Bf juni 2018
Diarré och mer slem...
Diarré och mer slem...
Åh, hoppas verkligen att det är på gång Kia82, håller tummarna!
Hur går det Kia? Unnar dig verkligen att det ska starta nu!
Kämpa på alla som väntar på era bebisar! Vår prins kom lite oväntat den 20/6 på bf-5. Hade knappt några känningar innan 18/6 men då satte det igång med oregelbundna värkar och efter 36 h var han äntligen ute. Nu hänger vi på BB och ammar så mycket vi kan ????
Ni som fått era bäbisar ska det kännas så som att man går med en stor melon mellan benen dagarna före förlossningen?
För mig känns det inte alls så, rör mig fortfarande ganska obegränsad o börjar bli desperat. Eller måste det inte kännas så?
Var hos Bm idag, huvudet är rörligt och bebisen ligger högt upp :( jag blir så less. Funderar på att ta husvagnen och åka iväg på lite utflykter men min man vägrar för tänk om förlossningen startar... men för mig känns det inte så .
Jag känner mig faktiskt mindre gravid än för en månad sedan.
och vi har ju inte planerat något för midsommar heller för vi räknade med att vi ska ha en liten bäbis.. känns som att sommaren bara går förbi och jag sitter här och väntar... känner mig verkligen inlåst.
Förlåt nu är jag besvärlig när jag bara klagar. Måste bara skriva av mig och lätta på känslorna lite :(
Befinner mig troligtvis i en märklig latensfas som började med rejäla sammandragningar och molvärk samt ont i ryggslutet vid 21-tiden igår. Har haft molande och som hugg i underlivet och jag känner att jag är alldeles mjuk inne i slidan, tappen är alldeles sladdrig och tappen var vänd rejält framåt tidigare och fick in två fingrar men nu har den vänt dig lite bakåt känns det som. Har även haft väldigt vattniga flytningar hela dagen och nu är dom ljusrosa precis som slemmet jag hade i morse. Jag har inga värkar, hade några tidigare under natten men inget som gick att klocka. Jag fattar helt ärligt ingenting? Mannen tyckte att jag skulle ringa in till förlossningen och prata med dom men eftersom jag inte har några värkar för närvarande utan bara molvärk och ett nästintill konstant stenhårt bowlingklot till mage samt de här flytningarna så tror jag inte att dom kommer att säga någonting annat än att det är latensfasen och att jag ska avvakta. Jag har redan blivit hemskickad en gång därifrån pga uteblivna värkar och vill helst slippa att det upprepas. Har åtminstone tagit på mig en binda för att se så att det inte är fostervatten som sipprar. Jag förstår som sagt ingenting? Var uppe och spydde en gång tidigare också. Tänkte avvakta lite, försöka sova och se hur det utvecklar sig men någonting är helt klart i görningen och om inget annat händer så ringer jag in om några timmar. Så märkligt?
Hoppas du får träffa din bäbis idag! Håller tummarna !
Här blev det bebis inatt! :)
Igår på midsommar kom äntligen våran lille kille. Efter vattenavgången kl 03.20 natten till fredag var det väldigt lugnt hela dagen bara lite småvärkar fram till kl 16 ca då det plötsligt poff började att komma värkar med 7-5 min mellanrum. Skrevs in på förlossningen 18.01. 19.30 satt jag och mannen i förlossningen väntrum och spelade kort med 2 min mellan värkarna (ville absolut inte ligga i sängen och ha ont längre än nödvändigt), tog väl en kvart så var det nere i 1 min mellan och 5 min senare kände jag att det var dags att gå till rummet och börja med lustgas. På de 30 metrarna till rummet fick jag tre rejäla värkar, krystvärkarna kom 20.15, då öppen 7 cm men gick att töja då jag var så mjuk. 20.17 var sonen född med en hand som kom först (Superman style ) och 20.25 var moderkakan framfödd. Det blev en trög start men gick fruktansvärt fort på slutet och sonen som vi trodde skulle vara stor efter att ha gått över 10 dagar visade sig vara min nästminsta bebis på 3775 gram och 53 cm.
Vi blev utskrivna kl 10 idag och är nu hemma, så skönt.
Så härligt Kia82, äntligen är han här!! Och SÅKLART på midsommarafton. Det var det han låg därinne och väntade på. ;)
Stort grattis!
Stort grattis Kia! Då blev det midsommarbebis för dig också. Lite roligt när vi hade samma bf och allt. Blir oerhört imponerad av att du spelat kort med så täta värkar. Hur mår du nu?
Ja, här är det bf imorgon och ingen skillnad mot hur det känts tidigare. Känner mest att detta kommer bli långdraget som förra gången.. Jag får helt enkelt hoppas på att jag lottas in i gruppen som sätts igång på +8, isåfall blir det bebis nästa måndag!
Har väntat på denna uppdatering, stort grattis Kia82! :D Vad skönt att höra att det gick så pass bra till slut! <3
Idag har vi varit på återbesök på sjukhuset och allting gick bra. Sonen hade bara gått ner 110 gram så nog har mjölken kommit igång alltid. Inatt har har ätit som en galning varannan timme så vi är något trötta idag men jag är glad att allting funkar bra.
Hoppas verkligen att det kommer igång för er som fortfarande går i väntans tider.
Hon kom 11.36, helt fantastisk förlossning som tyvärr avslutades med att hon fick i sig av vattnet hon bajsat i. Så hon får hjälp med andning osv o vi blir kvar ett tag på sjukhuset.
Kikar in för att gratta och önska lycka till, snart har vi alla i tråden fått våra små underverk. Våran lilla kille är redan 16 dagar, tiden går verkligen fort när bebisen är utanför magen!
Önskar alla en härlig sommar och tackar för all pepp och förståelse som ni i denna tråden bjudit på. Kram till er alla.