• kattnos

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hoppfullhet skrev 2018-05-15 06:39:55 följande:

Inatt kom äntligen vår älskade lilla tjej till oss, BF+5, o alldeles alldeles underbar <3

Stort grattis!! Skönt att allt gick bra - Nu är tid att njuta :)
  • kattnos

Idag har jag varit på besök hos bm och allt såg bra ut med både mig och bebis. Så inte så mycket att förtälja helt enkelt men skönt att allt går som det ska :)

• kattnos

Kul att så många snart har sin bebis ute!! Håll oss uppdaterade med hur det går :)

Själv är jag nu i v 33 och vandrar mellan att det känns underbart att vara gravid och ha en stor fin mage och att det ibland känns väldigt jobbigt. Jag är otymplig och osmidig och orkar mindre än vanligt. Och detta kan ju fortsätta i ca 10 veckor till, det känns lite segt.. och sen tänker jag att det bara är max 10 veckor tills vi får träffa vårt efterlängtade barn, då känns det som jättekort tid och jag funderar på vad vi har kvar att göra.. så det är bergochdalbana här :(

Igår var vi på träff med föräldragruppen och det var ganska trevligt, vi är en stor grupp med bf från mitten av juni till slutet av augusti för att få med alla för sommaruppehållet. Vi flyttade förra året så jag känner inte så många i min nya kommun, därför tyckte jag att det vore passande att hitta lite andra blivande föräldrar :)

• kattnos
    Hoppfullhet skrev 2018-05-24 07:58:38 följande:

Jag fick en liten tjej 15/5 BF 40+4. En liten underbaring på 3370gr o 49cm. Allt gick snabbt o bra :)

Vet inte om jag skrev det sist men stort grattis till dottern! :)
  • kattnos
    Nube skrev 2018-06-06 21:13:39 följande:

Jag har också läst mycket, det har varit skönt! Vi får passa på nu, snart kommer det inte finnas mycket tid för läsning ;) Hur har du haft det annars? Jag har varit hemma två veckor nu och känner som sagt ibland att det blir tråkigt.. kan tänka mig att du känner likadant efter fem veckor. Men snart så!

Jag har varit hemma sedan slutet av april med graviditetspenning, och visst har jag fått en del gjort här hemma men tycker att aktiviteterna i stort sett har gått i ett. Jag önskar mig några lugna dagar där jag inte planerar så mycket alls för det känns som att min kropp skulle behöva det. Jag beundrar er som jobbar i princip fram till bf, nu funkar inte det med mitt jobb men även om det skulle göra det så tror jag att det hade varit väldigt tungt på slutet.. nu är det knappt en och en halv månad kvar till bebis ska göra mig sällskap iaf :)
  • kattnos

Besök hos bm idag. Bebis har huvudet nedåt! Något ruckbart än så länge men det är ju över en månad kvar. Hela besöket var bebis oerhört aktiv och bm ville kolla hjärtljuden tre gånger innan hon var nöjd, med promenadpaus emellan. Tidigare besök har bebis sovit så det blev ju lite högre frekvens nu :) Men allt ser bra ut så det är skönt. Inte många besök kvar nu, förhoppningsvis. Babyskydd är också hyrt nu, känns skönt att ha det gjort.

Lider med er som gått över bf, det är ju inget konstigt men man vill såklart ha ut sin bebis som man väntar på och längtar efter. Hoppas det händer för någon i helgen!

• kattnos
    Nube skrev 2018-06-10 21:55:49 följande:

Vad skönt att bebisen ligger huvudet nedåt, det är en bra början :) Jobbar du fortfarande eller är du ledig redan?

Ja, det är lite jobbigt att gå över tiden.. vissar dagar känns bättre och vissa värre.. just nu känns det som att bebisen kommer aldrig komma ut. Men nu är det max lite mer än en vecka kvar och sedan blir det igångsättning. Kort väntan egentligen om man tänker hur lång tid det tog att bli gravid + hela graviditeten hittills.

Jag gick hem redan sista april pga risker i arbetsmiljön. Jo, det är klart att om man ser till hur länge man har längtat så är ju både en vecka och som i mitt fall drygt en månad en fis i rymden i tid.. Men man är otålig ändå!

Hoppas det går bra för dig och att värkarbetet fortskrider (i lagom takt såklart).
    galadriel80 skrev 2018-06-11 14:39:44 följande:

Hej! Han är här nu vår lille pojke <3 Sådan lycka! Han kom på utsatt dag, 6/6.

Stort grattis till underverket! :) :)
  • kattnos
    Nube skrev 2018-06-13 17:34:14 följande:

Vår lilla tjej föddes äntligen igår på 41+0. Allt gick bra trots att det tog lång tid. Men i det stora hela är jag nöjd med förlossningen och hon är helt underbar! Nu är hon äntligen här! Och jag som trodde att jag väntade på en pojke men det blev en söt söt liten tjej! Helt fantastiskt!

