• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-05-17 16:27:09 följande:

Okej vad skönt att du kan styra så över ditt arbete, det underlättar säkert mkt.

Nackdelen med att vara helt ledig från jobb är att tiden går så sakta, iaf för mig. Blir så rastlös trots min trötthet, vill så mkt men orkar ingenting. Nu är iaf huset städat och allt klart inför bejbisens ankomst. Min sambo har vart ledig i 2 veckor och går tillbaka till jobbet på måndag. Men sen när barnet kommer tar han ut 10 dagar och sedan går han på semester vid midsommar. Så otroligt skönt att vi kan vara hemma tillsammans den första tiden.

Toppen att mvc besöket gick bra o skönt att magen växer. Jag ska dit på tisdag och att jag upplever att magen sjunkit och nu är mer ivägen :D

Har "bara" gått upp 10kg så magen har varit liten och behändig trots att jag legat normalt på kurvan. Men gick ner nästan 6kg i början pga illamående och äckelkänsla för mat, levde på drickyoghurt, vatten och frukt i nästan 2 månader, de var det enda jag lyckades behålla.

Ja, dagarna går fort på jobbet och man har lite annat att tänka på.

Jag upplever också att magen har sjunkit nu och den hade bara växt 1 cm sedan förra besöket för två veckor sedan jämfört med 2 cm per två veckor tidigare. Jag har också haft liten mage och har legat precis under nedersta kurvan hela tiden. Därför fick jag gå på extra ultraljud för att se hur bebisen växer men allt var bra.

Idag hade jag ganska mycket mensvärk efter jobbet men det försvann när jag vilade lite. Mycket spännande!
  • pigan86
    Nube skrev 2018-05-17 22:13:28 följande:

Ja, dagarna går fort på jobbet och man har lite annat att tänka på.

Jag upplever också att magen har sjunkit nu och den hade bara växt 1 cm sedan förra besöket för två veckor sedan jämfört med 2 cm per två veckor tidigare. Jag har också haft liten mage och har legat precis under nedersta kurvan hela tiden. Därför fick jag gå på extra ultraljud för att se hur bebisen växer men allt var bra.

Idag hade jag ganska mycket mensvärk efter jobbet men det försvann när jag vilade lite. Mycket spännande!

Åhh ja det är verkligen spännande, var enda ny upplevelse är magisk även fast de kan göra lite små ont ibland :)

Hade så gärna spolat fram dagarna så vi får träffa bejbisen, vill känna rörelserna utanför min kropp nu och inte innanför <3
  • kattnos

Idag har jag varit på besök hos bm och allt såg bra ut med både mig och bebis. Så inte så mycket att förtälja helt enkelt men skönt att allt går som det ska :)

• Nube
    kattnos skrev 2018-05-18 12:35:10 följande:

Idag har jag varit på besök hos bm och allt såg bra ut med både mig och bebis. Så inte så mycket att förtälja helt enkelt men skönt att allt går som det ska :)

Vad skönt! Jag var på kontroll igår och allt var bra också. 16 dagar till bf efter idag!
  • Mm79
    kattnos skrev 2018-05-18 12:35:10 följande:

Var också på kontroll idag, förhoppningsvis den sista, är 39+0 idag. Alla värden är bra, magen växer, men inte jättemycket, bebisen är fortf inte fixerad, kanske kommer inte göra det in i det sista, vem vet. Bokatäven tid för TUL OM jag går över en vecka.... just nu känns det som inte helt omöjligt då det inte händer speciellt mycket :)
  • Nube

Hej, hur mår ni? Jag gick in i v 39 idag och har nu också slutat jobba. Nu hoppas jag få några lediga dagar innan bebisen kommer, tänk att snart händer det!

• pigan86
    Nube skrev 2018-05-22 10:16:15 följande:

Hej, hur mår ni? Jag gick in i v 39 idag och har nu också slutat jobba. Nu hoppas jag få några lediga dagar innan bebisen kommer, tänk att snart händer det!

Vecka 38+3 idag. Precis varit på besök hos barnmorskan. Mitt SF mått har ökat med ytterligare 1 cm. Hon tror liksom jag att vårat barn kommer att komma snart och hon misstänker att vi inte kommer träffas 5/6 då vi har nästa bokade träff. Jag har från dagen vi plusade känt på mig att vårat datum är 28/5 (är beräknad 1/6) men man får se när allt sätter igång. Är inte så bekymrad över när, är glad bara bejbisen kommer till oss och jag slipper gå allt för mkt över tiden.

Vi gjorde även UL idag då hon hade svårt att känna huvudet, har mkt fostervätska därav hård mage så hon kom inte riktigt åt och ville inte trycka för hårt. Var så underbart att få en snabb kik på lillisen. Huvudet har åkt ner en bra bit därav mina ständiga sammandragningar och dagliga förvärkar. Hoppas hoppas allt sätter igång snart, är så taggad för förlossning <3
  • Mm79
    Nube skrev 2018-05-22 10:16:15 följande:

2 dagar kvar till BF här, känner mig rätt klar med graviditeten och taggad för förlossningen. Kom ut nu!!! Dock har jag fortfarande knappt några känningar....

Idag åkte vi och rekade vägen till Huddinge förlossning, med parkering och allt. Kommer säkert bli fullt just då vi ska behöva komma in, så vi kommer skickas nån annanstans haha :))
  • pigan86
    Mm79 skrev 2018-05-22 21:01:39 följande:

2 dagar kvar till BF här, känner mig rätt klar med graviditeten och taggad för förlossningen. Kom ut nu!!! Dock har jag fortfarande knappt några känningar....

Idag åkte vi och rekade vägen till Huddinge förlossning, med parkering och allt. Kommer säkert bli fullt just då vi ska behöva komma in, så vi kommer skickas nån annanstans haha :))

Visst är de en härlig känsla att känna sig pepp inför förlossningen? :)

Trodde aldrig att jag skulle längta efter just den delen ac hela graviditeten. Haha

Håller tummarna att det finns parkering för er när det är dags. Ett sånt stressmoment ska man inte ens behöva tänka på när man väl är påväg in.

Håller tummarna att eran lilla kommer riktigt snart. Kram och stort lycka till <3
  • Nube
    Mm79 skrev 2018-05-22 21:01:39 följande:

Så spännande! Har du märkt av att slemproppen har gått eller liknande? Hoppas du inte behöver vänta många dagar till. Själv har jar 12 dagar kvar till bf idag.. har lite mensvärk och ont i ryggen ibland..
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017