• Kia82

Bf juni 2018

Workingmom skrev 2018-06-20 10:21:32 följande:

Hinnorna togs, men det behövdes värkstimulerande dropp. Det gick fort på slutet. När väl droppet drog igång var han ute på 3,5 timme.

Trots överburenhet väger han vara 2970 så vi är kvar för observation

Stort grattis till sonen! Hoppas att ni snart får komma hem.
  • Kia82
    Orolig över barn skrev 2018-06-20 13:41:06 följande:

Så hade jag med andra barnet. Var inne på förlossningen 6 gånger i onödan från veckan 33. En gång t.o.m inlagd till dagen efter. Starka och regelbundna värkar som stannade av.

Till slut blev jag igångsatt på BF efter att återigen blev inlagd på förlossningen men värkarna försvann efter några timmar. Jag orkade verkligen inte mer psykiskt. (Får lägga till att jag var öppen 4 cm från v. 35)

Så tråkigt när kroppen ska spela en hemska spratt på det här viset, man hinner att bli så taggad för att sen bli så djupt besviken. Är på bf+8 idag och jag fattar absolut ingenting, såhär har det inte varit med de andra barnen!? Jag var helt övertygad om att han skulle vara ute flera dagar innan midsommar och nu så är vi där i övermorgon!!
  • Kia82
    kindofnothing skrev 2018-06-20 17:31:23 följande:

Grattis! Vad härligt att äntligen ha honom på utsidan :)

Har en extremt jobbig dag idag. Haft "mensvärk" inatt, sen spred det sig fram så jag trodde det var på G Men slutade med Alvedon o vetekudde. Känner mig nedstämd och såå less på foglossningen som gör att jag inte kan gå. Lägg på "mensvärk", huvudvärk, bf +4, 2-åring man inte räcker till för och hemorrojder. Grät just ut lite mot mannens axel, idag är det tungt!!

Usch ja, det är fruktansvärt jobbigt idag, ska gå och lägga mig så fort mina små är nattade. Jag vill bara att tiden ska gå så att det sätter igång på riktigt någon gång, kan inte fatta att vi är på bf+9 (!!) imorgon, vilket är rekord för mina graviditeter. Jag har också huvudvärk titt som tätt, så jobbigt.
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-20 19:43:59 följande:

Bf+9 idag. Var till bm i idag och skulle göra hinnsvepning... men tappen låg så högt upp så hon nådde inte in ordentligt utan retade bara tappen lite. Tappen var 1cm och jag var inte öppen mer än att hon fick in fingerblomman (eller vad hon sa). Tappen var dock väldigt mjuk och mogen sa hon och jag fick en blödning direkt efteråt. Hon menade att det inte borde blöda då hon varit så försiktig utan hon trodde att kroppen nog redan var igång eftersom det blödde så lätt och att förlossningen var nära, hon gissade 1-2 dagar. Jag hoppas såå att hon har rätt men tvivlar starkt, känner inget nu men har fortfarande lite blodblandade flytningar även om det blir mer och mer brunt. Fick tid på tisdag v.42+0 kl.09 för igångsättning om det inte kommit igång innan. Ställer in mig på det nu. Less...

Jag har också tid hos bm på tisdag fast kl 10 för planering av igångsättning. Jag kan inte fatta att jag är på +9 imorgon, det fanns liksom inte på världskartan att jag skulle gå över såhär länge! Min tapp hade ändrat sig, låg ganska lågt men var lite bakåt och öppen för två fingrar. Tappen var vääldigt kort dock. Vi kan vara ledsna ihop, känns som om jag skiter lite i vilket nu, stanna där inne med dig då om det inte passar att komma ut men sluta att lura mig/oss hela tiden!
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-06-21 02:58:16 följande:

Ligger vaken och snosar på bebis huvud på bb avdelningen och skickar massa styrka till er som såååå snart är i mål!! Kämpa!! <3

Åhh så underbart, njut bara njut!
  • Kia82
    Lindalängtar skrev 2018-06-21 06:07:48 följande:

Efter 40 timmar på förlossningen har vi nu fått vår prins genom kejsarsnitt :) en jobbig men fantastisk upplevelse! Bf+ 14 hann det bli o han är stor därefter, 4530g o 57cm :) nu blir det snart välbehövlig vila :)

Stort grattis till pojken, hoppas att ni mår fint!
  • Kia82

Jo, jag vet att det kan vända kvickt men att vakna 5.30 idag och känna nada var inte det minsta roligt. Däremot har jag bara varit uppe en gång inatt och sovit sammanlagt 7 h så jag känner mig ordentligt utvilad fast tråkigt nog har jag åkt på en ordentlig förkylning så bara för det så bestämmer väl sig bebis att stanna ytterliggare några dagar så att jag hinner ?tillfriskna?. Och imorgon är det midsommar, hade föreställt mig att ha bebis utanför magen vid det laget. Fy för vad drygt detta är!

• Kia82
    EJL skrev 2018-06-21 07:10:54 följande:

Kl 23 kom värkarna som från klar himmel. 03:50 föddes vår andra son. Vad hände?! Allt gick fantastiskt. Nu håller jag tummarna för er andra, lite extra för er som gått över ett gäng dagar som jag gjorde- snart är det ni!

Wow, stort grattis, så skönt att det gick fort och bra!
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-21 08:44:00 följande:

Ni som inte fått era bebisar ännu, när har ni bf? Vilka av oss är kvar? Nu när det börjat komma bebisar på löpande band har jag tappat kollen :)

Jag är idag på bf+9

Ja, det är du och jag som är lika långt gångna, +9.
  • Kia82

Rosa slem kom det lite av här nu (igen) och lite molande mage, hoppas att det är ett tecken på att det drar igång under dagen. Greppar efter halmstrån här....

Svar på tråden Bf juni 2018