• Kia82

Bf juni 2018

Moorii skrev 2018-05-16 18:11:57 följande:

Första dagen jag jobbat 25 % och måste säga att det kändes väldigt lagom..! När jag väl saktat ner så kände jag hur tungt det faktiskt är med allt. Skönt också att inte ha fullt ansvar för min klass, det är en stor lättnad. Idag har jag flyttat sonens kläder till ny byrå och packat upp alla yttepyttekläder och lagt in i den lilla byrån. Har längtat efter att göra det <3 Nu ska vi bara montera vaggan så får hon komma när hon vill efter det :)

Vad skönt! När var det du var beräknad?

Jag har fått beslutsångest över vilka kläder som ska med till förlossningen så står och velar. Är ganska så säker på att det blir en liten klump då blivande storebror vägde 4,3 kg och döttrarna precis under 4 kg, dessutom har dom varit upp till 55 cm långa. Man glömmer så fort hur små dom ändå var trots sina inte alltför ynkliga kroppshyddor.

På tisdag är jag i vecka 38 (37+0) och bebisen är fullgången, känns helt galet!
  • Kia82
    Utvandraren2 skrev 2018-05-16 22:26:41 följande:

Jag blir nästan lite nojlig för att jag inte tänker på vad jag ska ha med till BB. Hör ju samma diskussion i flera forum.

Jag bor ca 10 minuter med bil från sjukhuset.

Det blir troligtvis delat rum med en eller två andra då mitt sjukhus har väldigt få familjerum. Så sambon kommer att få sova hemma. Så då kan ju han ta med det man ev glömt tänker jag. Jättetråkigt att han måste åka hem på kvällen och gruvar mig för att ligga på ett rum med snarkande mödrar och skrikande bebisar och vara helt slut och inte få sova. För MIN kommer ju såklart inte skrika... ;)

Jag har tänkt att stanna så länge som perdonalen tycker att det behövs. Jag har ju min mamma sjuksystern hos oss också, men vill inte äventyra något genom att åka hem för tidigt.

Då bor du ju så pass nära att det är ingen fara om du skulle glömma något. Vi bor 7 mil från sjukhuset så där känns det lite värre och jag är främst nervös för att glömma typ id, mobilladdare eller Mvc-papper, allt annat går ju att ordna om det skulle behövas.
  • Kia82
    Lojsj92 skrev 2018-05-17 12:27:19 följande:

Vad har ni haft för hjärtljud under era besök och vet ni vad ni ska få för kön? Många av mina nära och kära "tror" på det där med att bebisens hjärtljud i magen visar vilket kön det är - att under 140 så är det en pojk och över 140 så är det en flicka. Bara intressant att se hur väl det stämmer överens med oss här inne :D

För mig så har det stämt med hjärtljuden och könet, har tre döttrar och väntar andra sonen som legat på 138 i snitt under de senaste besöken. Även det här med formen på magen har stämt för mig att magen pekar mer rakt fram när det är en pojke och mer breder ut sig när det är en flicka.
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-05-17 09:57:59 följande:

Börjar också bli lite nojjig för allt inför förlossningen, Hoppas de känns bättre efter aurora nästa vecka. Direkt efter min sista förlossning sa personalen ?nästa barn hade jag suttit i väntrummet dom 2 sista veckorna? för att de gick fort. Blev ju inte alls nojjig av det.. min bm har i Alla fall gjort en stor rödmarkering i min journal så när jag ringer förlossningen så ska ja få komma in direkt oavsett hur regelbundna värkarna är.. är ni laddade för förlossningen? Man vill ju inget hellre än att träffa den lilla nu <3

Önskar att min bm också kunde göra så så att dom förstår allvaret när jag ringer in men det kommer dom ju inte att kunna se eftersom vi ska föda i ett annat landsting så jag måste ha papperskopior med mig. Dom får helt enkelt lita på mitt ord och även om dom tycker att jag ska avvakta vilket jag inte tror så har vi ca en timme tills vi är på plats så då kör vi iallafall.

Jag känner ett ökat tryck neråt idag och har haft rejält med förvärkar/mensvärk igår och idag på morgonen. Det känns tydligt att huvudet glidit längre ner.

Jag är laddad men kan inte släppa oron kring att hinna in i tid.
  • Kia82

Släpper slempropp varenda dag, tänk om man kunde få slippa att gå över för en gångs skull.

• Kia82

Hur har ni det med sömnen?

Jag la mig 22.30 igår, vaknade och var på toaletten kl 00.30 02.00 och 04.00. Sedan kl 04.00, alltså i 1,5 h har jag legat klarvaken. Jag blir tokig, t.o.m bebis sover!! Mår illa som bara den och igår fick jag ett tryck i magen som jag inte haft tidigare så kroppen börjar att förbereda sig allt mer.

• Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-05-19 08:27:13 följande:

Sover också riktigt riktigt dåligt men brukar dock endast ha en vakenperiod på natten, är ofta vaken mellan 03.00 och iaf 05.00, ofta somnar jag inte om alls. Hade aldrig klarat av att arbeta heltid nu när sömnen är som den är också, skulle egentligen gått på mammaledighet först på tisdag. Har jättemycket mensvärk varje dag och större delen av dagen, men inte tryck, illamående osv som du har. Skulle förvåna mig om du går tiden ut :)

Jag hade definitivt inte klarat av att jobba nu, det är ju obehagligt bara av att gå. Vaggar fram som en anka. ???????? Jag har så dåligt samvete för att jag inte orkar aktivera barnen och vara ute massor i det fina vädret som man hade önskat nu. Jag orkar bara ligga på soffan och humöret är i botten.

Åhh, vad jag hade önskat att han bestämde sig för att komma i nästa vecka när jag är i vecka 38 men har inga större förhoppningar alls, mina två yngsta kom på bf+8 och de två innan de på bf+3 och bf+5. Räknar kallt med minst 4 veckor till.
  • Kia82

Jag var på toaletten nyss och när jag torkade mig kom det i vanlig ordning (nästan dagligen nu) ut en bit av slemproppen, nog den största biten hittills. När jag torkade igen så kom det lite färskt blod så antingen är det på g ( vilket mest känns som önsketänkande då jag gått över de andra gångerna) eller så är det bara något litet blodkärl som brustit efter myset med mannen igår kanske? Fick lite ont i ryggen tidigare och bebis ligger och trycker som bara den i en massa obekväma ställningar men för övrigt så är det lugnt.

• Kia82

Glömde skriva att igårkväll hade jag en rejält brännande smärta framtill i blygdbenet, har inget minne av något sådant i tidigare graviditeter utom möjligen på själva förlossningen.

• Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-05-20 16:37:46 följande:

Men oj kom det färskt blod? Är väl säkert i anslutning till slemproppen men de säger väl att man alltid ska ringa förlossning om man blöder, eller? Vore kanske inte så tokigt flr dig att bli kollad och se om något är på g?

Jo, rekommendationen är väl så men eftersom det var så lite och nu har övergått i rosa så avvaktar jag, har inga andra känningar för närvarande. Jag har fött så pass många barn att jag känner mig säker på att det inte är något akut ändå.
Svar på tråden Bf juni 2018