Inlägg från: evve88 |Visa alla inlägg
  • evve88

Bf juni 2018

Sjuttiosjuan skrev 2018-05-22 12:18:06 följande:

Ja, med huvudet typ under mina revben:) Men det blir vändning på torsdag och det funkar ju i drygt 50 procent av fallen så jag hoppas på att det lyckas! Annars ska jag ändå höra mig för vad dom säger om sätesförlossning innan vi bestämmer hur vi går vidare.

Mitt mått var 35 nu i v 36+5!

Vad tänker du om sätesförlossning? Hoppas det lyckas :)
  • evve88
    Moorii skrev 2018-05-22 13:05:51 följande:

Ja precis :) vilka papper tänker du på, förlossningsbrevet? Ja, får hoppas det är så :)

Mm, tycker det var konstigt, brukar ju vara så att det är dit man ska höra av sig när sånt händer. Jo, hon rör sig lite när jag lägger mig på sidan, men det är fortfarande betydligt färre rörelser än jag brukar känna, det är det som gör mig orolig. Men får se hur det känns ikväll helt enkelt.

Alla papper med blodgrupp och såna saker, sen tänkte jag skriva ihop ett eget förlossningsbrev idag ifall de drar igång innan ja hunnit skriva nått hos bm..

Hue kändes det med rörelserna igår?? <3
  • evve88
    Freya18 skrev 2018-05-22 13:29:45 följande:

Åh vad skönt att lillen har vänt på sig. :) Slippa oroa sig över det. Jag skrev förlossningsbrevet för flera veckor sen och packade väskan i vecka 30. Man vet aldrig vad som kan hända och jag som jobbar på akuten är väldigt van med att se olika händelser och därför är jag alltid väl förberedd.

Har lite småsaker kvar att packa så som kamera, laddare och nånting att äta. Kompisar tipsar om att laga matlådor som vi fryser ner och packar ner i väskan när det är dags att åka in. Då får dom tina i kylen på förlossningen. Förmodligen kommer jag inte ens kunna äta nåt med tanke på smärtan, men man vet ju inte om det drar ut på tiden (förstföderska). Och jag vill inte att maken ska lämna mig själv ifall man ska handla från kiosken/restaurangen för det är en bit att gå dit.

Men nu är det inte länge kvar innan sötnosarna är hos oss och myser! :) Nu vill jag se vad det är för krabat som gömmer sig där inne!

Jag la fram typ allt igår utom mina kläder. Ska ladda kamera och filmkamera ilväll.. och köpa lite nya kläder, de gjorde jag inför min förra förlossning, finns ju inget bättre än att ta på sig oanvända fina mys kläder när man känner sig sådär galet sleten :p

Hade ingen mat med mig, saknade inte det heller, mannen var iväg och köpte mat till oss mär han väl var ute :) men godis och dricka var guld!

Nä tänk snart är dom här :))) så overkligt!! <3 nu längtar man!!!
  • evve88
    Krocki1 skrev 2018-05-22 22:39:44 följande:

Spännande, här verkar det hända grejer.

Själv känner jag mkt mera i magen än förra gången då hade jag inga sammandragningar knappt eller mensvärk. När set väl började kännas ngt så startade förlossningen.

Den här gången känner jag massor. Onda sammandragningar, ibland är det bajs magen som ställer till det och en del molande.

Jag har bara 1 1/2 vecka kvar på jobbet, sen ska jag packa bebisväska och skriva förlossningsbrev.

