Inlägg från: evve88 |Visa alla inlägg
  • evve88

Bf juni 2018

Elvipe skrev 2018-05-08 20:25:45 följande:

Min bm säger att TUL är värdelösa då de ofta är otroligt opålitliga. Inte ovanligt att de räknar ett helt kg fel. Fast samtidigt kan man få fundera över varför de fortf. görs i så fall.

Vad har era bebisar för fosterljud?

Mina fosterljud låg idag på 115-140, hon kollade väldigt länge mot vad hon brukar och tröck på magen så jag blev lite orolig. 115 känns ju väldigt lågt.

Eller Hur undrar man!

Min dotter i magen hade 145 sist, men hon var vaken och pigg så därför de va såpass högt! Vad sa bm om de?
  • evve88
    Bubbel85 skrev 2018-05-15 09:08:44 följande:

Haha inga större åtanganden förutom att ta hand om två barn varav en med vattkoppor, respect! :)

ska bli spännande att se om dessa förvärkar kommer vara ända till BF eller om det kommer lite tidigare för någon av oss som känner av redan. Min sambo ska utomlands nästa vecka i 4 dygn, då är jag i v.37+1 när han åker. Vi har varit 100% trygga i att så tidigt kommer inte bebisen ändå, men nu börjar jag bli skitnervös rent ut sagt pga förvärkarna. Vilken mardröm att ha sambon hundratals mil bort, samtidigt känns det dumt att han ska ställa in för troligen kommer det inte hända nåt.

Åh Gud förstår att du är nervös!! Klart man vill ha mannen där om de händer nått. Vad säger han om det? Äe det första barnet?
  • evve88
    Elvipe skrev 2018-05-15 21:53:38 följande:

Nu menar jag absolut inte att påpeka något dåligt om igångsättning utan har själv funderat kring detta då jag läst om de som fått tillåtelse att bli igångsatta pga. bland annat förlossningsrädsla.

Jag är orolig inför förlossningen då min förra blev extremt smärtsam och utdragen och slutade akut. Men min bm menar att igångsättning är ett sämre alternativ än att låta kroppen starta det naturligt när den är mogen och redo. Hon menar att förlossningen ofta blir just extremt utdragen och ofta upplevs som jobbigare vid en igångsättning. Fast samtidigt undrar man ju då varför det i vissa fall ses som är fördel att sättas igång eftersom att det sker av alla möjliga anledningar. Har era bms sagt något speciellt kring igångsättning?

Jag blev igångsatt med sonen pga preklampsii, hon sa till mig på torsdagen när jag blev igångsatt vid 11:00 att jag skulle räkna med att han föddes på lördag. För att igångsättningar brukar ta tid. Men jag hade gjort två hinnsvepningar tidigare och min tapp var utplånad samt öppen 1 cm när dom satte igång mig så hade nog ett bra utgångsläge. Jag hade värkar 1 minut över 11. Helt sjukt, min kropp måste vart nära att sätta igång de själv precis på den tidpunkten, han är född 19:45 samma kväll. Der negativa är att värkarna blev väldigt intensiva och hade vad dom kallar värkstorm i flera timmar utan paus och hann inte med epidural, tror de blev dubbelt i och med att kroppen startade själv plus igångsättning. Så är livrädd för igångsättning denna gången, ska till aurora nästa vecka. Men har hört flera som blivit igångsatta som de såklart gått bra för utan att det blivit mer intensivt än en ?vanlig? förlossning. Har man dessutom inget val är det ju ett jättebra alternativ, oftast tar de ju lite längre tid bara vilket jag hade föredragit mitt fall :)
  • evve88

Börjar också bli lite nojjig för allt inför förlossningen, Hoppas de känns bättre efter aurora nästa vecka. Direkt efter min sista förlossning sa personalen ?nästa barn hade jag suttit i väntrummet dom 2 sista veckorna? för att de gick fort. Blev ju inte alls nojjig av det.. min bm har i Alla fall gjort en stor rödmarkering i min journal så när jag ringer förlossningen så ska ja få komma in direkt oavsett hur regelbundna värkarna är.. är ni laddade för förlossningen? Man vill ju inget hellre än att träffa den lilla nu <3

• evve88
    Kia82 skrev 2018-05-21 17:55:15 följande:

Bm-besök avklarat. Alla värden kanon, sf-mått 36 cm precis samma mått som mina andra barn slutat på. Bebisen är fullt fixerad och huvudet ligger ända ner i bäckenbotten.

Och det var ingen fara att det kom lite blod när slemproppen släppte.

Vecka 38 imorgon, galet nära nu!

Spännnde och skönt att vara så långt gången nu! :)

Jag har ett tag kvar, enligt rul v 36 på torsdag och enligt sista mensen så är jag i v 37 idag.. så de är lite svårt att veta vad man ska gå på?? Haft såna förvärkar idag och mensvärk till och från hela dagen. Sist låg hon ju i tvärläge men nu känns de mer som att de trycker lite nedåt. Börjat må illa nu ikväll och brösten ömmar som bara den igen.. nästan så jag känner att jag borde packa bb väskan. Ställt fram endel på bordet men inte packad än. Trodde nästan de va på g innan idag.

Är din väska packad? :)
  • evve88

Min lilla hade äntligen vänt sig med huvudet nedåt. Skönt! En sak att slippa tänka på.. Bm tyckte också jag ska åka in på första värken eftersom de gick så fort med sonen och hon garanterade att de kommer gå väldigt fort denna gången. Nervöst! Har inte skrivit förlossningsbrev än så hoppas hon håller sig inne ett tag till!