Grattis!! Snaaart min tur (gäller att tänka positivt) :)
  • kattnos
    pigan86 skrev 2018-06-20 03:25:52 följande:

Nu är våran efterlängtade son här efter en minst sagd spännande förlossning som startade med spontan vattenavgång på kvällen den 14/6 och avslutades med akutsnitt den 16/6 efter att läkarn konstaterar att babysen fastnat i mitt bäckene efter 10 timmar aktivt värkarbete.

Är överväldigad att man kan känna en sådan kärlek från första ögonkastet <3

Nu är våran ivfresa gjord och vi har bytt blad och kan påbörja nästa kapitell <3 <3 <3

Stort grattis och vad skönt att det gick bra trots akutsnitt. Nu får du njuta!! :)
  • kattnos
    pigan86 skrev 2018-07-16 12:05:02 följande:

Hur går de för alla? <3

Jag har bf idag! Givetvis har ingen bebis tittat ut än och jag har inga känningar. Men hoppas på senare i veckan!
    BF 16/7
  • kattnos
    pigan86 skrev 2018-07-17 01:08:53 följande:

Allt går bra för oss också, vi lever i våran bubbla här hemma. Gossen blev 1 månad nu idag/igår beroende på om man sovit än (16 juli). Han gick ner rätt mkt första dagarna och mina bröst producerade ingen mjölk så fick vi börja flaskmata honom istället. Nu såhär en tid senare är jag fortfarande ledsen då jag verkligen ville amma mitt barn men samtidigt är jag glad att han är friskt och mår bra och ökar stadigt i vikt. Värmen tar knäcken på oss också, är glad att vi har värmepump i huset så vi kan nyttja AC funktionen.0

Oj vad spännande, håller mina tummar och tår att bejbisen kommer snart. Kan tänka mig att du lider av värmen just nu? Har du haft nå känningar? Kramar i massor och lycka till <3

Tack så mycket! Jodå det känns men jag har peppar peppar inte alls svullnat upp iaf så man får vara glad för det lilla :) Jag har bara haft lite förvärkar men hoppas på bebis snart för längtan är stor!

Men det är väl inte försent att starta upp amningen nu, eller? Om du verkligen vill borde man nog kunna få igång produktionen fastän en månad har gått. Håller på att l
    sBF 16/7
  • kattnos

Oj, mitt inlägg blev inte färdigt.. skulle skriva att jag håller på att läsa en bok som heter Amning i vardagen där det står att amningsreflexen sitter kvar i flera månader och att man därför kan börja om från början om det inte funkar första tiden. Om du nu vill, pigan86 så kan du ju försöka iaf :)

BF 16/7
  • kattnos
    Nube skrev 2018-07-17 14:45:20 följande:

Vad kul att det är snart dags för dig! Känns det nervöst? Åh snart får du träffa din älskling, så underbart! Stort lycka till, det kommer gå jättebra! Och bra art du läser om amningen, jag borde ha gjort det också.. jag trodde att det skulle vara lättare än vad det är/var. Som tur funkar det bra nu men början var tuff med rätt teknik och så...

Ibland känns det nervöst, ibland känns det mest som att man bara vill att det ska vara över, att man äntligen ska få träffas! Tack så mycket, ja jag hoppas det! Jo jag försöker läsa på, sen får jag säkert läsa igen i skärpt läge så att säga.. Men det är ju det enda jag kan göra, försöka vara förberedd.. :) åh vad jag längtar!
    BF 16/7
  • kattnos
    pigan86 skrev 2018-07-17 22:01:02 följande:

Aha det visste jag inte, är inte så påläst om just amningen. Han tar flaskan så bra nu och tror inte att han skulle ha tålamod att bli ammad faktiskt. Han har verkligen inget tålamod, allt ska ske nu och på en gång och helst igår :D

Men kanske är värt ett försök ändå, tack för tipset.

Håller tummarna att de kickar igång för dig snart.Vi är ute på bakgården i princip hela dagarna, altanen där är i skugge hela dagarna så där ligger gossen i vagnen och jag läser o grejsar i trädgården.

Vad skönt att hon inte gick ner i vikt. Haha då väger hon fortfarande mindre än vad min gosse gjorde när han föddes. Förstår inte hur han kan vara så stor redan, varken jag eller min karl är speciellt stora. Dock så har han storfödda barn på sin sida av släkten så de kommer väl därifrån. Våran son vägde nästan 5 när han föddes :)

Vi har fått hyfade rutiner tycker jag med tanke på att de bara gått en månad. Han sover mellan 3-6 timmar i stöten under nätterna, vaknar 2-3 ggr och äter o får ren blöja och somnar för de mesta om rätt så fort. Vi är rätt bortskämda med sömn då vi tar varannan matning just nu när vi båda är lediga. Vi brukar kliva upp vid 10 tiden men ibland stannar vi kvar i sängen längre om vi inte har något planerat för dagen.