Låter som jag skulle skrivit det där :) blir också orolig eftersom jag inte kände ett dugg första graviditeten. Tror inte jag hade en enda sammandragning förrän jag fick värkar :) mår fortfarande illa med så varje morgon tror ja typ hon ska komma för då kör magen igång ordentligt och jag får ont i magen och värk nedåt. Jobbar också bara denna och nästa :)

Haha hur sjukt är de inte att vi prickade in detta vädret som höggravida tjejer?? Jag tänkte ?hon kommer i juni, skönt då har de inte hunnit bli så varmt än när man är höggravid.? Tjena värmerekord. Haha! Jag kan inte sitta i solen en minut typ för blir helt svimfärdig :p
  • evve88
    Moorii skrev 2018-05-23 06:53:15 följande:

Aha, vet inte om jag fått nåt sånt denna gång, fast det kanske bara behövs tas med inför födsel av första barnet? Förlossningsbrevet får jag skriva i slutet av veckan, eller nästa vecka. Har inga förhoppningar om att nånting händer innan bf tyvärr :P

Jo, kände tillräckligt mycket för att jag inte skulle känna mig orolig, så det var skönt! Hoppas hon fortsätter hålla igång idag.

Det är mitt andra barn med så det tror jag inte :) men kanske äe olika i olika landsting :) skönt att du kände henne mer :)
  • evve88
    Moorii skrev 2018-05-23 06:58:02 följande:

Ja, värmen är fruktansvärd! Jag bara väntar och längtar efter det där bakslaget, när det blir normala tio grader, snålblåst och spöregn såsom det bara kan bli i juni ;D ingen annan förstår mig när jag klagar på värmen, förutom andra gravida förstås ;) börjar få slut på kläder som är tillräckligt svala för vädret dessutom...

Haha jag stod i morses hemma och försökte klä på sonen och mig samrisifr, svetten rann och jag såg ut som en stor flodhäst i allt jag tog på mig. Bleka ben med celuliter som poppat upp det senaste och kände bara ?jag skiter i detta och är hemma? haha usch! Så kommer man till jobbet och dom är överförtjusta i vädret och man kan inte med att säga att man hellre tagit 10 grader. Haha!
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-05-23 07:24:42 följande:

Håller med om att det här vädret tär på en, var inte alls beredd på värmerekord i maj! Har också pyttelite kläder kvar som passar och kommer vissa morgnar på mig själv med att stå och drömma om mina vanliga kläder. Orkar knappt gå utanför dörren överhuvudtaget och vill bara gå i ide tills det är dags, fast jag kan ju inte sova heller så tror inte att det hade gjort någon nytta.

20 dagar kvar till bf.

En till som vill gå i ide här! Haha. Längtar tills ja slutat jobbet så jag kan springa runt i pyjamas hemma utan att nån bryr sig... jobbar på kontor och alla har fina sommarkläder och jag vill helst ha heltäckande påse på mig, inte visa hud!
  • evve88

Alltså det här med att boa, vill greja som en tok hemma. Har precis städat och tvättar och leker med sonen samtidigt, är helt genomsvettig och har ont i hela ryggen.. varför är man så envis :p

• evve88
    MaTik skrev 2018-05-24 10:21:36 följande:

Jag får lite panik av den här värmen, lägenheten är som en bastu och man kan inte fly någonstans. Jag städar också för fullt, men klarar inte av att dammsuga för jag blir så svettig. Har fem dagar kvar till bf, men gissar på att det snarare är ca femton.

Ni som har fött barn innan, finns det alltid små tecken på att förlossningen närmar sig, eller kan det starta helt utan förvarning? Jag känner absolut ingenting, så jag räknar med att det är långt kvar.

Dammsuga är mardröm nu!!

Jag blev visserligen igångsatt med sonen men när jag blev igångsatt var livmodertappen helt utplånad och jag var öppen 1 cm och bm trodde förlossningen snart skulle start, och jag hade inte känt nååågonting alls! Inte ens sammandragningar Eller värk. Så de behöver inte kännas nått alls förrän de drar igång!

Denna gången har ja molvärk och tryck och förvärkar konstant typ, därför inbillar man ju sig att de händer saker eftersom de hade hänt så mlt sist utan att jag märkt. Men kan ju lika gärna vara 5 veckor borta för mig :p
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-05-24 16:58:47 följande:

Har bf 12/6.

Har BF 17 juni enligt sista mens men enligt Ul 28/6. Blev flyttad lika många veckor med sonen. Vilket skulle innebära att jag plussade typ 2 veckor innan jag blev gravid... men Bm går på sista datumet, 28/6
Svar på tråden Bf juni 2018