Bf juni 2018
Kul att läsa allas uppdateringar!
Här är det tungt.. Sover väldigt dåligt, lillan buffar och stökar runt som vanligt men har också haft rätt jobbiga förvärkar. Häromnatten ringde jag t.o.m förlossningen för att bli lite lugnad då jag var orolig att det hade satt igång - men det lugnade ner sig..
Jobbar fortfarande 50% men tror det blir sista veckan nu, är alldeles för trött. Hur har ni andra gjort med ledighet? Jobbar ni?
Jag vaknar några gånger varje natt av att jag måste kissa och bebisen väcker mig i ottan varje dag samt vaknar alltid precis när jag ska gå och lägga mig på kvällen. Jag sover mycket mindre än vanligtvis men är ok med det, det är ju kroppens sätt att förbereda sig på amningsmaraton om några veckor. Hade mycket förvärkar men under gårdagen var det inte en enda som gjorde ont som dom gjort dessförinnan. Är glad över att kunna gå hemma och ta det lugnt (läs; ta hand om mina andra barn) men så lugnt är det kanske inte trots allt. Har dessutom två sjuklingar hemma nu (vattkoppor och öroninflammation) så det är väldigt gnälligt och ett evigt uppassande. Längtar tills alla är friska och vi är redo att ta emot lillebror.