• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • pigan86

Är i vecka 36+2 idag och misstänker att lite av min slempropp gick igår + i förmiddags eller hur man säger. En ljusrosa knaddig grej hamnade på pappret efter toalettbesök igårkväll och samma idag på förmiddagen fast då var den mer genomskinlig eller hur man ska säga, färglös kanske? Har varken ont eller andra "nya" känningar förutom foglossningar som jag haft i flera flera veckor o förvärkar som satte igång för ca 2 veckorna sedan.

Borde jag vara mer orolig än vad jag är eller kan de vara slemproppen som jag misstänker?

• Hoppfullhet
    pigan86 skrev 2018-05-07 20:33:27 följande:

Är i vecka 36+2 idag och misstänker att lite av min slempropp gick igår + i förmiddags eller hur man säger. En ljusrosa knaddig grej hamnade på pappret efter toalettbesök igårkväll och samma idag på förmiddagen fast då var den mer genomskinlig eller hur man ska säga, färglös kanske? Har varken ont eller andra "nya" känningar förutom foglossningar som jag haft i flera flera veckor o förvärkar som satte igång för ca 2 veckorna sedan.

Borde jag vara mer orolig än vad jag är eller kan de vara slemproppen som jag misstänker?

Låter som slempropp tycker jag. Sen kan den börja släppa allt från inte alls till veckor före en förlossning, vilket jag tycker e synd. Hade varit skönt att få de som ett tecken på att de är på G inom kort. Har börjat släppa här med lite nämligen..
  • pigan86
    Hoppfullhet skrev 2018-05-07 20:44:53 följande:

Låter som slempropp tycker jag. Sen kan den börja släppa allt från inte alls till veckor före en förlossning, vilket jag tycker e synd. Hade varit skönt att få de som ett tecken på att de är på G inom kort. Har börjat släppa här med lite nämligen..

Har förstått att de inte är ett tecken på att själva förlossningen är pågång men känns ändå som att det går åt rätt håll iaf. Dem här sista dagarna har verkligen gått i snigelfart. Längtar så efter att förlossningen ska sätta igång. Känner mig så redo nu <3
  • kattnos

V 31 idag. Börjar känna mig stressad - vad behöver egentligen en nyfödd? Kollar igenom listor, skriver själv vad vi behöver köpa in, pratar med vänner som har barn.. det vi har köpt än så länge är lite kläder, beställt vagn, ska få spjälsäng av en vän och ska kolla på skötbord i morgon och beställt ett babynest. Sen lite småsaker som amningsinlägg och så. Vi har bokat in en resa till Ullared med ett par kompisar men det är först om en månad. När man går hemma känns det svårt att fokusera, jag stressar upp mig själv istället. Tänker - men om barnet skulle få för sig att komma alldeles för tidigt, då har vi i princip ingenting! Aaah! Inte för att jag har några känningar men ändå.. äsch, detta blev flummigt. Det är bara skönt när man får göra praktiska saker som gör att man kommer närmare att hemmet blir färdigt för en bebis <3

• pigan86
    kattnos skrev 2018-05-08 10:14:58 följande:

V 31 idag. Börjar känna mig stressad - vad behöver egentligen en nyfödd? Kollar igenom listor, skriver själv vad vi behöver köpa in, pratar med vänner som har barn.. det vi har köpt än så länge är lite kläder, beställt vagn, ska få spjälsäng av en vän och ska kolla på skötbord i morgon och beställt ett babynest. Sen lite småsaker som amningsinlägg och så. Vi har bokat in en resa till Ullared med ett par kompisar men det är först om en månad. När man går hemma känns det svårt att fokusera, jag stressar upp mig själv istället. Tänker - men om barnet skulle få för sig att komma alldeles för tidigt, då har vi i princip ingenting! Aaah! Inte för att jag har några känningar men ändå.. äsch, detta blev flummigt. Det är bara skönt när man får göra praktiska saker som gör att man kommer närmare att hemmet blir färdigt för en bebis <3

Ett babyskydd så ni får med er barnet hem från bb ifall ni har bil är väl kanske det viktigaste?? Sen lite kläder. Mer behövs inte den första tiden. Ett nyfött barn behöver egentligen inte så mkt, men förstår din känsla <3 Vi har valt att inte köpa allt för mkt då vi vill landa hemma och känna efter vad vi saknar o inte. Har hört att man oftast köper alldeles för mkt.
  • Hoppfullhet

Med första barnet hade vi de mest nödvändiga. Babyskydd, vagn, säng, babynest, lite kläder (strl 50-56 som mest va ihoplånat), napp, en nappflaska o en färdig ersättning på tetra att ha i nödfall, blöjor, rumpkräm, amningsinlägg o bröstvårtskräm. Kanske låter mkt men vi hade användning för allt detta den första tiden. Vi lånade även ett babybadkar. Resten tog vi sen efterhand :)

• kattnos
    pigan86 skrev 2018-05-08 16:00:21 följande:

Ett babyskydd så ni får med er barnet hem från bb ifall ni har bil är väl kanske det viktigaste?? Sen lite kläder. Mer behövs inte den första tiden. Ett nyfött barn behöver egentligen inte så mkt, men förstår din känsla <3 Vi har valt att inte köpa allt för mkt då vi vill landa hemma och känna efter vad vi saknar o inte. Har hört att man oftast köper alldeles för mkt.

Jo babyskydd ska vi givetvis fixa, ev hyr vi ett men vi har inte bestämt oss än. Nej och det har ju varit mitt tänk från början, att inte köpa för mycket för det går ju att komplettera sen med det man saknar men nu känns det nästan som att vi har varit för laid back istället så nu blir jag stressad.. Men men, det finns ju tid som sagt både före och efter :)
  • pigan86
    kattnos skrev 2018-05-08 16:46:39 följande:

Jo babyskydd ska vi givetvis fixa, ev hyr vi ett men vi har inte bestämt oss än. Nej och det har ju varit mitt tänk från början, att inte köpa för mycket för det går ju att komplettera sen med det man saknar men nu känns det nästan som att vi har varit för laid back istället så nu blir jag stressad.. Men men, det finns ju tid som sagt både före och efter :)

För några veckor sedan kände jag precis som du gör nu. Men det gav med sig efter att jag tvättar upp de babykläder vi hade och fick i lugn o ro bara sitta o tänka igenom allt. Läste mkt om förlossningen o första tiden hemma och nu är jag sjukt taggad för att föda istället. Oron finns till viss del kvar men längtan efter dagen D är så mkt större. Materiella saker kan man ta eftersom <3
  • Nube

Hur mår alla? Jag gick in i v 37 idag (36+0) och har drygt en vecka kvar att jobba. Men det börjar bli riktigt tungt vissa stunder och har har fått kontig skärande smärta i underlivet ibland, speciellt när jag går. Bebisen är fixerad o trycker väl på nerverna. Trött är jag också.. men annars kan jag inte klaga. Dagarna går fort på jobbet och som tur är torsdag ledigt nu. Jag ser också fram emot förlossningen! Vi har fixat det mesta hemma, lite små saker kvar att handla. Sängen är bäddad och kläderna tvättade. Så roligt att snart får vi träffa våra bebisar :)

• Hoppfullhet

BF idag. Men ingen antydan till att ngt är på G, mer än va de varit de sista veckorna. Tålamod har aldrig varit min bästa egenskap :S

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017