Inlägg från: evve88 |Visa alla inlägg
  • evve88

Bf juni 2018

Sitter och bölar till förlossnings videos på youtube! Haha.

• evve88
    Emmy85x3 skrev 2018-05-24 21:06:29 följande:

Haha skönt att de inte bara är jag :)

Haha, ibland undrar man varför man tittar, men samtidigt blir man ju peppad :)
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-05-24 21:15:42 följande:

Här är en till. Ibland räcker det att jag läser något om förlossning så börjar tårarna att spruta.

Haha ja eller ser en nyfödd bebis :p
  • evve88

Idag när ja böjde mig ner trodde jag veekligen hon skulle ploppa ut? Blev sånt sjukt tryck ner så jag liksom tog mig mellan benen för att hålla emot. Undra om hon ligger långt ner? Sist var hon inte fixerad men det var en vecka sen... äe era fixerade??

Har också börjat få så ont i svanskotan när jag reser mig upp från kontorsstolen och fram i ljumskarna.

• evve88

Alltså med En trotsig 2,5 års unge hemma undrar man hur det är möjligt att INTE föda för tidigt :p haha! Och värmen! Idag behöver jag styrka känner jag... Hur går de för er andra i värmen?

• evve88
    Kia82 skrev 2018-05-26 15:23:26 följande:

Idag är här lite svalare tack o lov, vill inte klaga på värmen men som höggravid är det lite svårt att njuta fullt ut.

Mina ungar har en riktigt bra dag idag, inte så mycket bus och bråk. De små (snart 4 och 6 år gamla) leker fint ihop i trädgården och hoppar studsmatta, de stora är iväg hos kompisar. Jag och mannen planerar utbyggnaden av altanen. Min mage blev plötsligt riktigt risig igen och jag har mycket mensvärk, snälla låt det dra igång någon gång!

Skönt :) vissa dagar är ju bättre än andra :) min man håller på för fullt med altanen här hemma så han hoppas inte att bebis kommer tidigt , han vill hinna klart med den :) medan jag i smyg hoppas hon kommer ett par veckor tidigt :p

håller tummarna att de drar igång snart :) när hade du BF? Jag är lite senil tror jag :p
  • evve88
    Freya18 skrev 2018-05-27 17:54:37 följande:

Här har pojken tittat ut redan!! :D Han bestämde sig att nu var det dags helt enkelt.

Kl. 5 på lördagen knäppte det till i underlivet och jag anade direkt att det är fostervattnet som är på väg ut. Direkt när jag ställde mig upp så forsade vattnet och jag stod i en stor pöl och gapar på maken att jag är inte redo!! Maken ser skapligt förvirrad ut och stirrar på mig. Haha.

Kom in till förlossningen halv 6 och direkt började värkarna mola på. Dom sa att värkarbetet var mycket effektivt och bra. Men när jag kände att ryggsmärtan blev för mycket att hantera så ville jag ha epidural och den sattes kl. 10. Jätte bra narkosläkare och jag kände inte när nålen sattes. Sen blev det nå otroligt skönt att få ta värkarna i lugn och ro och ryggen kändes helt okej. Satt och studsade på en boll och vandrade med gåbordet för att underlätta processen och runt 13-14 (?) var jag öppen 10 cm. Trodde att det skulle gå undan efter det, men nää ingeting hände. Mådde hur bra som helst, men fick inga krystvärkar så då fick dom stänga av epiduralen.. jag fick ångest och var livrädd för smärtan som skulle dyka upp igen. Och ja, ont fick man, men det gick bra ändå.

Dom berömda krystvärkarna fick jag aldrig. Så varje gång jag fick en vanlig värk så fick jag träna på att krysta ändå. Höll på hur länge som helst (osäker på tiden, men runt 2 timmar?). Till slut fick jag bajsnödighetskänslan och det var tydligen bra! Efter många olika förlossningsställningar och precis innan sugklockan skulle komma till användning så kom han ut. :D Hua vilken känsla!! Och personalen var så söta och sa hela tiden hur otroligt duktig jag var och att jag orkade kämpa!

Vi blir kvar minst en vecka på avd 69 för att se hur han utvecklas. Just nu mår han otroligt bra! Känns så overkligt att få vara förälder till en sån guldklimp! Vilken resa. <3

Grattis!!!! :) Gud vad man längtar efter sin lilla nu! Lycka till <3
  • evve88

Idag är jag tröttare än en zombie... tur de är sista jobbveckan! Räknar ner dagarna :) har ni andra slutat jobba än? Eller när går ni?

• evve88
    FairyL skrev 2018-05-28 14:24:36 följande:

Jag fick graviditetspenning två månader innan BF pga risk för våld på mitt jobb. Är tacksam över att kunna va hemma, mycket för att kunna ta sovmorgnar när sömnen är som den är...

Jag är imponerad över er som jobbar fortfarande. Men ta chansen att gå hem tidigare om möjligheten finns för er, det kommer bli en tuff tid rätt länge även efter barnet är fött.. Då är det bra att ha hunnit samla sig innan och vilat så gott det går...

Har inte BF förrän den 28/6 :) har en son sen innan så de blir nog snarare högre tempo när jag slutar jobba och han går hem med mig :) på kontoret kan jag sitta still långa stunder ;p
  • evve88
    wibblywobbly skrev 2018-05-28 16:39:53 följande:

Jag slutade i början på denna månad, när det var en månad kvar till BF.. :) Mest för att jag jobbade i en stressig butik utan möjlighet att kunna sitta, vila, kissa när det behövdes osv.. Hade gärna jobbat längre men på den arbetsplatsen fungerade det inte. (BF 9/6)

Då är det ju inte alls långt kvar för dig :) jag önskade dom inte flyttade mig på rul, då hade BF vart 17 juni istället för 28:e, men man ska ju inte stirra sig blind på datumet för hon kommee ju när hon vill men ska man bli igångsatt känns de sådär att gå fyra veckor över tiden om det nu var den 17:e som stämde...
Svar på tråden Bf juni 2018