wibblywobbly skrev 2018-05-15 11:59:42 följande:
Är i vecka 37 och beslöt att nu blev det att gå på ledighet.. Klarade inte av jobbet längre. :( Känns trist då man hade velat jobba så länge som möjligt.. Men nu sväller fötterna upp något enormt, och det fanns ingen chans att sätta sig ner o vila.. (Butiksjobb, jobbade jag 6 timmar hade jag 30 minuters rast, that's it..)
Känns väldigt tungt, sover fortsatt dåligt, händer o fötter är svullna och jag är ständigt lös i magen. Varje natt tror jag att "nu kommer bebis!" pga värkar.. Men nej nej, hon verkar väldigt nöjd inne i magen där hon sparkar runt som en liten dåre.. :P Sen nu när värmeböljan kommit över oss känner jag bara: Kom nuuuu!
Har beräknat BF 9/6 men fått tid 15/6 för förmodligen igångsättning om hon inte kommit ut ännu.. Men med tanke på hur jag mår hoppas jag hon planerar att komma snart..
Det låter klokt att inte jobba längre. Tiden som är kvar behöver man kunna lägga sig med fötterna i högläge och göra nada om man känner att det behövs och även annars också (försöker att påminna mig själv också om det).
Varför har du fått en tid för igångsättning redan nu? Det är något som jag verkligen hade behövt få också och då gärna några dagar innan bf, är så orolig för att det ska dra igång vid ett olämpligt tillfälle då vi inte får tag i barnvakt och att det ska gå FORT! Vi har trots allt 45 min resväg med bil och den sista tiden har jag av en slump ramlat över flertalet förlossningsberättelser då man varit tvungna att föda i bilen/vägrenen/hemma.