Inlägg från: Freya18 |Visa alla inlägg
  • Freya18

Bf juni 2018

SofieJ skrev 2018-01-23 13:08:09 följande:

Jag har också GBS! Försöker att inte tänka på det för mycket, men nu misstänker jag att jag har urinvägsinfektion... :( Men tänk ändå, 1/3, det är jättemånga!

Jag har inte känt några besvär av den. Kissar mycket hela tiden, men det har aldrig svidit. Usch.. läskigt ändå fast det verkar vara så vanligt med GBS.

Mitt tips mot urinvägsinfektion är att köpa citron på flaska och det blandar du med vatten. Man kan blanda rätt så starkt. Då kan kan lindra UVI. Jag hade ofta infektioner när jag var i tonåren. Hemskt när det svider hela tiden.. :(
  • Freya18

Det blev en sväng till gynakuten. Dom ville ha in mig på en gång på grund av smärtan. Läkaren kontrollerade tappen som var 4cm, gjorde VUL och äggstockarna såg normala ut och så gjorde han vanligt ultraljud också och bebisen lever och verkar må bra!! :') Grinade ögonen av mig! Läkaren var så himla tyst och stirrade bara på skärmen så jag tänkte att nu är det kört, men sen vred han skärmen mot mig och maken och vi kunde se en bebis där! :)

Läkaren har ingen aning om varför jag känner sån smärta och han misstänker ingenting allvarligt. Jag ska återkomma om jag börjar släppa vatten, börjar blöda eller får mera ont. Nu kan jag ändå slappna av något inför RUL som är nästa vecka. Det har varit mycket tårar idag, men nu känner jag mig glad igen!

• Freya18
    MaTik skrev 2018-01-25 10:32:51 följande:

Har ni börjat köpa grejer ännu? Jag har köpt lite kläder begagnat och en bärsjal, inget mer.

Vi har bara köpt 3 klädesplagg än så länge. Jag väntar ivrigt på RUL och efter det ska det börja handlas lite! Jag har planerat att köpa vagn och sånt begagnat. Jag har ett stort intresse av ekologiskt tänkande och att minimera gifter så gott det går, så kommer köpa eko kläder, testa med tygblöjor och använda miljövänliga tvättmedel. :) Kommer bli galet roligt och inreda barnets hörna i sovrummet, då känns det på riktigt!
  • Freya18

Förra veckan gjorde vi RUL och allt såg bra ut!! Vi är så lyckliga och direkt efter åkte vi och köpte bebiskläder! :) Vi visste innan RUL att det är en pojke i magen. Vi klickade på knappen som vi hade fått med NIPT-resultatet på nätet. Sen korkade vi upp en alkoholfri champagne, haha. Och direkt börjar man fundera på pojknamn, men vi har verkligen inga som vi gillar. Väldigt många tjejnamn har vi på lager..

Nu kan man bara njuta och börja inreda! Weee!!

• Freya18

Hur mår ni tjejer?! :) Här har vi nått vecka 23 och mår väldigt olika från dag till dag. Har sjukt ont i en punkt under höger skuldra och kan inte stå längre stunder innan smärtan dyker upp. Har skolios så det kanske beror på det. Eller nerver som hamnar i kläm?

Sen har jag precis börjat med penicillin och ska ta det i 5 dagar pga urinvägsinfektion.. Jag tycker att jag sprang på toa ofta innan, men inget i jämförelse med nu! Vill verkligen inte äta mediciner, men det är mera risker för fostret om jag inte botar uvi:n snabbt. Ännu mera oro såklart.. Har ju GBS också. Suck.

Men annars så är allt prima och grabben sparkar för fullt varje dag! Speciellt när jag gör knipövningar och efter måltiderna :D

• Freya18
    Moorii skrev 2018-02-21 20:00:47 följande:

Usch för urinvägsinfektion! :S Jag har hellre alla andra sjukdomar, inklusive influensa och magsjuka, än det. Hoppas det blir bättre snart!

