• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • pigan86
    kattnos skrev 2018-04-26 20:57:41 följande:

Ja jag är mycket tacksam så länge det håller i sig!! :) I morgon jobbar jag min sista arbetsdag, det blir lite lunch med närmsta kollegorna och försöka bli klar med allt som ligger :)

Jag har också jobbat min sista dag idag. Tanken var att jag skulle jobba även nästa vecka men då jag sover så dåligt på nätterna valde jag efter samråd med min chef att ta ut semester från idag. Känns bra men lite konstigt att packa ihop och gå därifrån på obestämd tid. Nu ska jag bara vila och små pyssla hemma så att vi är redo när lillisen väljer att komma. Känner mig oförberedd :/
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-04-27 18:36:13 följande:

Jag har också jobbat min sista dag idag. Tanken var att jag skulle jobba även nästa vecka men då jag sover så dåligt på nätterna valde jag efter samråd med min chef att ta ut semester från idag. Känns bra men lite konstigt att packa ihop och gå därifrån på obestämd tid. Nu ska jag bara vila och små pyssla hemma så att vi är redo när lillisen väljer att komma. Känner mig oförberedd :/

Vad härligt ni som slutat jobba! Jag ska jobba tre veckor till, inte mycket kvar men ändå! Men för det mesta mår jag bra så det funkar.

Njut av er ledighet nu!!
  • Nube

Sist när jag var hos MVC så låg bebisen rätt redan och jag känner hur rumpan kommer ut vid revbenen, så märkligt! Jag har också sammandragningar ibland och det trycker i magen..

Hur har ni förberedd er inför förlossningen?

• pigan86
    Nube skrev 2018-04-27 18:42:05 följande:

Vad härligt ni som slutat jobba! Jag ska jobba tre veckor till, inte mycket kvar men ändå! Men för det mesta mår jag bra så det funkar.

Njut av er ledighet nu!!

Det är endast tröttheten som hindrar mig från att jobbs egentligen. Hade jag sovit bättre så hade jag nog jobbat tills de var dags att åka till bb känns de som. Men då min sambo har semester nu så kändes de helt rätt att också ta ledig. Vi har som en del att förbereda hemma. Vi ska nämligen byta fönster i köket, eller han ska och jag får väl vara hejjarklack eller nå sånt ;)
    Nube skrev 2018-04-27 18:44:04 följande:

Sist när jag var hos MVC så låg bebisen rätt redan och jag känner hur rumpan kommer ut vid revbenen, så märkligt! Jag har också sammandragningar ibland och det trycker i magen..

Hur har ni förberedd er inför förlossningen?

Jag har bestämt vilken väska vi ska packa, tvättat upp babykläder och ser var mina förberedelser slut. Jag är vanligvis alltid ute i god tid med allt jag gör men just nu som gravid fungerar inte de för mig. Blir som blockerad o vet knappt upp eller ner. Ser dock framemot förlossningen, längtar tills allt sätter igång. Jag har mer en känsla av att allt kommer lösa sig så länge jag har min sambo vid min sida. Materiella saker prioriteras inte för min del. Tack dock gärna emot tips på vad man borde ha i väskan :)
  • Hoppfullhet

Finns preglife appen, där står en bra lista. Jag har satt fram iaf på en byrå: bindor, necessär med toalettartiklar, underkläder, amningstiden, babykläder o pyjamas, snutte, kokt napp, förlossningsbrev. Ska kompl med iaf amningsinlägg, blöjor, lite kläder till mig, nåt snacks o mobilladdare iaf ;)

• kattnos

Igår hände något jag inte varit med om tidigare i graviditeten: vi hade varit på Göteborgsoperan och sen åkt för att fortsätta firandet av vår bröllopsdag med middag på Sjömagasinet. Vi hade bara ätit aptitretare och lite bröd och helt plötsligt utan förvarning blev jag yr. Maken hjälpte mig till toaletten och det kändes något bättre att sätta mig på huk men det gick inte över helt och hållet, jag kände mig så trött och blev kallsvettig. Min matlust var totalt borta och fastän jag hade sett fram emot detta i flera månader så fick vi åka hem utan att kunna avsluta middagen :( Så himla tråkigt, jag bokade detta vid jul. Funderar på vad jag hade kunnat göra annorlunda tidigare på dagen, exempelvis skulle jag kanske inte tagit högklackade stövlar och så borde jag nog ha försökt äta något litet mellan frukost och detta. Det blev bättre senare under kvällen när vi stannat på en mc och fått i oss lite mat (Maken stackarn var ju vrålhungrig av förklarliga skäl, jag åt mer försiktigt..) Känner mig fortfarande så besviken.. någon som varit med om liknande?

• pigan86
    kattnos skrev 2018-04-29 18:45:07 följande:

Igår hände något jag inte varit med om tidigare i graviditeten: vi hade varit på Göteborgsoperan och sen åkt för att fortsätta firandet av vår bröllopsdag med middag på Sjömagasinet. Vi hade bara ätit aptitretare och lite bröd och helt plötsligt utan förvarning blev jag yr. Maken hjälpte mig till toaletten och det kändes något bättre att sätta mig på huk men det gick inte över helt och hållet, jag kände mig så trött och blev kallsvettig. Min matlust var totalt borta och fastän jag hade sett fram emot detta i flera månader så fick vi åka hem utan att kunna avsluta middagen :( Så himla tråkigt, jag bokade detta vid jul. Funderar på vad jag hade kunnat göra annorlunda tidigare på dagen, exempelvis skulle jag kanske inte tagit högklackade stövlar och så borde jag nog ha försökt äta något litet mellan frukost och detta. Det blev bättre senare under kvällen när vi stannat på en mc och fått i oss lite mat (Maken stackarn var ju vrålhungrig av förklarliga skäl, jag åt mer försiktigt..) Känner mig fortfarande så besviken.. någon som varit med om liknande?

Jag har haft så vid några enstaka tillfällen, ibland före jag ätit och ibland direkt efteråt. Tror de är blodsockret som spökar för min del iaf. Vet att jag "vanligtvis" också har ett svängande blodsocker och nu under graviditeten har de blivit mer påtagligt. Jag dricker alltid ett glas vatten eller annan vätska innan jag börjar äta, det hjälper för mig iaf.

Gud så trist att de kom sådär olägligt när ni var ute o firade, hoppas ni hade en mysig kväll hemma tillsammans sen iaf <3
  • Hoppfullhet

Hör går de trögt, 4 dagar kvar till BF.. gick över 2 dagar sist så hoppas iaf att de händer ngt veckan som kommer nu. Har ju haft riktiga förvärkar i över 4 veckor men händer inte mer än så. Häromnatten hade jag riktigt ont i ryggen under hela natten så att jag fick ta alvedon till slut, men icke.. allt släppte igen. Hoppas på bättre tur för er andra :)

• ijo

Bf+4 men ingen bebis. Tycker ändå tiden till bf gått relativt snabbt men dessa dagar över är sååååå långa! Kom nu!

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017