känns som en kokosnöt mellan benen och jag går som en cowboy men för tusan, han borde redan ha kommit vid det här laget.
Svar på tråden Bf juni 2018