Moorii skrev 2018-05-22 12:03:58 följande:
Vad skönt att hon vänt sig! Har inte packat väskan än, men tänkte göra det innan veckan är slut iallafall. Mitt sf-mått var 32 nu i vecka 36, tycker det är lite litet. Började med att ligga två cm under veckan jag var i (24 i vecka 26 tex), men nu har det alltså sjunkit de senaste två gångerna och har lämnat kurvan. Hoppas bm har rätt i att det inte är konstigt!
Ringde förresten förlossningen idag, eftersom jag för andra dagen i rad känner en minskning av fosterrörelser. Hon hänvisade mig till barnmorskemottagningen i första hand, för att lyssna på hjärtljuden. Det gjorde jag igår och på vilket sätt kan man höra då om nåt är fel undrar jag? Slutade med att jag inte ringde dit iallafall, hoppas på att rörelserna ökar under dagen.
Ja jag tänkte också ha som mål innan veckan är slut :) de äe ju skönt att ha den och alla papper i bilen om de skulle va nått nu :) säger bm inget är de säkert ingen fara :) och de brukar väl stanna upp lite nu i slutet med. Skönt nog :)
Jasså hänvisade hon dig dit? När ja kände minskade fosterrörelser svepte ja ett iskallt glas vatten och la mig på vänster sidan och då började hon, men din börjar inte av det heller?? Dom brukar ju ta sånt på allvar <3 ring igen ilväll om dom inte tilltar!