Bf juni 2018
Hur går det kia82? Känns som att du kommer bli först bland oss alla om dina känningar fortsätter :)
Hur går det kia82? Känns som att du kommer bli först bland oss alla om dina känningar fortsätter :)
Usch förstår oron att inte hinna in i tid, jag har drygt 10 mil till förlossningen så får räkna med minst 75min. Drygt att bo i småstad utan förlossningsavdelning ibland :( har en sambo som är bortrest till på måndag så det får bara inte komma denna veckan!! Har backup med mina föräldrar men det vore himla tråkigt om han inte skulle bli med. Därför är det extra nervöst att följa dig eftersom vi är exakt lika långt gångna. Jag har massa ilningar och lite mensvärk varje dag nu men inget tryck neråt och inga sammandragningar eller värkar som liksom kommer och går utan bara som mensvärk någon timme då och då under dygnet. Har för mig att du haft det i många många veckor innan du känner som du gör nu så hoppas att det ska dröja för mig, för dig hoppas jag det drar igång på allvar så du slipper detta nu för du verkar haft väldigt ont länge. Känner du av några värkar/sammandragningar som du kan klocka?
Ja, värmen är fruktansvärd! Jag bara väntar och längtar efter det där bakslaget, när det blir normala tio grader, snålblåst och spöregn såsom det bara kan bli i juni ;D ingen annan förstår mig när jag klagar på värmen, förutom andra gravida förstås ;) börjar få slut på kläder som är tillräckligt svala för vädret dessutom...
Ett tips till er som funderar på att skriva förlossningsbrev. Håll det KORTFATTAT! Man skriver ändå en sammanfattning hos sin egen bm innan det är dags och där tar man upp ev önskemål om smärtlindring, amning etc. Min bm påpekade vikten av att hålla det kort. Själv så har jag aldrig skrivit ett förlossningsbreb med något utav mina barn.
Tycker att min mage ser jätteliten ut trots sina 36 cm.
Tänkte precis likadant ;) "Inte ska jag behöva köpa nya byxor igen nu när det är så få veckor kvar?!". Och så stod jag hemma i klädkammaren en svettig förmiddag och grät en skvätt för alla byxor och shorts stramade åt så hårt. Så då blev det raka vägen till klädbutiken.
Har försökt leta efter en skön slapp klänning, men ingenting passar.. Fanns inga gravidklänningar som jag tyckte var så där slapp sköna. Alla är så tajta och har jobbig tyg. Någon som har nå bra tips? Det får gärna strama vid brösten, men resten av tyget ska liksom bara hänga ner.
Alltså min mage ser helt annorlunda ut nu mot förra veckan. Man brukar ju höra att magen sjunker mot slutet men här är det tvärtom. Bilden där magen är låg (svarta byxor) är tagen för en vecka sedan och andra idag. Är ju som att bebisen varit fixerad och redo och sen ändrat sig och hoppat upp tillbaka för nu är ju magen inte alls låg. Hur ser det ur för er?
Alltså det här med att boa, vill greja som en tok hemma. Har precis städat och tvättar och leker med sonen samtidigt, är helt genomsvettig och har ont i hela ryggen.. varför är man så envis :p
Oj, 3 sommarbarn alltså. :) Härligt! Eller ja, värmen kan ju vara lite jobbig ibland och att man blir lite extra svullen.
Jag ska kika efter en långklänning i veckan. Borde hitta nåt som passar. Förhoppningsvis.
Har obehagligt tryck i underlivet idag och jag fick för mig att baka med yngsta dottern så nu har vi 60 muffins som ska in i frysen så att vi har på lager. Mina ben är alldeles svullna och jag har ont i fötterna.
Idag sov jag ända till 6.40, sovmorgon woohoo!