Våran gosse ler också, längtar tills han börjar ljuda och skratta <3

Haha, nä jag har förstått att bebisar är väldigt olika och det är ju häftigt! Det viktigaste är ju givetvis att han får i sig det han behöver. Och sen är det ju praktiskt att kunna dela på matningen :)

Tack, ja jag hoppas också det.. vill så gärna träffa vem det nu är som har bott i magen så länge!

Jag uppdaterar när det händer något :)
    BF 16/7
  • kattnos

Det kom en bebis till slut! En liten pojk som fick plockas ut med snitt den 30/7 efter att vattnet gått men en envis hinnkant var kvar efter nästan ett dygn värkarbete. Jag har inte läst journalen än men enligt personalen på operation så hade han legat lite snett. Hur som helst är jag jättenöjd med hela upplevelsen och vi planerar för att åka hem i morgon. :)

BF 16/7
  • kattnos
    Nube skrev 2018-08-06 19:41:27 följande:

Stort grattis!! :) Vad skönt att allt gick bra trots allt! Hur mår ni nu och hur känns livet med bebisen?

Tack så mycket! Jo vi mår bra, första dagarna trodde jag att jag aldrig skulle bli mig själv igen för jag var dödstrött men nu har amningen kommit igång och funkar bra, vi har fått lite rutiner hemma och lär känna det lilla livet så jag känner mig mycket piggare! Var fruktansvärt känslosam första veckan, antar att det var baby blues men för min del med fokus på att jag verkligen inte kunde fatta att vi verkligen fått vårt älskade barn - det känns så himla stort. Helt fantastiskt. <3
    BF 16/7
  • kattnos
    Znickers skrev 2018-08-25 13:10:51 följande:

Skönt att det kom ut en frisk och kry gosse trots akut snitt. Så underbart att 9 månader senare få läsa detta.. genom våra IVF resor och framtill nu när våra bebisar tittar ut en efter en.

Hoppas din lille gosse vill titta ut snart, väntan är hemsk speciellt efter bf! Ja visst är det fantastiskt att det kan bli så bra efter allt kämpande och misstro. Livet är ändå fint <3
    BF 16/7
  • kattnos
    Znickers skrev 2018-08-26 13:35:46 följande:

Det hoppas jag med. Varje ny dag känns som ett decennium :( Man längtar ihjäl sig nu. Får jag fråga vad det var som avgjorde att det fick bli akut snitt för dig? 

Haha jag vet PRECIS vad du menar!

Jag fick bara delvis svar på varför det blev snitt. Bebis hade inte roterat ned. Men varför han inte gjorde det vet jag inte. Men har nu fått remiss för bäckenmätning så kanske de misstänker trångt bäcken.. Det vore intressant att veta tycker jag, vill fortfarande föda ett barn vaginalt om det är möjligt i framtiden...
    BF 16/7
  • kattnos
    Znickers skrev 2021-12-02 21:12:33 följande:

Oj jisses. 3 år sent med mitt svar.

Vi fick också vår efterlängtade plutt till slut. Han kom 28 aug 2018 med akut snitt efter 36h värkarbete. Det var en minst sagt jobbig, tuff och utmattande förlossning som tyvärr inte blev som jag hade tänkt. Men han kom till slut och mådde prima. Idag är han 3,5 snart och vi har sedan 1,5 år försökt med syskon (också IVF).

Vi förbrukade våra frysta embryon via landstinget som tyvärr resulterade i 1 missfall i v.10 och ett kemiskt grav.

Nu går vi privat, på 2a försöket och ruvar på en blastocyst. Får väl hoppas att jag som senast kan få en fin julklapp även denna gången.

Vet inte om någon ens kommer lösa detta inlägg. Men så kul att läsa att så många av oss ficka sina efterlängtade barn!

Hoppas ni alla mår bra och är friska! <3

Jag hade fortfarande tråden som favorit så jag såg att du svarat :)

Vår son är ju snart 3,5 år (föd 30 juli 2018) och vi har hunnit göra två insättningar, en i feb 2020 som blev ett tidigt missfall (kände på mig redan från början att något inte stämde..) och sen en insättning i okt samma år som inte blev något alls :(

Sen tog vi en paus med tanke på covid och allting. Hade nog tänkt göra en ny insättning (vi har 9 ägg kvar i frys!) i vår men helt plötsligt plussade vi spontant för första gången någonsin i september! Så nu är jag i v 14 och varit på första ultraljudet och fick se en aktiv liten krabat. Helt sjukt men oerhört tacksamma såklart. Men känns helknasigt att ha blivit gravid utan vården när man ALDRIG lyckats själva tidigare.

Håller alla tummar för att det blir en graviditet för dig nu! Kul att du skrev :)
    BF 7/6
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017