Har alla packat bb väska nu? Vad har ni för SF mått nu?

Har 34, är i vecka 36

• evve88
    Sjuttiosjuan skrev 2018-05-22 10:08:20 följande:

Åh vad skönt att hon vänt sig!!

Det har inte min tyvärr:( V 36+5 och ska träffa BM idag och diskutera hur vi ska gå vidare. Blir troligtvis vändningsförsök i slutet av denna v eller nästa!

Vi har inte packat nåt alls men eftersom det är första barnet så hinner vi nog med det också:)

Ja de kändes jätteskönt!! Ligger din i säte?? Det kommer säkert gå bra, hör av dig sen vad hon sa!!

Ja det äe Mysigt att ha väskan packad :) stolen får följa med i bilen också snart tror jag :)
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-05-22 10:53:55 följande:

Så skönt, ett stressmoment mindre att gå och oroa sig för.

Huu, jag ska också åka in direkt eller så snart det går, det kan ta upp till en halvtimme för barnvakten att ta sig hit och sen har vi minst 45 min resväg till sjukhuset fast om jag känner maken rätt är vi där på 35. Troligtvis så kan vi åka redan innan barnvakten är framme så länge äldsta dottern (13 år) är hemma så klarar hon att hålla ställningarna den korta stunden. Han är fullt fixerad och står med huvudet i bäckenbotten och min tapp är i princip utplånad redan. Jag börjar på riktigt att bli nervös nu! Har rejäla förvärkar och är dålig i magen så är ganska beredd redan nu trots att det är tre veckor kvar till bf, gick in i vecka 38 (37+0) idag.

Väskan är packad bortsett från lite snacks och dryck som ska handlas, kanske borde göra det asap!

Sf-mått 36 cm.

Åh förstår att du börjar bli nervös!!! Hoppas stora tjejen kan hålla ställningarna hemma så du slipper tänka på det också. Haha 35 min går de säkert på då , speciellt om de skulle ske på natten :p vår barnvakt är också minst en halvtimme bort.. så funderar på att ta med sonen till bb så får dom möta upp där om de krisar, istället för att vänta hemma om de blir panik! Jag började få rejäla förvärkar igår och kommer och går hela tiden, illamående och tryck nedåt.. bm lovade att känna nästa gång Om tappen var påverkad men nästa tid är 12 juni !! :/ känns som en evighet kvar dit! Inte för att ja tror hon borde komma så tidigt men man vet ju aldrig..

har du haft förvärkar länge??
  • evve88
    Moorii skrev 2018-05-22 12:03:58 följande:

Vad skönt att hon vänt sig! Har inte packat väskan än, men tänkte göra det innan veckan är slut iallafall. Mitt sf-mått var 32 nu i vecka 36, tycker det är lite litet. Började med att ligga två cm under veckan jag var i (24 i vecka 26 tex), men nu har det alltså sjunkit de senaste två gångerna och har lämnat kurvan. Hoppas bm har rätt i att det inte är konstigt!

Ringde förresten förlossningen idag, eftersom jag för andra dagen i rad känner en minskning av fosterrörelser. Hon hänvisade mig till barnmorskemottagningen i första hand, för att lyssna på hjärtljuden. Det gjorde jag igår och på vilket sätt kan man höra då om nåt är fel undrar jag? Slutade med att jag inte ringde dit iallafall, hoppas på att rörelserna ökar under dagen.

Ja jag tänkte också ha som mål innan veckan är slut :) de äe ju skönt att ha den och alla papper i bilen om de skulle va nått nu :) säger bm inget är de säkert ingen fara :) och de brukar väl stanna upp lite nu i slutet med. Skönt nog :)

Jasså hänvisade hon dig dit? När ja kände minskade fosterrörelser svepte ja ett iskallt glas vatten och la mig på vänster sidan och då började hon, men din börjar inte av det heller?? Dom brukar ju ta sånt på allvar <3 ring igen ilväll om dom inte tilltar!
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-05-22 12:02:47 följande:

Den 12 juni är vad jag är beräknad till och jag har hela tiden trott att jag kommer att gå över som med de andra men nu är jag inte lika säker längre. Vaknade med värsta mensvärken i morse och sen rasslade det till i magen och nu har jag varit på toaletten för nr 2 tre gånger hittills idag (klockan är 12 nu). Har tryck neråt och redan igår så kände jag mig konstig i kroppen och när bm kände på magen blev jag alldeles illamående och kände ett obehag i magen som jag endast upplevt under förlossningarna förut. Kanske kanske att någonting är på gång eller så är det bara kroppen som spelar mig ett spratt.

Jag har haft förvärkar ett tag nu, minns faktiskt inte när dom startade och innan dess hade jag REJÄLA sammandragningar under många veckor. För ett par kvällar sedan trodde jag att det var på gång för förvärkarna kom under lång tid och gjorde ordentligt ont men sen strax innan jag skulle gå och lägga mig så försvann dom igen. Kroppen är lurig. Har haft mycket ont i ryggslutet också på sista tiden också vilket är vanligt då allting ska mjukas upp och töjas. Det är bara att vänta och se vad som händer.

Låter ju nästan som att ditt kan va på g?? Dom säger väl att tarmen ofta tömmer sig innan? Hoppas bebis kommer snart :) nu är ju i alla fall din bebis färdigbakad tänker jag :)
Svar på tråden Bf juni 2018