Har också nyligt gått in i vecka 23! Mår väldigt bra nu, bortsett från att jag får ont om jag går för mycket under en dag. Dock har jag fått en hemsk förkylning från min lille son som absolut inte vill gå över, jättejobbig hosta som aldrig blir bättre och haft i tre veckor :(

Inte sjuk nog att vara hemma, så får jobba med eländet också. Fy vad jag gnäller..men någonstans behöver jag väl få det ur mig antar jag :P

Lillan är ingen bilder direkt, minst lika lugn som sin bror. Märker inte jättemycket på dagarna, men kvällarna när jag ska sova och på mornarna så passar hon på att kicka lite :) märks att hon blir starkare, för imorse fick hon till några riktiga karatesparkar :D

Jag känner inte av urinvägsinfektionen mer än att jag måste kissa ofta. Det svider ingenting mot vad det brukar göra när jag inte var gravid. Då var det ett helvete och jag grät när jag försökte klämma ut kisset.. men nu är det helt annorlunda. Funderar på hur länge jag har gått med det här..

Usch, vad jobbigt att gå med förkylning. Speciellt behöva dras med det på jobbet. Jag är glad att jag har sluppit det!

Karatesparkarna är roliga. :) Man blir så paff när man känner så tydligt helt plötsligt!
  • Freya18
    SofieJ skrev 2018-02-21 20:21:55 följande:

Åh härligt att läsa era uppdateringar!

Jag mår fortfarande väldigt illa och är sängliggande. Hade dock tre bra dagar förra veckan som gav mig lite ny energi! Bebben han sparkar hejvilt dagarna igenom och det hjälper också till för att hålla humöret uppe.

Har också GBS och fick UVI häromveckan. Det resulterade i att jag började få en hel del sammandragningar och jag blev lite orolig, men så snart antibiotikan började verka så lugnade det ner sig.

I snart en månad har jag varit fri från min fjällros (pityriasis rosea) som hade kliat så ini helvete under ca 5v tid. Hade aldrig ens hört talas om det förut!

Någon annan som åkt på några konstiga åkommor under graviditeten?

Jag läste på om GBS och blev super nojig.. men nu försöker jag släppa oron och ta en dag i taget. Allt löser sig. :) Jag har som tur är inte känt av några starka sammandragningar nu. Kände det sist för några veckor sen.

Inte kul med fjällros.. Jag hade blivit galen om jag hade känt kli i flera veckor och så finns det ingen direkt behandling mot det heller. Fick du smörja mycket? Tänk vad vi gravida får gå igenom och i slutändan är det ju ändå så värt det!
  • Freya18

Har ni haft en stadig ökning av vikten? Jag vet inte om jag ökar för snabbt eller inte? Vet inte vad som är "normalt". Står så olika när man Googlar efter info.

Nu när mina socker-cravings kickade igång så gick jag upp nåt kilo lite snabbare. Men nu har jag ätit bönsallad och massa avokado med keso för att kompensera! Haha.

• Freya18

Tack för era svar. :) Jag hoppas att kilorna stannar en liten stund nu så att min kropp hänger med. Jag har ju också alltid haft en väldigt aktiv ämnesomsättning och aldrig vägt mer än 55 kilo (155 lång). Spelar ingen roll hur mycket eller vad jag äter. Känns faktiskt himla mysigt nu och se en tjockis mage på mig. Hehe :)

• Freya18
    Moorii skrev 2018-02-25 18:19:37 följande:

Hihi, nu syns sparkarna utanpå :D Hon har sparkat och bökat hela dagen idag, så härligt! Min stackars man har bara känt sparkar en gång, för sju veckor sen.. Får hoppas hon fortfarande är aktiv är han kommer hem efter jobbet. Har era respektive fått känna sparkar ännu?

Jag kan inte se sparkarna utanpå och dom senaste dagarna har han nog varit vänd med benen mot ryggen för har bara känt enstaka buffar då och då. Lite mera nu på kvällen, så det lugnar mina nerver något! Maken kände första sparken på alla hjärtans dag! :) Den dagen var grabben riktigt aktiv. Efter det har han känt någonting smått, men ingenting tydligt.
Svar på tråden Bf juni 2018